887 találat a(z) bejelentés cimkére
Gyesről visszatérő dolgozó bejelentése
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Gyesről (gyedről) visszatérő dolgozót be kell jelenteni a NAV felé (1041-es nyomtatvány)? Szükséges-e írásban jelezni a munkavállalótnál a visszatérési szándékát?
Felmondás táppénz alatt
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy kft. munkavállalója 6 hónapja van táppénzen, táppénzes papírját 2 hónapja nem küldi be a munkáltató részére és nem is továbbítja az OEP felé. Többszöri megkeresésre végül azt a választ adta, hogy még mindig táppénzes állományban van, és írásban elküldi a kft. részére a felmondását. A kft.-nek hogyan kell ebben az esetben helyesen eljárnia? Táppénz alatt a munkaviszonya megszüntethető, ha a dolgozó mond fel? Vagy a munkaviszony ebben az esetben is csak a keresőképtelenség megszűnésének első napjával szűnik meg? A táppénzes papírjait (ha megküldi) továbbítani kell az OEP részére? A táppénz 1/3-a ebben az esetben is a munkáltatót terheli, ha megszüntethető a munkaviszony?
Ügyvezető bejelentési határideje új cég esetén
Kérdés
Tisztelt Adózóna! Segítségüket kérem a következőkben: ha egy új cég alakul, az ügyvezetőt milyen határidővel kell bejelenteni a NAV-hoz? Véleményem szerint erre az esetre az Art. 16. § (4) a) pontjának utolsó szófordulata alkalmazandó ("a biztosítás elbírálására utólag kerül sor, legkésőbb a biztosítási kötelezettség megállapítását követő napon kell teljesíteni"), hiszen az alapító okirat (társasági szerződés) keltekor még nem rendelkezik a cég adószámmal, és nem is létezik, mint jogi személy, így a bejelentést csak a cégbírósági végzés kézhezkapása után utólag van lehetőség. Jó értelmezzük a jogszabályt? Köszönettel: Nagy Erika
Korrigált forgalmi érték bejelentése
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Abban az esetben, ha egy önkormányzat az építményadó és/vagy a telekadó alapjának meghatározásakor az ingatlan korrigált forgalmi értékét veszi alapul, akkor az adózónak van-e adóalap-változás bejelentési kötelezettsége az önkormányzat felé, ha az ingatlan ugyan a tulajdonában marad, de az értéke a piaci viszonyok megváltozása okán csökkenhet/nőhet? Milyen dokumentum(ok) szolgál(hat)nak ennek az értékváltozásnak (adóalap-változásnak) az alátámasztására? Ha az önkormányzat kezdeményezi az adóalap-változást, mivel tudja ezt hivatalosan, jogszerűen alátámasztani? Válaszukat előre is köszönöm Szekeres Zsolt
Nyugdíjba megy az ügyvezető tag; papírmunka és tb a továbbiakban
Cikk
Mit és milyen nyomtatványokon kell bejelenteni a NAV-hoz az ügyvezető nyugdíjba menetelét követően, illetve hogyan alakul új státuszában a tb-kötelezettsége? Olvasói kérdésre dr. Radics Zsuzsanna tb-szakértő válaszolt.
Részesedés bejelentése: mikor lehet, mikor nem? Példákkal
Cikk
Időről időre merülnek fel kérdések a bejelentett részesedéshez kapcsolódó adózást érintően. Bemutatok – a 2016-ban hatályos előírások alapján – néhány esetet a bejelentésre, illetve kitérek arra, milyen esetben minősül bejelentettnek egy részedés bejelentési cselekmény nélkül. A bejelentésnek az adóalap meghatározása szempontjából van jelentősége.
Csökkenő áfakulcsok, növekvő adminisztráció
Cikk
Bár Magyarország továbbra is fenntartja a 27 százalékos általános forgalmi adó kulcsot, amely köztudottan az Európai Unió legmagasabb áfa mértéke, azonban a 2017-től tervezett adócsökkentés több ágazatot is kedvezően érint majd – olvasható a LeitnerLeitner adózási blogjában.
Nyugta helyett kiállított számlákról adatszolgáltatás
Kérdés
Tisztelt Adószakértő! Szeptember 30-ától pénztárgéphasználatra kötelezett vagyok. Nyugtaadás helyett minden esetben számlát fogok kiállítani. A kiállított számlákról adatokat kell szolgáltatni az adóhatóságnak.A 50/2013. NGM-rendelet szerint havonta, a tárgyhónapot követő hónap 15. napjáig, elektronikus úton kell az adatokat elküldeni. Az adatszolgáltatást a PTGSZLAA adatlapon kell teljesíteni, amely tájékoztatója szerint ezt hetente kell megtenni. Feltételezem, hogy a rendelet szerint kell eljárnunk, de zavaró az adatlap tájékoztatása. Kérdésem, hogy valóban havonta kell-e az adatokat elküldeni, nem szeretnék hibát elkövetni? Köszönöm szépen a tájékoztatást.
Telephely-bejelentés
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy kft.-m bérelt ingatlanon szeretné megoldani az irodai munkák és gépkarbantartások telephelyét. Ez a telephely nincsen a társasági szerződésben. A 16T201T nyomtatványon van olyan lehetőség, hogy a cégbírósághoz be nem jelentett telephelyeket le lehet jelenteni. Elegendő-e, ha ezen a nyomtatványon jelentem be, vagy a társasági szerződést kell módosítani? A bérbeadónak kell-e külön adószámot kérni és számlázni kell, vagy szerződés alapján lehet-e számfejteni és a nettót átutalni? Tisztelettel: Géczi Sándorné
Szokásos piaci ár az eljárási, az áfa- és az szja-szabályokban
Cikk
A szokásos piaci árat a társasági adón kívül az általános forgalmi adóról, a személyi jövedelemadóról szóló törvény, továbbá az adózás rendjéről szóló törvény is szabályozza. Ezúttal itteni alkalmazását vesszük sorra, különös tekintettel az eljárási törvényben foglaltakra.
Munkáltatója bejelenti a munkavállalót? Itt ellenőrizheti
Cikk
Összesen 4823 adózó szerepel azon a friss (július 31-ei adatokat tartalmazó) listán, amelyen a NAV az alkalmazotti bejelentési kötelezettséget elmulasztók nevét, címét, adószámát teszi közzé.
Katás bt. 08-as bevallása
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Katás bt.-k kaptak értesítést, hogy adjanak be 08-as bevallást. Az egyik bt.-ben a két beltagból az egyik katás, a másik bt.-ben a kültag a katás. Beadtam a 08-as bevallást a nem katás tagról, de visszajött a hibaüzenet, hogy az alkalmazás minősége kód nem lehet 30,34,35,37,39,53. A T1041-es nyomtatványon ki tudom jelenteni (akár visszamenőleg is) a nem katás tagot? Vagy NY-s nyomtatványt kell beadnom? Köszönettel: Fidler Gáborné
Nonprofit kft.-vé alakulás
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Családi napközit üzemeltető kft. nonprofit kft.-vé (nem közhasznú szervezetté – erről már sokat olvastam) alakult ez év júliusában, amit a cégbíróság már bejegyzett. Kettő alkalmazottat foglalkoztat plusz van egy ügyvezetője. Mi változik az adózásában, pénzkezelésében. Milyen bevallási, illetve bejelentési kötelezettség terheli a kft.-t és a nonprofit kft.-t? Köszönöm válaszát.
USA-állampolgár ügyvezető járuléka
Kérdés
Kérdés: Magyarországon alapítottak egy amerikai cég tulajdonában lévő kft.-t (interneten teljesítik a szolgáltatást) adatrögzítési feladatra. Ügyvezetője USA-állampolgár, Magyarországon nincs lakóhelye. Úgy tudom, hogy az USA-ban biztosított. Milyen igazolások kellenek, illetve járulékfizetési kötelezettsége Magyarországon keletkezik-e? Magyarországon kézbesítési megbízott intézi az ügyeket. Az ügyvezetőnek van magyarországi lakóhelye, távmunkában az USA-ba dolgozik (ottani alkalmazott); végezheti-e a munkát díjazás nélkül? Be kell-e jelenteni őt külön a NAV-nak? A cégkivonaton mindketten szerepelnek.
Bt. megszűnése, egyéni vállalkozás indítása
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Segítségét szeretném kérni. Egy bt. végelszámolás alatt áll. A végelszámolás záró dátuma 07. 31. A záróbevallások elkészítése még folyamatban van. A bt. beltagja egyéni vállalkozóként folytatná a tevékenységét. Szabályos-e, ha a 161041-essel kijelentem 07. 31-én, és 08.01-én egyéni vállalkozást indít a volt beltag? Vállalkozásindításkor nyilatkozni szükséges, hogy nem korlátlanul felelős tag más vállalkozásban. Viszont a cégnyilvántartásból a törlés időt vesz igénybe, több hét is lehet. Köszönettel.