59 találat a(z) mesterséges intelligencia cimkére
Jól megdobja a kezdetekkor a cégek kiadásait a mesterséges intelligencia alkalmazása
Cikk
A generatív mesterséges intelligencia alkalmazásával összefüggő vállalati kiadások 30 százalékkal emelkednek idén a 2023-as 16 milliárd dolláros becsült értékről a Deloitte előrejelzése szerint.
Deepfake technikák terjedése: harc az újgenerációs kibercsalások ellen
Cikk
A mesterséges intelligencia eszközeinek elterjedésével ma már minden eddiginél könnyebb megszemélyesíteni valakit és megtéveszteni másokat, pénzt, adatot kicsalni a célpontoktól. A korábban kifejlesztett módszerek hatékonyságát megsokszorozza az AI, melyet a vezető intézmények irányelvek és technológiák kombinációjával próbálnak kezelni – áll a Deloitte legfrissebb Tech Trends 2024 elemzésében.
Elindult a regisztráció az ipari digitalizációs fesztiválra
Cikk
Elindult a regisztráció az ország első ipari digitalizációs fesztiváljára, a Smart Manufacturing Festival – "A fejlődés társadalmasítása!" rendezvényen több mint 30 helyszínen, mintegy 50 féle program várja a látogatókat 2024. február 26. és március 8. között – közölte az Ipar 4.0 Nemzeti Technológiai Platform Szövetség (NTPSZ) az MTI-vel.
Karnyújtásnyira az uniós MI szabályozás?
Cikk
December elején jelent meg a hír, amelyet már régóta vártak uniószerte: az Európai Parlament és a Tanács hosszú évek után megállapodott a mesterséges intelligenciáról szóló rendelettervezetről – azaz az AI Act-ről. Február 2-án az Európai Unió belga elnöksége bejelentette, hogy az Állandó Képviselők Bizottsága (Coreper) aláírta a rendelettervezetet, és aznap elérhetővé vált annak egységes szerkezetű szövege is – derül ki a Deloitte összefoglalójából.
Mesterséges intelligencia: elkészült a készségfejlesztésre fókuszáló európai stratégia
Cikk
Az MI-technológiák vállalati működésbe való integrálása elengedhetetlen a versenyképesség növeléséhez. Az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem részvételével zajló ARISA projekt (Mesterséges Intelligencia Készségek Szövetsége) keretében elkészült az a stratégia, amelynek mentén Európában jelentősen gyarapodhat az MI technológiákat készségszinten használó szakemberek száma, belőlük ugyanis jelenleg komoly hiány mutatkozik.
Bankoknál és biztosítóknál vizsgálta az MI-t az MNB – vannak kezelendő kockázatok
Cikk
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) első ízben végzett el a bankoknál, biztosítóknál alkalmazott mesterséges intelligencia és gépi tanulás informatikai, személyiségi jogi és egyéb kockázatait áttekintő témavizsgálatot. Az MI és GT technológiát mára a számlanyitástól a marketingen át a kampánymenedzsmentig több területen alkalmazzák. A felügyelet jogsértéseket nem, de kezelendő kockázatokat feltárt – írja honlapján az mnb.
A kiber- és digitális technológiai kockázatok az üzleti vezetők rémálma
Cikk
Az üzleti vezetők 37 százaléka szerint vállalatuk jelentősen kitett a kiberkockázatoknak – ez alig marad el az inflációs kockázatok mögött (39 százalék) – míg a kockázatkezelési vezetők a kiberfenyegetéseket még az inflációnál is magasabbra rangsorolják. Ennek ellenére a megkérdezettek mindössze 10 százaléka használ fejlett prediktív elemzéseket a kockázatkezelési folyamatok innovációjára – derül ki a PwC 2023-as Global Risk Survey felméréséből, melyben több mint 3 900 üzleti vezető vett részt a kockázatkezelés, a megfelelőség és a belső audit területéről.
Katasztrofális kibertámadásokhoz vezethet a generatív mesterséges intelligencia terjedése
Cikk
Jelentősen nőtt (27%-ról 36%-ra) azoknak a vállalkozásoknak az aránya, amelyek 1 millió dollárt meghaladó értékű adatvédelmi incidenst tapasztaltak az elmúlt egy évben, ennek ellenére a cégek több mint egyharmada nem tett kockázatkezelési erőfeszítéseket, és csak minden negyedik vállalat javította kiberrezilienciáját. A generatív mesterséges intelligencia terjedése tovább nehezítheti a támadások elleni védekezést, a válaszadók több mint fele szerint alkalmazása katasztrofális kibertámadásokhoz vezethet a jövőben, és ezek kivédésére az üzleti vezetők többsége nincs felkészülve – derül ki a PwC idei Global Digital Trust Insights felméréséből.
Bizakodnak a cégvezetők: a gyors reagálás lehet a fejlődés kulcsa
Cikk
Továbbra is optimisták a világgazdaság növekedési kilátásaival kapcsolatban a világ legnagyobb vállalatainak vezérigazgatói, de saját vállalatuk növekedésébe vetett bizalmuk csökkent, míg a gazdasági növekedés kockázatai között első helyre a geopolitikai és politikai bizonytalanság került – derül ki a KPMG globális felméréséből.
AI Act: készül az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendelete
Cikk
A mesterséges intelligenciával ellátott megoldások egyre nagyobb szerepet kapnak a gazdasági versenyben is. Akad azonban számtalan kihívás, melyet mindenképp kezelni kell, továbbá újszerű üzleti és jogi kockázatok is felmerülnek, melyek mérséklése többletfeladatot ró a fejlesztő és adaptáló szervezetek nyakába. Ráadásul a technológiai fejlettség elérte azt a szintet, hogy most már szükséges elgondolkodni azon, hogy a jelenleg rendelkezésünkre álló szabályokat felül kell-e vizsgálni – írja sajtóközleményében a Deloitte Magyarország.
Átutalás hangutasítással: újítás a banki ügyintézésben
Cikk
Szóbeli utasítás alapján is lehet forintátutalást kezdeményezni a K&H mobilbankjában. A K&H tavaly novemberben indította útjára Kate-et, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, akivel az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott, 6,5 százaléka pedig havi szinten igénybe is vesz. Kate új funkciója a hazai pénzügyi szektorban előzmény nélküli, innovatív megoldás, amely jelentősen megkönnyíti az ügyfelek pénzügyeinek intézését.
Mesterséges intelligencia: inkább segít munkahelyeket létrehozni, mintsem tönkretenné a már meglévőket
Cikk
A ChatGPT robot novemberi megjelenése, amely forradalmasította a mesterséges intelligencia felhasználását, egyszersmind aggodalmakat is keltett a munka világának átalakulását, illetve a foglalkoztatásra gyakorolt hatását illetően. Az ENSZ Munkaügyi Szervezetének (ILO) a mesterséges intelligencia ezen alkalmazásait vizsgáló új tanulmánya azonban arra a következtetésre jutott, hogy a munkahelyek és az iparágak többsége csak részlegesen van kitéve az automatizálásnak.
Rövidesen megszünteti az ügyfélszolgálati várakoztatást a mesterséges intelligencia (AI)
Cikk
A szolgáltatóknak megtakarítást, a fogyasztóknak jobb ügyfélélményt biztosít az új technológia. A már rendelkezésre álló technológiákhoz kapcsolódó kedvező tapasztalatok hatására az ügyfélszolgálat az egyik olyan terület, ahol a mesterséges intelligencia (AI) a közeljövőben a legnagyobb változásokat eredményezheti. A United Call Centers (UCC) piaci adatokra alapozott előrejelzése szerint néhány éven belül már Magyarországon is a tranzakciók döntő hányada automatizált, AI által irányított folyamatok mentén zajlik majd, különösen az olyan szabályozott területeken, mint a pénzügyi szolgáltatások, vagy éppen a logisztika – derül ki a UCC sajtótájékoztatójából.
Korlátozták az amerikaiak kínai befektetéseit
Cikk
Az Egyesült Államok nemzetbiztonsági érdekekre hivatkozva részleges tilalmat és korlátozásokat vezetett be egyes Kínába irányuló befektetésekre – erről írt alá szerdán elnöki rendeletet Joe Biden.
Versenyhivatali eljárás a Microsoft ellen
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Microsofttal szemben, mert feltételezése szerint keresőrendszerének új szolgáltatásával tisztességtelen gyakorlatot folytat a magyar fogyasztókkal szemben – közölte ma a versenyhivatal.