886 találat a(z) bejelentés cimkére
Vállalkozói tevékenység bővítése
Kérdés
Tisztelt Adózóna! Főállású egyéni vállalkozó vagyok (főtevékenységem más természetű) és lakóingatlan bérbeadását tervezem. A 682001 tevékenységi kódú Lakóingatlan bérbeadása az intenetes kereső (engedelykoteles.mkik.hu) szerint nem bejelentedő tevékenység. Kérdésem, hogy a bérbeadási tevékenység megkezdése előtt kötelező-e a bejelentés az önkormányzatnal vagy a NAV-nak? Magánszemélyként vagy egyéni vállalkozóként (tételes költségelszámolású) miben különbözik a költségek elszámolása? Esetleg van-e ajánlása, hogy melyik a kedvezőbb választás ilyen esetben?
Külföldi bankszámla bejelentése
Kérdés
Hogyan lehetséges bejelenteni egy belföldi kft. külföldön nyitott bankszámlaszámát a NAV felé? A T201T nyomtatványon lévő "közösség területén letelepedett adózó nem belföldi pénzintézeténél nyitott pénzforgalmi számlái" rész való ennek a bejelentésére? Hivatkozik egy partnerünk a NAV opten adatbázisra. Tudnának segíteni, hogy ezt hogyan lehet elérni? Előre is köszönöm segítségüket. Szép napot! Hüse Gáborné
MNB árfolyam bejelentése
Kérdés
Cégünk az áfa alapjának megállapításához a választott pénzintézet eladási árfolyamát használja. A törvény előírása szerint az MNB árfolyam használatához előzetes bejelentésre van szükség az adóhatóság felé. Kérdésem, hogy ezt milyen formában, adattartalommal kell megtenni, formanyomtatvány létezik-e erre?
Őstermelő értékesítése külföldön
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Őstermelő az általa termelt mézet eladhatja-e Ausztriában úgy, hogy ő viszi ki a piacra és ott értékesíti? Az értékesítéshez milyen feltételeknek kell megfelelnie és milyen bejelentések, nyomtatványok szükségesek? Válaszát előre is köszönöm!
Harmadik országbeli ügyvezető tb szerinti megítélése
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy magyar állampolgár és egy ukrajnai állampolgár Magyarországon céget alapított, mindkét tulajdonos egyben ügyvezető is (önálló képviselettel). A hozzáférhető leíratok és a Tbj. iránymutatása szerint nem vonatkozik rá a közösségi tagállam szerinti előírás, így nem tudom eldönteni, hogy az általános szabályok szerint kell eljárni, azaz Magyarországon be kell jelenteni és járulékot kell utána fizetni, vagy miután van kézbesítési megbízott, nem szükséges az ukrajnai ügyvezető bejelentése? Köszönettel: Gergely Julianna könyvelő
Nullás 08-as bevallás megbízás esetén
Kérdés
Tisztelt Szakértő! A következő problémával találtam szembe magam. Felhívtak az adóhivataltól, hogy a tavalyi év első három hónapjára vonatkozóan minden 1608-as bevallást önellenőrizzek, és tegyem bele azt a három megbízási jogviszonyos embert, akik ebben az időszakban a 16T1041-es bevalláson be lettek jelentve. Ezen megbízásosok szerződés szerinti jogviszonya 2015. 08 hótól 2016. 03. hóig tartott, és a 1041-esen is így lettek jelentve, viszont a 2016-os évben már csak egyszer lett részükre számfejtve bér (a harmadik hónapban), és azon kívül nem vettek fel jövedelmet. Tudtommal hosszabb megbízási jogviszony esetén nem kell minden hónapban feltüntetni őket a 08-as bevalláson nullásként, ha nem vesznek fel jövedelmet. Vagy tévednék? Köszönöm a válaszuk!
Munkaügyi feladatok
Kérdés
Tisztelt Szakértő ! Beolvadás esetén a jogelőd munkáltatónak milyen dokumentumokat kell kiadni a munkavállalóknak (adatlap 2017 stb. )? A jogutód munkáltató tesz eleget a T1014-es nyomtatványon a biztosítási jogviszony változás bejelentésére, így a jogelőd munkáltatónak ilyen irányú kötelezettsége nincs, ugye ? Köszönöm .
Pénztárgép és viharkár
Kérdés
Kávézó pénztárgépe a csütörtöki viharban meghibásodott. Szerviz a helyszínen nem tudta a hibát kijavítani. Tovább küldik javításra. Várhatóan ez több hetet is igénybe fog venni. Addig nyugtatömböt használ a kávézó. Más teendője van még? A PTGTAXUZ adatlapon be kell jelenteni? Nem találtunk rá ezen adatlapon kódot. Ha elkészül a pénztárgép, utólag a megírt nyugta tömböket be kell ütni a pénztárgépbe? Válaszukat előre is köszönöm.
Lakáscélú támogatás
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az egyik dolgozónknak adómentes lakáscélú támogatást szeretnénk adni. A ház, amelyet megvásárolt, majd ezt követően átalakításra került, Fundamenta támogatást is kapott, és a kölcsönt is itt vette fel még 2015-ben. A felújítás, átalakítás építésiengedély-köteles munka volt. Ugyan az ingatlanba a dolgozó már beköltözött, de használatbavételi engedélye még nincsen, ezáltal állandó lakcímet sem tud ide bejelenteni. Ismerve a dolgozónk gyorsaságát, elképzelhető, hogy ez az állapot még jó ideig, akár évekig is fennmaradhat. Kérdéseink: 1. Amennyiben minden más egyéb feltételnek megfelelünk, a lakcím bejelentés hiánya ellenére adható-e támogatás, vagy várjuk meg amíg a dolgozónak bejelentett lakcíme lesz az ingatlanban? 2. Adhat-e a munkáltató a már letörlesztett hitelre, vagy a már korábban megvásárolt építési anyagokra támogatást, vagy ez már innentől kezdve csak és kizárólag jövőbeni dologra adható? Annak idején 3 millió forint kölcsönt vett fel a dolgozó, de már csak 1 millió a fennálló, további lakásbővítést már nem tervez, minél magasabb összegű támogatást szeretnénk neki adni, mivel a ház bekerülési értéke alapján akár a maximálisan adható 5 millió forintra is jogosult lenne. 3. A különálló 15 négyzetméter konyhát figyelembe kell-e venni a méltányolható lakásméret számításnál?
Bejelentés nélkül foglalkoztattak alkalmazottakat, lebuktak
Cikk
Összesen több mint 4100 olyan adózó szerepel a NAV legfrissebb, alkalmazottakat bejelentés nélkül foglalkoztatók listáján.
Családi gazdaság tagjának elhalálozása
Kérdés
Tisztelt szakértő! Négy tagú családi gazdaság tagja egyik tagja elhalálozott az év közepén. Az lenne a kérdésem, az eddig elért bevételeket vagy az egész évi bevételeket osztják négy felé? Az elhalálozás időszakáig osztható négy felé és a továbbiakban csak három felé? Be kell-e jelenteni az adóhivatalba az elhalálozás tényét? Válaszát előre is köszönöm.
Ekáer
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbi, ekáerrel kapcsolatos kérdésemre szeretnék választ kapni: EU-ból megmunkálásra (krómozásra) szeretnénk behozni alkatrészeket, melyek nem minősülnek kockázatos terméknek. Kérdésem: mely esetekben kell bejelenteni az ekáerbe a behozatalt, s amikor elkészül a krómozás, a kivitelt? Bejelentésnél jól gondolom-e, hogy áru értékének az alkatrész árát, s nem az általunk elvégzett szolgáltatás értékét kell beírni? Két NAV-os telefonos segítségnél egy válasz szerint az általunk elégzett bérmunka értékét, s egy másik válasz szerint az alkatrész értékét. Én is úgy gondolom, hogy az utóbbit. Viszont erre vonatkozóan nincsennek adataink. Köszönettel várom megtisztelő válaszukat.
Hiányos tb-kiskönyv
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Amikor elkezdtem dolgozni, nem tudtam, hogy van tb-kiskönyv. Később az első két munkahelyemen ilyet nem is kaptam. Most ott tartok, hogy a tb-kiskönyvben csak a legutóbbi két munkáltató van bejegyezve. Nem gondoltam, hogy ez probléma lehet, hiszen a XXI. században vagyunk, az ügyfélkapu nyilvántartása alapján minden munkahelyem bejelentette a foglalkoztatásomat. Mégis azt olvastam, hogy lehet belőle probléma. Kérdésem, hogy Ön szerint mit kell vagy érdemes tenni? Kérjem meg a volt munkáltatóimat, hogy utólag (persze mostani dátummal) adjanak ki kiskönyvet, igazolva a munkaviszonyt? Vagy egyszerű, papíralapú igazolást kérjek? Mit tehetek, ha valamelyik nem létezik, vagy csak nincs kedve/ideje segíteni? Segítségét köszönöm!
Közhasznúságra való bejelentkezés
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egyesületünk, amely kulturális tevékenységet folytat (ha a feltételeknek megfelel) közhasznú szervezet szeretne lenni. Kérdésem, hol kell elkezdeni az eljárást (törvényszéki bíróságon)? És ha megkapta a minősítést, akkor a bejelentést a közhasznú jogállásról a 17201, vagy a 17201CSZ bejelentés és változás bejelentési nyomtatványon a NAV felé szintén nekünk kell megtenni? Segítségét előre is megköszönöm. Tisztelettel: Mihály Gáborné
Megjelent az augusztusi VálaszAdó
Cikk
A tavaszi adócsomag változásokat hozott a helyi adózásban is, egyebek mellett új fogalmakat vezetett be.