591 találat a(z) adatvédelem cimkére

GDPR: fontos EU-s iránymutatás, mikor lehet indokolt a jogos érdekre hivatkozni Cikk

Hat és fél évvel ezelőtt lépett hatályba a személyes adatok kezelését és védelmét szabályozó 2016/679. számú Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR), attól fogva kiemelkedő jelentőségre tett szert a jogos érdek jogalap. Ennek alkalmazása kapcsán azonban ez idáig kevés fogódzó volt, mivel a GDPR szabályait autentikusan értelmező Európai Adatvédelmi Testület (EDPB) mind ez idáig nem nyilvánított véleményt a kérdésben. Nemrégiben viszont a testület közzétett egy iránymutatás-tervezetet, amit november közepéig lehetett véleményezni; cikkünkben összefoglaltuk a fontosabb megállapításait.

1339/2024. (XI. 14.) Korm. határozat Jogszabályok és jogi tartalmak

A Kormány
1. egyetért a digitális platformokon keresztül szerzett jövedelemmel kapcsolatos automatikus információcseréről szóló illetékes hatóságok közötti többoldalú Megállapodás (a továbbiakban: Megállapodás) bemutatott szövegével;
2. felhatalmazza a pénzügyminisztert vagy az általa kijelölt személyt a Megállapodás bemutatott szövegének - a megerősítés fenntartásával történő - végleges megállapítására;
3. felhívja a külgazdasági és külügyminisztert, hogy a Megállapodás szövegének véglege...

Végső előterjesztői indokolás a digitális állam megvalósításához kapcsolódó egyes szervezetek kijelöléséről szóló 320/2024. (XI. 6.) Korm. rendelethez - Indokolások Tára 2024/83. Jogszabályok és jogi tartalmak

Ezen indokolás a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. § (6) bekezdése és a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. §-a alapján a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Indokolások Tárában közzétételre kerül.
Az Országgyűlés a 2023. év végén fogadta el a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának eg...

320/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet Jogszabályok és jogi tartalmak

A Kormány
a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény 114. § (1) bekezdés 2-8., 10., 11. és 13-16. pontjában,
a 6. § 1. pontja tekintetében a személyazonosító jel helyébe lépő azonosítási módokról és az azonosító kódok használatáról szóló 1996. évi XX. törvény 40/A. §-ában kapott felhatalmazás alapján,
a 15. § tekintetében az Alaptörvény 15. cikk (3) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,
az Alaptörvé...

Kétszázmilliós adatvédelmi bírság tagi adatok szponzoroknak történő továbbításáért Cikk

Érdekes ügy került az Európai Unió Bírósága (EUB) elé. A holland adatvédelmi hatóság a Holland Királyi Teniszszövetséget 525 000 euró mértékű adatvédelmi bírsággal sújtotta, mivel az a tagok adatait szponzoroknak átadta. Hasonlóképpen 575 000 euró összegű adatvédelmi bírságot szabott ki a bíróság a VoetbalTV-re is hasonló jogsértés miatt. Utóbbi ezt követően csődbe is ment. Nézzük meg közelebbről az ügy részleteit!

1314/2024. (X. 22.) Korm. határozat Jogszabályok és jogi tartalmak

1. A Kormány
1.1. az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 33. § (2) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva elrendeli a Magyarország 2024. évi központi költségvetéséről szóló 2023. évi LV. törvény (a továbbiakban: Kvtv.) 1. melléklet XLIII. Az állami vagyonnal kapcsolatos bevételek és kiadások fejezet, 2. Az NGM tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos bevételek és kiadások cím, 2. Az NGM tulajdonosi joggyakorlásával kapcsolatos kiadások alcímnek a 6. Tő...

Közeleg a NIS2 keretrendszer kialakításának határideje, így mérsékelhetők a többletköltségek Cikk

Az Európai Unió az egyre gyakoribbá váló kiberfenyegetések miatt még 2023 januárjában fogalmazta meg a NIS2 kibervédelmi irányelvet, amely csak hazánkban több ezer céget érint. Magyarország az első uniós tagállamok között adta ki a vonatkozó törvényt, amelynek értelmében a vállalatoknak 2024. december 31-éig kell megfelelniük a szabályzás követelményeinek.

Iratok megőrzése: hogyan lehet betartani az adatvédelmi szabályokat? Cikk

Az alkalmazottak személyes adatait, a bérszámfejtéssel kapcsolatos iratokat, nyomtatványokat mennyi ideig kell megőrizni, hogy az összhangban legyen a törvényekkel? – kérdezte olvasónk. Elvileg a tb-törvény szerint az alkalmazott nyugdíjba vonulása utáni 5. év végéig szól ez a kötelezettség, az adatvédelmi törvény viszont tiltja a kilépett alkalmazottak adatainak megőrzését – jegyezte meg. Dr. Kéri Ádám ügyvéd, compliance szakértő válaszolt.

Munkaviszony megszűnését követően aktív maradhat-e a kilépett munkavállaló e-mail-fiókja? Cikk

Olvasónkban felmerült a kérdés, hogy meddig maradhat aktív a munkavállaló e-mail-fiókja a munkaviszony megszűnését követően, kezelheti-e azt a munkáltató a munkavállaló kilépését követően. A kérdésre dr. Hajdu-Dudás Mária munkajogi ügyvéd szakértőnk válaszolt.

Iratok megőrzése, adatvédelem Kérdés

Bonyolódik a GDPR szerinti hozzáférési jog értelmezése Cikk

A 2016/679. számú Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 15. cikke biztosítja érintetti jogként a hozzáférés jogát. Ezen jog terjedelme ugyanakkor jelentős bizonytalanságokat tartogat. Cikkünkben egy friss német ügy kapcsán vizsgáljuk a hozzáférési jog kereteit.

BH 2024.9.208 Jogszabályok és jogi tartalmak

[1] A felperes 2022. március 21-én egy olyan miniszteri vélemény (szakhatósági állásfoglalás) kiadását kérte közérdekű adatként a miniszter alperestől, amelyben egy ingatlanon fennálló épület terepszint feletti részeinek bontására vonatkozó tervezett bontási tevékenységet támogatott.
[2] Az alperes 2022. április 5-én arról tájékoztatta a felperest, hogy a veszélyhelyzet idején az egyes adatigénylési rendelkezésektől való eltérésről szóló 521/2020. (XI. 25.) Korm. rendelet 1. § (3) bekezdése ...

Végső előterjesztői indokolás a nemzeti adatvagyon hasznosítás egyes intézményi szereplőinek feladatairól és hatásköreiről, valamint a Digitális Magyarország Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság kijelöléséről és egyes feladatainak meghatározásáról szóló 249/2024. (VIII. 15.) Korm. rendelethez - Indokolások Tára 2024/66. Jogszabályok és jogi tartalmak

Jelen indokolás a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 18. § (6) bekezdése és a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 20. § (2) bekezdés b) pontja alapján kerül közzétételre.
A kormányrendelet-tervezet célja a Nemzeti Adatvagyon Tanács feladataival és működésével kapcsolatos rendelkezések, valamint a szervezeti adatfelelős...

249/2024. (VIII. 15.) Korm. rendelet Jogszabályok és jogi tartalmak

A Kormány
a nemzeti adatvagyon hasznosításának rendszeréről és az egyes szolgáltatásokról szóló 2023. évi CI. törvény 99. § (2) bekezdés a) és e) pontjában kapott felhatalmazás alapján,
a 17. § tekintetében Magyarország 2023. évi központi költségvetésének megalapozásáról szóló 2022. évi XXIV. törvény 252. § a) pontjában kapott felhatalmazás alapján,
az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A nemzeti adatvagyon hasznosításának...

Futárszolgálatot bírságolt az adatvédelmi hatóság Cikk

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) nem régen nyilvánosságra hozott döntésében 5 millió forint adatvédelmi bírságot szabott ki egy futárcégre. Cikkünkben az ügy tanulságait ismertetjük.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Nyílt végű lizing

Nagy Norbert

adószakértő

Árfolyam-különbözet az átvezetési számlán

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 december
H K Sze Cs P Sz V
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink