adozona.hu
Milliós bírság az ügyfél telefonszámának tárolásáért
//adozona.hu/gdpr_adatvedelem/Millios_birsag_jart_az_ugyfel_telefonszaman_7LX1HU
Milliós bírság az ügyfél telefonszámának tárolásáért
Egymás után hozza a GDPR rendelkezéseit érvényesíteni kívánó döntéseit a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság. Ezen friss döntések egyikét mutatjuk be, mely azt vizsgálja, hogy az adatkezelő milyen szempontok alapján kezelheti az érintett (ügyfele) kapcsolati telefonszámát.
Az érintett a jogait gyakorolta
A szolgáltató a tényállás szerint jelzést kapott ügyfelétől, miszerint egyrészt megváltozott a lakcíme, másrészt kérte azt is, hogy telefonszámát azonnali hatállyal törölje a szolgáltató. A szolgáltató az ügyfél helyesbítésre (16. cikk), illetve törlésre (17. cikk) irányuló kérelmével összefüggésben ugyanakkor arra az álláspontra helyezkedett, hogy a törlési kérelmet elutasítja, mivel a személyes adatra a gépjármű kölcsönszerződéssel összefüggésben még szüksége van. Elutasítását azzal indokolta, hogy az adatkezelés jogalapja már nem az ügyfél hozzájárulása, hanem a szolgáltató jogos érdeke.
Az adatkezelést alátámasztó jogos érdekként egyebek mellett az igényérvényesítés lehetőségére, az ügyféltájékoztatás egyik formájára, valamint az ügyfélszolgálati tevékenység fejlesztésére hivatkozott. Az érintett az elutasítást nem fogadta el, így jutott az eset a hatóság elé.
OLVASSA TOVÁBB cikkünket, amelyben részletezzük, mikor lehet jogos érdekre hivatkozni személyes adatok kezelésekor.
A teljes cikkhez előfizetőink, illetve 14 napos próba-előfizetőink férnek hozzá, ha e-mail-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.
Hozzászólások (0)