hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Az állami tulajdonosi joggyakorlást erősítő törvényjavaslatot nyújtottak be

  • adozona.hu/MTI

Október 18-án, éjfél előtt nem sokkal nyújtották be azt a törvényjavaslatot, mely a hivatalos indokolás szerint az állami vagyonnal való gazdálkodás hatékonyságának növelése és az egységes szemléletű megoldások biztosítása érdekében a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. tulajdonosi joggyakorlói pozíciójának megerősítésével egységes, centralizált tulajdonosi joggyakorlási rendszert hoz létre.

A módosítás javaslatot tesz arra is, hogy az örökös és végintézkedés hiányában elhunyt személyek hagyatékát képező ingatlanok – a termőföldek kivételével – és az azokhoz tartozó ingóságok tekintetében az ingatlan fekvése szerinti települési önkormányzat törvényes örökölése megelőzze az állam szükségképpeni törvényes öröklését.

Az állami vagyonnal való gazdálkodás hatékonyságának növelése érdekében egyes vagyongazdálkodást érintő törvények módosításáról szóló T/1622. törvényjavaslat szerint módosulna:

• az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény,

• az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény módosításáról, valamint a hiteles tulajdonilap-másolat igazgatási szolgáltatási díjáról szóló 1996. évi LXXXV. törvény,

• a társadalombiztosítás pénzügyi alapjainak és a társadalombiztosítás szerveinek állami felügyeletéről szóló 1998. évi XXXIX. törvény,

• a kulturális örökség védelméről szóló 2001. évi LXIV. törvény,

• az egészségügyi ellátórendszer fejlesztéséről szóló 2006. évi CXXXII. törvény,

• az állami vagyonról szóló 2007. évi CVI. törvény,

• a Nemzeti Földalapról szóló 2010. évi LXXXVII. törvény,

• az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény,

• a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény,

• a települési önkormányzatok fekvőbeteg-szakellátó intézményeinek átvételéről és az átvételhez kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2012. évi XXXVIII. törvény,

• a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és

• a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény hatálybalépésével összefüggő átmeneti és felhatalmazó rendelkezésekről szóló 2013. évi CLXXVII. törvény.

A javaslat 12. §-a az Alaptörvény 38. cikk (1) bekezdése alapján, 14. és 15. §-a az Alaptörvény 38. cikk (1) és (2) bekezdése alapján sarkalatosnak minősül, ezért elfogadásához a jelen lévő országgyűlési képviselők kétharmadának „igen” szavazata szükséges – áll a törvényjavaslatban.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Helyiadó-számítás komplex megosztással

Szipszer Tamás

adószakértő

Egyéni vállalkozó és a könyvkiadás

Szipszer Tamás

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink