adozona.hu
Megabírság a Vodafone-nak
//adozona.hu/altalanos/Megabirsag_a_Vodafonenak_NDT1MZ
Megabírság a Vodafone-nak
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 90 millió forintra bírságolta a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt.-t (Vodafone), mert úgy ítélte meg, hogy jogsértő volt a Vodafone Family tavalyi reklámfilmje – közölte a GVH.
Lényeges feltételeket és kötöttségeket hallgattak el a GVH szerint a 2015. november 2. és december 23. között látható, Négy előfizetés csak 6880 forint havonta szlogennel futó tévéreklámok és a Tesco áruházakban bemutatott filmek a Vodafone Family kedvező csomagdíjának igénybevételéről.
A versenyhivatal közleménye szerint a telekommunikációs cég nem tette egyértelművé a reklámokban egyebek mellett a négy emberre kiterjedő ajánlat összetételét, hogy két felnőtt és kettő, 6 és 18 év közötti gyerek veheti igénybe a hirdetett csomagot, a két felnőtt számlás előfizetésének meghatározott csomagját, valamint a speciális fizetési konstrukciót.
A GVH döntésében kifejtette: a fogyasztók előtt ugyan ismert lehet a különböző ajánlatok összetettsége és a lehetséges variációk sokasága, azonban éppen ez a sokszínűség nehezítheti meg az átgondolt döntést. Ha ugyanis egy reklámban valamely lényeges és kedvező termékjellemzőt – adott esetben egy promóciós árat –kiemelnek, akkor megtévesztő, ha közben elhallgatják az adott ajánlat további lényeges, az igénybevételt korlátozó feltételeit, annak ellenére, hogy az adott reklámeszköz keretei megengednék a kiegészítő információ közzétételét – indokolja döntését a GVH.
A versenyhivatal a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő gyakorlat hosszabb ideig tartott, és a reklám jelentős számú fogyasztót ért el. Ugyanakkor a GVH enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozás olyan kutatási eredményeket nyújtott be, amelyeket a hivatal versenytanácsa a jogsértés megállapításához is felhasznált, valamint, hogy az érintett reklámok jelentős része csupán image-tartalmú, így alapvetően a fogyasztói bizalom, elégedettség megerősítését és az általános érdeklődés felkeltését célozták.
Hozzászólások (0)