Szigorítás és közteheremelés egyszerűsített foglalkoztatásnál

  • dr. Kéri Ádám ügyvéd, compliance szakértő
2

Az ünnepek előtt a szokásos jogalkotási forgatagban a jogalkotó – a Magyarország 2025. évi költségvetésének megalapozásáról szóló 2024. évi LXXIV. törvényben – elfogadott egy, az egyszerűsített foglalkoztatás területét érintő jogszabálymódosítást is. A módosítás az egyszerűsített foglalkoztatásról szóló 2010. évi LXXV. törvény (Efotv.) rendelkezéseit érinti. Cikkünkben összefoglaltuk a módosítást jelentő legfontosabb szabályokat.

A munkaviszony időtartamára vonatkozó szabályok szigorodnak

Az egyszerűsített foglalkoztatásnak továbbra is két típusa marad: a mezőgazdasági vagy turisztikai idénymunka és az alkalmi munkavállalás. Az alkalmi munkavállalás létszámkeretére vonatkozó szabályok változatlanul hatályban maradnak. Szigorításra kerül azonban a munkaviszony időtartamára vonatkozó szabályozás.

A módosító törvény 84. §-a alapján 2025. július 1. napjától kezdődően, ha a munkavállaló idénymunkára, alkalmi munkára vagy idénymunkára és alkalmi munkára létesít több alkalommal munkaviszonyt, akkor ezen munkaviszonyok együttes időtartama a naptári évben a százhúsz napot nem haladhatja meg. Ez azt jelenti, hogy az adott munkáltatónál 90 napos, egyébként pedig (bármely munkáltatónál összeszámítva) naptári évenként 120 napos korlát fog érvényesülni.

Az Adózóna írásait munkajog témakörben itt, tb / járulékok / nyugdíj témakörökben itt olvashatja el.

A változást 2025. július 1-jétől kell alkalmazni úgy, hogy a 2025. évben a foglalkoztatás időtartamának számításakor annak 120 naptári napos korlátját 2025. július 1-jétől kell figyelembe venni.

OLVASSA TOVÁBB cikkünket, amelyből megismerheti az egyszerűsített foglalkoztatást érintő legfontosabb változásokat.

Korlátok egyszerűsített foglalkoztatásnál

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (2)

Ez egy kiválóan sikerült jogszabálymódosítás lett.

1: A magasabb közteher végülis mikortól érvényes? Február 1-től, vagy február 2-től? [lásd a 21. §-t!] Én még nem láttam olyan jogszabálymódosítást, amelyik egy szabályt egy adott napon beépít a jogszabályba (magasabb közteher február 1-től), majd a végén ezen új szabálynak az alkalmazását egy későbbi időponttól (február 2) teszi kötelezővé.

2: Mit jelent a 120 nap?
-Azt jelenti, hogy arányosan kell júli 1-től alkalmazni? (tehát júli 1-től van 60 nap) Akkor miért nem ezt írták le?
-Azt jelenti, hogy júli 1-től dolgozhat 120 napot? Ennek meg mi értelme lenne?
-Vagy azt jelenti, hogy az 1. félévben bármennyit dolgozhat, de júli 1-től csak annyit, ami a 120 napból megmaradt?

Én nem is értem, hogy kik írják ezeket a jogszabályokat.

Ruszin Zsolt

4400 Ft/nap? Őrület.

Minden idők egyik legnagyobb bérügyi adóemelése, ami csak a 2022-es nyári adóztatási cunamitól marad el (egy kicsit). Fontos, hogy ezeket a "miniadókat" nem kell számbavenni a GDP arányos közteherviselés terén, így statisztikailag az adóterhelés csökkenéséről is lehet propagandát folytatni.

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Lakhatási támogátás munkáltatói kölcsönre

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Tartós bérlet

Nagy Norbert

adószakértő

Számla módosítása

Nagy Norbert

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 február
H K Sze Cs P Sz V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2

Együttműködő partnereink