hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

A Facebook és a Twitter még nem felel meg az uniós fogyasztóvédelmi szabályoknak

  • MTI

Történtek előrelépések, a vizsgált közösségi médiavállalatok közül kettő, a Facebook és a Twitter működése azonban továbbra sem felel meg teljes mértékben az uniós fogyasztóvédelmi szabályoknak – közölte csütörtökön az Európai Bizottság.

A brüsszeli testület tavaly márciusban felszólította a Facebookot, a Twittert és a Google+-t, hogy mihamarabb hozzák összhangba működésüket az uniós előírásokkal a felhasználók megtévesztésének visszaszorítása érdekében, és az érintett cégek most tették közzé módosított szolgáltatási feltételeiket.

A bizottság értékelése szerint a Google+ javaslatai láthatólag összhangban vannak a fogyasztóvédelmi hatóságok kéréseivel, viszont a Facebook, és különösképpen a Twitter csak részben foglalkozott a felelősségi kérdés, illetve a tartalomeltávolításról vagy szerződés-megszüntetésről szóló tájékoztatás módjának problémáival.

Mint írták, a jogellenes tartalmak bejelentésére és törlésének kérésére használt eljárást illetően eszközölt változtatások nem elegendőek.

Miközben a Google+ szabályzatot hozott létre és határidőt állapított meg a kérések kezelésére, a Facebook és a Twitter mindössze annyit vállalt, hogy biztosítani fognak egy e-mail-címet a jogsértések bejelentésére, de nem vállaltak kötelezettséget arra, hogy e kéréseket meghatározott határidőn belül kezelik.

Kiemelték, az uniós felhasználókat nem fogják kötelezni arra, hogy lemondjanak az őket kötelezően megillető fogyasztóvédelmi jogokról, például online vásárlásnál az elálláshoz való jogról, és az Egyesült Államok helyett panaszaikat Európában nyújthatják majd be.

„Örülök, hogy az uniós szabályok végrehajtását biztosító eljárás meghozta gyümölcsét, mivel néhány vállalat már dolgozik rajta, hogy platformjait biztonságosabbá tegye a fogyasztók számára. Ugyanakkor elfogadhatatlan, hogy a folyamat még most sem zárult le, és ilyen sok ideig tart” – közölte Vera Jourová fogyasztópolitikáért is felelős uniós biztos.

„Az uniós fogyasztói jogokat meg kell becsülni és amennyiben a vállalatok nem működnek együtt, szankciókkal kell számolniuk” – tette hozzá.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink