68 találat a(z) mesterséges intelligencia cimkére
A kiber- és digitális technológiai kockázatok az üzleti vezetők rémálma
Cikk
Az üzleti vezetők 37 százaléka szerint vállalatuk jelentősen kitett a kiberkockázatoknak – ez alig marad el az inflációs kockázatok mögött (39 százalék) – míg a kockázatkezelési vezetők a kiberfenyegetéseket még az inflációnál is magasabbra rangsorolják. Ennek ellenére a megkérdezettek mindössze 10 százaléka használ fejlett prediktív elemzéseket a kockázatkezelési folyamatok innovációjára – derül ki a PwC 2023-as Global Risk Survey felméréséből, melyben több mint 3 900 üzleti vezető vett részt a kockázatkezelés, a megfelelőség és a belső audit területéről.
Katasztrofális kibertámadásokhoz vezethet a generatív mesterséges intelligencia terjedése
Cikk
Jelentősen nőtt (27%-ról 36%-ra) azoknak a vállalkozásoknak az aránya, amelyek 1 millió dollárt meghaladó értékű adatvédelmi incidenst tapasztaltak az elmúlt egy évben, ennek ellenére a cégek több mint egyharmada nem tett kockázatkezelési erőfeszítéseket, és csak minden negyedik vállalat javította kiberrezilienciáját. A generatív mesterséges intelligencia terjedése tovább nehezítheti a támadások elleni védekezést, a válaszadók több mint fele szerint alkalmazása katasztrofális kibertámadásokhoz vezethet a jövőben, és ezek kivédésére az üzleti vezetők többsége nincs felkészülve – derül ki a PwC idei Global Digital Trust Insights felméréséből.
Bizakodnak a cégvezetők: a gyors reagálás lehet a fejlődés kulcsa
Cikk
Továbbra is optimisták a világgazdaság növekedési kilátásaival kapcsolatban a világ legnagyobb vállalatainak vezérigazgatói, de saját vállalatuk növekedésébe vetett bizalmuk csökkent, míg a gazdasági növekedés kockázatai között első helyre a geopolitikai és politikai bizonytalanság került – derül ki a KPMG globális felméréséből.
AI Act: készül az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendelete
Cikk
A mesterséges intelligenciával ellátott megoldások egyre nagyobb szerepet kapnak a gazdasági versenyben is. Akad azonban számtalan kihívás, melyet mindenképp kezelni kell, továbbá újszerű üzleti és jogi kockázatok is felmerülnek, melyek mérséklése többletfeladatot ró a fejlesztő és adaptáló szervezetek nyakába. Ráadásul a technológiai fejlettség elérte azt a szintet, hogy most már szükséges elgondolkodni azon, hogy a jelenleg rendelkezésünkre álló szabályokat felül kell-e vizsgálni – írja sajtóközleményében a Deloitte Magyarország.
Átutalás hangutasítással: újítás a banki ügyintézésben
Cikk
Szóbeli utasítás alapján is lehet forintátutalást kezdeményezni a K&H mobilbankjában. A K&H tavaly novemberben indította útjára Kate-et, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, akivel az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott, 6,5 százaléka pedig havi szinten igénybe is vesz. Kate új funkciója a hazai pénzügyi szektorban előzmény nélküli, innovatív megoldás, amely jelentősen megkönnyíti az ügyfelek pénzügyeinek intézését.
Mesterséges intelligencia: inkább segít munkahelyeket létrehozni, mintsem tönkretenné a már meglévőket
Cikk
A ChatGPT robot novemberi megjelenése, amely forradalmasította a mesterséges intelligencia felhasználását, egyszersmind aggodalmakat is keltett a munka világának átalakulását, illetve a foglalkoztatásra gyakorolt hatását illetően. Az ENSZ Munkaügyi Szervezetének (ILO) a mesterséges intelligencia ezen alkalmazásait vizsgáló új tanulmánya azonban arra a következtetésre jutott, hogy a munkahelyek és az iparágak többsége csak részlegesen van kitéve az automatizálásnak.
Rövidesen megszünteti az ügyfélszolgálati várakoztatást a mesterséges intelligencia (AI)
Cikk
A szolgáltatóknak megtakarítást, a fogyasztóknak jobb ügyfélélményt biztosít az új technológia. A már rendelkezésre álló technológiákhoz kapcsolódó kedvező tapasztalatok hatására az ügyfélszolgálat az egyik olyan terület, ahol a mesterséges intelligencia (AI) a közeljövőben a legnagyobb változásokat eredményezheti. A United Call Centers (UCC) piaci adatokra alapozott előrejelzése szerint néhány éven belül már Magyarországon is a tranzakciók döntő hányada automatizált, AI által irányított folyamatok mentén zajlik majd, különösen az olyan szabályozott területeken, mint a pénzügyi szolgáltatások, vagy éppen a logisztika – derül ki a UCC sajtótájékoztatójából.
