hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Praktikus tippek az informatikai rendszerek biztonságának megőrzésére

  • dr. Papp Anna Katalin, LL.M., CLV Partners Csabai és Papp Ügyvédi Iroda

Napjaink vállalkozásai sok személyes adatot, valamint az üzleti tevékenységgel kapcsolatos egyéb adatot tárolnak elektronikusan. A papíralapú ügyintézés háttérbe szorulásával az elektronikus úton tárolt adatok köre egyre inkább bővül, és ezzel együtt növekszik ezen elektronikus adatok biztonságos kezelésére vonatkozó elvárás. A témában nemrégiben az Egyesült Királyság független információs jogok védelmével foglalkozó szervezete (ICO) gyűjtött össze gyakorlati tippeket az adatkezelők számára. Ezekkel a módszerekkel a hazai jogi tanácsadás során mi is találkozunk ügyfeleink kapcsán. Cikkünkben – a gyakorlatunkból ismert és az ICO által is javasolt – néhány hasznos lépést mutatunk be, amelyek betartásával bárki növelheti a vállalata adatbiztonságát.

Külső támadásokkal szembeni védelem kiépítése

Az egyik legalapvetőbb – mégis gyakran elhanyagolt – biztonsági lépés az erős jelszavak, valamint többtényezős hitelesítés használata. A felhasználóknak ügyelniük kell arra, hogy erős és egymástól különböző jelszavakat használjanak telefonokon, laptopokon stb. Továbbá ahol lehetséges, ott javasolt ún. többtényezős hitelesítés alkalmazása. Ez egy biztonsági intézkedés annak biztosítására, hogy biztosan a megfelelő személy férjen hozzá az adott adatokhoz.

Olvassa el az Adózóna „EU Bíróság: mindenki jogosult másolatot kérni arról, milyen személyes adatát kezelik”, „Kúria: a személyes adatok jogellenes kezelése nem alapoz meg önmagában kompenzációs igényt” és „Bejelentett adatvédelmi incidensek 2022-ben: vonjuk le a tanulságokat!” című írását!

További lépés a munkakörnyezetre való odafigyelés. Így például érdemes felhívni arra a munkavállalók figyelmét, hogy tömegközlekedési eszközökön, kávézókban, közösségi irodákban történő munkavégzés esetén másoktól eltakarva, akár képernyővédővel használják informatikai eszközeiket, illetve, soha ne hagyják azokat őrizetlenül. A vállalkozás telephelyén kívül történő munkavégzés esetén különösen figyelni kell a biztonságos wifi-kapcsolatra, ugyanis a nyilvános wifi vagy nem biztonságos kapcsolat használata könnyen veszélybe sodorhatja a személyes adatokat. Apróságnak tűnhet, de érdemes ügyelni képernyőmegosztáskor a különböző ablakok bezárására, valamint az értesítések és az előugró figyelmeztetések kikapcsolására.

OLVASSA TOVÁBB cikkünket, hogy megtudja, milyen egyéb lehetőségek vannak a külső támadások kivédésére, illetve mit tehetünk a belső adatbiztonság megerősítése érdekében!

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Közhatalmi tevékenység díjának továbbhárítása – Áfa 2

dr. Juhász Péter

jogász-adószakértő

HÍD Adószakértő és Pénzügyi Tanácsadó Zrt.

Fővárosi ipa-mentesség

Antretter Erzsébet

adószakértő, igazgató

Niveus Consulting Group Kft.

Járulékfizetés táppénz alatt

Széles Imre

tb-szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink