69 találat a(z) törölt adószám cimkére
Ki és hogyan felel a törölt adószámú cég adósságaiért? Cikk
A cég adószámát hamarosan törlik, mert nem tudja megfizetni az adótartozását. Az ügyvezető a saját vagyonával felel a tartozásokért – kérdezte olvasónk. Dr. Szeiler Nikolett, ügyvéd, adótanácsadó szakértőnk válaszolt.
Szerződéskötés törölt adószámmal Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy cég törölt adószámmal köthet-e követelésengedményezési szerződést? A cég a szerződésben átruházza a követelés beszedésére való jogot az ügyvezetőre (aki nem rendelkezik tulajdoni hányaddal a cégben). A szerződésen keresztül a cég nem tesz szert bevételre, teljesen ingyen átruházza a követelést. A szerződést még a cég felszámolási eljárása előtt megkötötték. Szabályosan jártak el a szerződés megkötésével? Törölt adószámmal milyen lépéseket tehet még meg egy cég? Melyik törvényben találok erre szabályozást? Előre is köszönöm a választ!
Mi lesz az áfával? Kérdés
A napokban törölt a cégbíróság egy kft.-t, miután a végelszámolása befejeződött. Ennek a kft.-nek korábban szolgáltatást nyújtó egyik alanyi adómentes kisvállalkozó értékhatártúllépés miatt 2015-re visszamenőleg kénytelen a számláit módosítani, helyesbíteni, az áfa összegével megnövelni, az értékhatár túllépése miatt. Egyik kérdésem: a már törölt cég számára milyen módon állitható ki a helyesbítő számla, egyáltalán kiállíthatja-e azt a kisvállalkozó? A másik kérdésem: ha kiállításra kerül a cégnyilvántartásból már törölt cég nevére a helyesbítő számla, akkor a törölt cég tud-e vele valamit kezdeni, visszaigényelhet-e áfát a NAV-tól vagy sem?
Törölt adószámú adóalany ingatlanértékesítése II. Kérdés
Tisztelt Dr. Szeiler Nikolett! A válaszát köszönöm, de sajnos a munkámban nem tudom alkalmazni. Azt írja válaszában, hogy a számlát a felszámoló állítja ki, az adószám nem lehet törölt és az adószám visszaállítása a felszámoló felelőssége. A felszámolási eljárások során a felszámoló kész tények elé van állítva: - kijelöli a törvényszék egy társaság felszámolási eljárásának lefolytatására - a társaság adószáma már törölt valamilyen korábbi hiányosság miatt - a társaság nem ad át iratanyagot, a felszámolónak irat és információ hiányában a felszámolási eljárást megelőző időszakra nem áll módjában beszámolót (legtöbb esetben ezért törlik az adószámot a tapasztalatok szerint), vagy bevallást pótolni. A semmiből nem lehet. - mivel a hiányosság a felszámoló önhibáján kivül nem pótolható, ezért a NAV nem állítja vissza az adószámot. - tehát van egy törölt adószámú felszámolás alatt álló társaság - ennek a társaságnak pl. van egy ingatlana. - a csődtörvény alapján a felszámoló kötelessége a vagyon értékesítése még akkor is, ha nem adott át iratanyagot és akkor is ha törölt az adószáma. A fenti helyzetet kell megoldani. Számlát állít ki a felszámoló törölt adószámmal és milyen áfa tartalommal? Kérdés még az is, hogy attól függetlenül, hogy törölve van a társaság adószáma, él-e a korábban ingatlan értékesítés tekintetében választott áfás bejelentkezése. Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel: Szalai Lajosné
Törölt adószám Kérdés
Tisztelt Szakértő! Sajnos a napokban jutott tudomásunkra hogy a vállalkozónk által befogadott számla kibocsátójának az adószámát törölték, jelenleg felszámolás alatt áll a cég. Áfa tekintetében az önellenőrzést elvégezzük, viszont kérdésem az lenne, hogy az épitőipari munkákról (melyek teljesítési igazolással, alvállalkozói szerződéssel alá voltak támasztva) szóló, valamint a vállalkozó munkájához nélkülözhetetlen anyagbeszerzési számlákat költségként érvényesíthetjük-e? Köszönöm válaszát! Tisztelettel: Fazekasné
Szüneteltetés miatt törölt egyéni vállalkozó indíthat-e új egyéni vállalkozást? Kérdés
Tisztelt Szakértő! Ezúton kérem Önöket, hogy szíveskedjenek a lehető legrövidebb időn belül választ adni arra, hogy 1./ szüneteltetés miatt törölt egyéni vállalkozó indíthat-e, és ha igen, a törlés után mennyi időn belül új egyéni vállalkozást? 2./ a katás formában szerzett jövedelem beleszámít-e a rehabilitációs járadék mellett szerezhető jövedelmi korlátba?
