adozona.hu
Az egészségügyi ellátást tartják a legfontosabbnak a külföldre utazó magyarok a K&H felmérése szerint
//adozona.hu/altalanos/egeszsegugyi_ellatas_kulfold_utazas_biztosi_FPJ9I5
Az egészségügyi ellátást tartják a legfontosabbnak a külföldre utazó magyarok a K&H felmérése szerint
A külföldre utazó középkorúak túlnyomó többsége köt valamilyen utazási biztosítást, ezen belül a baleset vagy megbetegedés esetén igénybe vehető segítséget tartják a leghasznosabbnak. Az is látszik, hogy az utazók vevők a digitális megoldásokra – olvasható a K&H sajtóközleményében.
A középkorú magyarok túlnyomó többsége évek óta fontosnak tartja, hogy biztosítást kössön, ha külföldre utazik – derül ki a K&H biztos jövő felmérésből. Azok közül, akik biztosítással utaznak, az Európai Egészségbiztosítási Kártyát 36 százalék váltotta ki. Ez a lehetőség főként a magasabb végzettségűek körében népszerű, náluk a kiváltók aránya 47 százalékos. A bankkártyájukhoz kapcsolódóan elérhető biztosítás mellé a megkérdezettek 24 százaléka köt külön kiegészítő biztosítást. Ez az arány a magasabb jövedelműek körében 33 százalék, a központi régióban élőknél 30 százalék.
Kártyájuktól független külön biztosítást a felmérés válaszadóinak 25 százaléka köt. Ez is még inkább a magasabb végzettségűekre jellemző, náluk 34 százalék a külön biztosítást kötők aránya. Csak a bankkártyával együtt járó utazási biztosítást vesz igénybe a felmérésben résztvevők 15 százaléka, ezen belül a férfiak körében 20, a nőknél 12 százalék ez az arány. Árnyalja a képet, hogy a megkérdezettek 9 százaléka biztosítás nélkül utazik, 18 százalékuk pedig nem szokott külföldre utazni. A nők, a falvakban élők és az alacsonyabb végzettségűek körében magasabb az átlagosnál, 20 százalék feletti a külföldre egyáltalán nem utazók aránya.
Foglalkoztatás, vállalkozás nyugdíj előtt, mellett 2025-ben – webinárium |
Az évtizedes múlttal rendelkező, negyedéves rendszerességgel elkészülő felmérésben új elem az a kérdés, hogy mit tartanak a középkorúak az utasbiztosítások legnagyobb előnyének. Az eredmény magáért beszél: 93 százalékuk a balesetekkel és a megbetegedésekkel kapcsolatos orvosi ellátást fedező biztosítást tartja a legfontosabbnak. Minden demográfiai csoportban az első három között szerepelt ez a szempont.
A repülőtéri késések jobban zavarják a nőket, mint a férfiakat
A második helyre 56 százalékos említéssel a poggyászbiztosítás, a harmadikra a gépjármű mentésének, javításának, szállításának lehetősége (41%), a negyedikre az életbiztosítás térítése (36%) került. A poggyászokkal kapcsolatos biztosítást az átlagos 56 százalékhoz képest a budapestiek 77 százaléka helyezte az első 3 közé a prioritási listán, ami minden bizonnyal azzal is magyarázható, hogy ők utaznak a legtöbbet repülőgéppel.
A további válaszlehetőségek alacsony százalékban kerültek bele a top 3 említésbe. A műszaki cikkekre vonatkozó biztosítás említése átlagosan kevesebb, mint 13 százalékos, ám a magasabb végzettségűek esetén 19 százalék ez az arány. A repülőtéri késések elleni biztosítás átlagosan csak a középkorúak 9 százalékának fontos, ám a nők körében 14 százalékos népszerűségi indexet ért el ez a lehetőség.
Az utasbiztosítások hasznosságával kapcsolatban a K&H felmérésében megszólalók 84 százaléka egyetért azzal, hogy elsősorban az anyagi károk ellen kínál valamiféle védelmet. Értékelik az emberek továbbá, hogy külföldön is magyar nyelven intézhetik az ügyeiket. Ezt 83 százalékuk minősítette a biztosítások pozitívumának. A megkérdezettek 76 százaléka szerint a jól megkötött utasbiztosítás ismérve, hogy nem tartalmaz önrészt, és 65 százalékuk tartja fontosnak, hogy utazási biztosításának felhasználásával külföldön magánegészségügyi intézményben is ellátást kaphat.
Az utazók többsége online intézi utazási biztosítását
A válaszadók több, mint fele – 56 százaléka – az online ügyintézést részesíti előnyben. A szerződés megkötéséhez az utazók 35 százaléka a biztosító cég vagy bank saját weboldalát választja. Biztosításközvetítői oldalakon 15 százalékuk, a biztosító vagy bank mobilapplikációjának segítségével pedig közel 6 százalékuk köti meg online az utasbiztosítását. Ezen a téren a K&H kivételesen jó digitális lehetőséget nyújt az utazóknak, hiszen a mobilbankon keresztül pillanatok alatt megköthető az utasbiztosítás. 36 százalék ragaszkodik a személyes ügyintézéshez: a biztosító vagy a bank fiókjaiban 18 százalékuk, utazási irodában majdnem tizedük kötne biztosítást, míg a biztosítók saját üzletkötői az ügyfelek 8 százalékát szerzik meg. További 8 százalék még nem döntött, milyen módon köti meg a biztosítást tervezett utazásához.
Hozzászólások (0)