hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Új típusú igazolást kell kiállítani 2024 januárjától munkaviszony megszűnésekor

  • Lepsényi Mária adószakértő
1

Jövő év január 1-jétől változnak a munkaviszony megszűnésekor a munkavállalóknak kiadandó igazolásokra vonatkozó szabályok, cikkünkben összefoglaljuk a tudnivalókat.

A 2023. évi LXX. törvény szerint 2024. január 1-jétől módosul a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény módosított 36/A paragrafusa, amely előírja, hogy a munkáltató foglalkoztatási igazolást állít ki a munkaviszony megszűnésekor.

A módosítást az előterjesztők azzal indokolták, hogy biztosítható, hogy a munkavállalók a jogviszony megszűnésekor ne hatféle különböző dokumentumot, hanem csak egy, egységes, minden szükséges információt tartalmazó igazolást kapjanak meg elektronikus formában vagy papír alapon. (A foglalkoztatási igazolás kiállítására szolgáló elektronikus űrlap megjelenési formáját a foglalkoztatáspolitikáért felelős miniszter rendelettel fogja megállapítani.)

Így egy dokumentumban vonják össze a foglalkoztatási jogviszony megszűnése esetén kiadandó igazolásokat:

– munkáltatói igazolás,
– igazolás a tárgyévben levont és megfizetett nyugdíjjárulékról,
– kilépő adatlap,
– igazolólap az álláskeresési járadék és álláskeresési segély megállapításához,
– igazolás a bírósági végzés alapján meghatározott tartási kötelezettségekről,
– tb-igazolvány.

OLVASSA TOVÁBB cikkünket, amelyben részletezzük, milyen információkat kell majd tartalmaznia az új típusú foglalkoztatási igazolásnak!

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (1)
Ruszin Zsolt

Így 33 év után se sikerült ebbe a löttyedt jogszabályba odaírni, hogy az "igazolás" milyen típusú okirat legyen. Ennek hiányában egyszerű magánokiratról beszélhetünk (Pp. 326.§), aminek nem kelléke a cégszerű aláírás. Tehát az igazolást ki lehet küldeni egy PDF-ben, irkafirka, vagy AVDH nélkül is. Köszönjük.

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

EPR – mentesített termékkategória

Tüske Zsuzsanna

vámszakértő

EPR-jd

Tüske Zsuzsanna

vámszakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink