hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Kutyabarát munkahely: mik a feltételei, milyen veszélyeket rejt magában?

  • dr. Hajdu-Dudás Mária munkajogi ügyvéd

Egyre több munkahely engedi, hogy kutyákat vigyenek be a munkavállalók. Noha ez barátságos légkört teremt, mégis számos kérdést vet fel, és részletesen átgondolt szabályozást igényel. Vannak, akik nem kedvelik a kutyákat, előfordulhat allergiás reakció is, vagy gondoljunk csak egy esetlegesen egy összenyálazott vagy megrágott ruhadarabra, mappára! Egy játékos vagy éppen folyamatosan ugató kedvenc elterelheti a figyelmet a koncentrációról is. Ugyanakkor számos tanulmány szól arról, hogy a kutyák jelenléte növelheti az irodában a munkahelyi jólétet, erősítheti a munkahelyi közösséget, képes hidat építeni az emberek közé. Mi szükséges egy sikeres kutyabarát munkahely kialakításához?

A munkahely biztosítása előtt fokozottan ügyelni kell az Mt. 51. § (4) bekezdésére, mely szerint a munkáltató biztosítja az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés követelményeit.

Az Mvt. 54. § (1) bekezdés a) és b) pontja szerint az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés érdekében a munkáltató köteles figyelembe venni – többek között – olyan általános követelményeket, mint a veszélyek elkerülése, a nem elkerülhető veszélyek értékelése.

Olvassa el az Adózóna „Munkabér euróban, avagy amit szabad Jupiternek... – mutatjuk kivel, miben lehet megállapodni, lehet-e így fizetni”, „A családi adókedvezményt is terhelheti a letiltás” és „A sok fejtörést okozó munkaidőkeret: ezek a létesítésének szabályai” című írását!

E körben mérlegelni kell, hogy a kutyák okozhatnak-e egészségügyi problémákat, különösen a szőrallergiában szenvedők részére. De több kutya együttes jelenléte szintén tartogathat veszélyeket. Vizsgálni kell, hogy biztosítható-e adott munkahelyen a megfelelő szellőztetés. Az sem utolsó szempont, hogy bonyolít-e ügyfélforgalmat a munkáltató. Értelemszerűen veszélyes anyagok, vegyi anyagok előállításával vagy használatával kapcsolatos üzemek, vállalkozások nem engedélyezhetik kutyák behozatalát. A munkajogi alapelveket is szem előtt kell tartani, így különösen az együttműködési és tájékoztatási kötelezettséget, valamint a méltányos mérlegelés elvét.

OLVASSA TOVÁBB cikkünket, hogy megtudja miért érdemes létrehozni belső szabályzatot, illetve mit érdemes rögzíteni ebben egy kutyabarát munkahely esetében, milyen szabályok vonatkoznak a munkahelyen a kutya általi, illetve a kutyában „keletkezett” kárra!

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Munkaszerződés – munkavégzés helye

dr. Kéri Ádám

ügyvéd, compliance szakértő

Napelem-telepítés horvátországi magánszemélynek

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Ingatlan áfa – fordított adózás

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 június
H K Sze Cs P Sz V
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Együttműködő partnereink