Korlátozták az amerikaiak kínai befektetéseit
Cikk
Az Egyesült Államok nemzetbiztonsági érdekekre hivatkozva részleges tilalmat és korlátozásokat vezetett be egyes Kínába irányuló befektetésekre – erről írt alá szerdán elnöki rendeletet Joe Biden.
Versenyhivatali eljárás a Microsoft ellen
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Microsofttal szemben, mert feltételezése szerint keresőrendszerének új szolgáltatásával tisztességtelen gyakorlatot folytat a magyar fogyasztókkal szemben – közölte ma a versenyhivatal.
Mesterséges intelligencia a sportversenyeken: több területen is használják
Cikk
Akár a frontvonalról, a sportolók edzők és sportbírók, akár az oldalvonalról, a hírközvetítés, a reklámok és sportrajongók szemszögéből nézzük, a mesterséges intelligencia (AI) jelenléte a 2020-as olimpiai játékokon örökre megváltoztatta a versenyeken való részvétel, a versenyek megtekintésének, szervezésének és üzleti hasznosításának módjait. A Deloitte kutatása szerint a sportelemzés piaca 2023-ban várhatóan eléri a közel 4 milliárd dollárt, ahogy a sportolók teljesítményének növelése és a nézőkkel való kapcsolattartás érdekében az adatokat hasznosítják az érdekeltek.
Mesterséges intelligenciával működő robotok tartottak sajtótájékoztatót
Cikk
Kilenc, mesterséges intelligenciával felvértezett humanoid robot tartott sajtótájékoztatót pénteken Genfben, ahol azt állították: hatékonyabb vezetők lennének az embereknél, de nem akarják senki munkáját elvenni, és nem lázadnak fel teremtőik ellen – közölte az MTI.
Több mint félszázezer operátort foglalkoztatnak a hazai telefonos ügyfélszolgálatok
Cikk
A multik mellett ma már egyre több KKV is kiszervezi a call centerét. Noha évtizedes távon a mesterséges intelligencia által vezérelt rendszerek a feladatok kétharmadát automatizáltan fogják megoldani, egyelőre az élő munkaerő meghatározó szerepet játszik az ügyfélszolgálati piacon. Magyarországon – az országban működő szolgáltató központok (SSC-k) érintett alkalmazottaival együtt – mintegy 60 ezer operátor dolgozik az itteni call centerek valamelyikében. Mivel a vállalatok egyre szélesebb köre bízza külső szolgáltatóra ezt a tevékenységét, a kiszervezett ügyfélszolgálati munkát végző cégek az automatizációs trend ellenére folyamatosan bővítik a létszámukat – olvasható a United Call Centers (UCC) sajtóközleményében.
Az ügyfélszolgálati munkában is áttörést hoz a mesterséges intelligencia (AI)
Cikk
Kevesebb várakoztatást és állandó elérést kínálnak a már ma is elérhető digitális rendszerek. Hosszú várakoztatás, bonyolult menürendszer, elégtelen tájékoztatás, munkaidőn kívül elérhetetlen szolgáltatás – ezek a lakosság leggyakoribb negatív ügyfélszolgálati tapasztalatai a United Call Centers (UCC) által végzett felmérés eredményei szerint. A jelzett problémák jelentős részét orvosolni képes mesterségesintelligencia-alapú megoldások már jórészt rendelkezésre állnak, és néhány éven belül a tranzakciók mintegy kétharmada már automatizált, AI által irányított folyamatok mentén zajlik majd – derül ki a UCC sajtóközleményéből.
EU: jelölni kell a mesterséges intelligencia által létrehozott tartalmakat
Cikk
Az álhírek elleni küzdelem részeként meg kell jelölni a mesterséges intelligencia (MI) által létrehozott, dezinformáció terjesztésére alkalmas tartalmakat – jelentette ki Vera Jourová, az Európai Bizottság átláthatóságért és értékekért felelős tagja hétfőn.
Kevesebb könyvelőre, bérszámfejtőre, pénztárosra, titkárnőre lesz szükség pár éven belül
Cikk
Óriási kihívást jelent a dolgozóknak és a munkáltatóknak a mesterséges intelligencia (MI) és más informatikai technológiai újítások. A Világgazdasági Fórum friss kutatásának eredményei szerint az MI és más diszruptív technológiák elterjedésének munkahelyekre gyakorolt hatása a következő öt év során nettó pozitív lehet, de csak akkor, ha a meglévő munkaerő jelentős részének digitális készségeit is a változó igényekhez igazítják.