adozona.hu
Szigorítás és közteheremelés egyszerűsített foglalkoztatásnál
//adozona.hu/2025_os_adovaltozasok/Szigoritas_kozteher_egyszerusitett_foglalko_WLKLFL
Szigorítás és közteheremelés egyszerűsített foglalkoztatásnál
Az ünnepek előtt a szokásos jogalkotási forgatagban a jogalkotó – a Magyarország 2025. évi költségvetésének megalapozásáról szóló 2024. évi LXXIV. törvényben – elfogadott egy, az egyszerűsített foglalkoztatás területét érintő jogszabálymódosítást is. A módosítás az egyszerűsített foglalkoztatásról szóló 2010. évi LXXV. törvény (Efotv.) rendelkezéseit érinti. Cikkünkben összefoglaltuk a módosítást jelentő legfontosabb szabályokat.
A munkaviszony időtartamára vonatkozó szabályok szigorodnak
Az egyszerűsített foglalkoztatásnak továbbra is két típusa marad: a mezőgazdasági vagy turisztikai idénymunka és az alkalmi munkavállalás. Az alkalmi munkavállalás létszámkeretére vonatkozó szabályok változatlanul hatályban maradnak. Szigorításra kerül azonban a munkaviszony időtartamára vonatkozó szabályozás.
A módosító törvény 84. §-a alapján 2025. július 1. napjától kezdődően, ha a munkavállaló idénymunkára, alkalmi munkára vagy idénymunkára és alkalmi munkára létesít több alkalommal munkaviszonyt, akkor ezen munkaviszonyok együttes időtartama a naptári évben a százhúsz napot nem haladhatja meg. Ez azt jelenti, hogy az adott munkáltatónál 90 napos, egyébként pedig (bármely munkáltatónál összeszámítva) naptári évenként 120 napos korlát fog érvényesülni.
| Az Adózóna írásait munkajog témakörben itt, tb / járulékok / nyugdíj témakörökben itt olvashatja el. |
A változást 2025. július 1-jétől kell alkalmazni úgy, hogy a 2025. évben a foglalkoztatás időtartamának számításakor annak 120 naptári napos korlátját 2025. július 1-jétől kell figyelembe venni.
OLVASSA TOVÁBB cikkünket, amelyből megismerheti az egyszerűsített foglalkoztatást érintő legfontosabb változásokat.
Korlátok egyszerűsített foglalkoztatásnál
Hozzászólások (2)
Ez egy kiválóan sikerült jogszabálymódosítás lett.
1: A magasabb közteher végülis mikortól érvényes? Február 1-től, vagy február 2-től? [lásd a 21. §-t!] Én még nem láttam olyan jogszabálymódosítást, amelyik egy szabályt egy adott napon beépít a jogszabályba (magasabb közteher február 1-től), majd a végén ezen új szabálynak az alkalmazását egy későbbi időponttól (február 2) teszi kötelezővé.
2: Mit jelent a 120 nap?
-Azt jelenti, hogy arányosan kell júli 1-től alkalmazni? (tehát júli 1-től van 60 nap) Akkor miért nem ezt írták le?
-Azt jelenti, hogy júli 1-től dolgozhat 120 napot? Ennek meg mi értelme lenne?
-Vagy azt jelenti, hogy az 1. félévben bármennyit dolgozhat, de júli 1-től csak annyit, ami a 120 napból megmaradt?
Én nem is értem, hogy kik írják ezeket a jogszabályokat.
4400 Ft/nap? Őrület.
Minden idők egyik legnagyobb bérügyi adóemelése, ami csak a 2022-es nyári adóztatási cunamitól marad el (egy kicsit). Fontos, hogy ezeket a "miniadókat" nem kell számbavenni a GDP arányos közteherviselés terén, így statisztikailag az adóterhelés csökkenéséről is lehet propagandát folytatni.