adozona.hu
Sokba fáj a gyógyszerreklám
//adozona.hu/altalanos/Sokba_faj_a_gyogyszerreklam_0HLHHA
Sokba fáj a gyógyszerreklám
Megtévesztő gyógyszerreklám miatt 10 millió forint bírságot kapott a SAGER Pharma Szolgáltató Kft., a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a cég valótlanul sugallta, hogy a vény nélkül kapható gyógyszer azonnal hat – közölte a hatóság szerdán az MTI-vel.
Ugyanakkor a gyógyszer forgalomba hozatali engedélyét kibocsátó Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) álláspontja szerint a filmtabletta bevételét követően a gyógyszernek előbb fel kell szívódnia, és a hatás csak ezután várható, és nem azonnal.
A GVH súlyosbító körülményként értékelte többek között, hogy a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott.
A büntetés mértékét enyhítette ugyanakkor, hogy a reklámeszközök nem csak jogsértő üzenetet tartalmaztak, és az érintett termékből a SAGER Pharmának csekély árbevétele származott.
A hatóság közleményében felhívta a figyelmet, hogy gyógyszerek reklámozása akkor jogszerű, ha a terméket az engedélyezett alkalmazási előírás szerint mutatják be, így nem az állítás valóságtartalma bír elsődleges jelentőséggel.
Hozzászólások (0)