Törölt adószám Kérdés
Tisztelt Szakértő! A következőben kérném állásfoglalásukat: Egy kft. adószámát törölték, mert nem adta be a KOCKERD nevezetű nyomtatványt. A cégben nagyértékű lakás van. Bejelentkezett, hogy az ingatlanértékesítést áfásan végzi. Kérdéseim? 1. Törölt adószámmal állíthat-e ki számlát? 2. Ha cégnek értékesíti az ingatlant (használt ingatlan), fordított adózás szabályainak megfelelően állíthatja-e ki a számlát? 3. A számlabefogadó (áfa körös) a fordított áfa szabályait alkalmazhatja-e? (Fizetendő és levonandó áfaként is kezelheti.) Bármilyen hátrány éri az ingatlanvásárlót, hogy törölt adószámmal rendelkező cégtől vásárol ingatlant? 4. Ha magánszemélynek értékesíti az ingatlant, akkor áfásan kell kiállítania a számlát, és megfizetnie az áfát? 5. Korábban keletkezett áfalevonásokat figyelembe veheti? Segítségüket előre is köszönöm.
Áfa-visszaigénylés és törölt adószám Kérdés
Egy kft. adószámát törölték 2016. március 1-jével, be nem adott beszámoló miatt. A beszámoló benyújtásra került, utána a kft. kérte az adószám újbóli felélesztését, amit a NAV elfogadott 2016. március 5-ével. Melyik időszakban lehet levonható áfát szerepeltetni a havi áfabevallásban? 2016. április hónapban szerepeltethetjük a márciusi költségszámlák levonható áfatartalmát?
Áfa-visszaigénylés törölt adószám esetében Kérdés
Egy kft. adószámát törölték 2016. március 1-jével, be nem adott beszámoló miatt. A beszámoló benyújtásra került, utána a kft. kérte az adószám újbóli felélesztését, amit a NAV elfogadott 2016. március 5-ével. A 2016. február 20-áig beadott áfabevallásban 500 ezer forint következő időszakra átvihető követelés szerepel a 2015. évről. A kft. negyedéves áfabevalló. Kérdésünk a következő: ha a 2015. évi áfabevallásokat önellenőrizzük, és a visszaigénylési feltételeknek megfelelnek, akkor az áfa visszaigényelhető? Mire kell figyelnünk ebben az esetben? (Eddig azért nem lett visszaigényelve, mert hiányosan kaptuk a számlákat.)
Törölt adószám Kérdés
A következő esettel kapcsolatban kérném szíves véleményüket. A cég – kézbesítés hiányában – nem vette át a KOCKERD kérdőívet, majd emiatt törölték az adószámát, de arról sem értesült, mert azt a levelet sem kapta meg. Ezt követően az addig alvó cég új lehetőséget talált, elkezdett aktívan működni. Negyedéves áfabevallást nyújtott be, melyet a törölt adószám ellenére befogadtak, online pénztárgépet igényelt, és kapott, nem sejtette, hogy nincs adószáma. A törlést követő nyolcadik(!) negyedéves áfabevallásnál a NAV kijavította számítási hibaként a fizetendő áfát, visszaemelte a levont áfatartalmat. Személyes egyeztetésen derült ki, hogy azért nem vonhat le áfát, mert törölték az adószámát. Új adószámot nem adnak, mert a KOCKERD miatti törlés (24/F) eljárási szabálynak a 24/B-t hivatkozza, a 24/B szerinti törlésnél pedig nem lehet újra adószámot kérni (24/B (7)). Kézbesítési vélelem megdöntésére nincs mód, mivel bőven eltelt a határidő, mire észlelték a törlést, hiszen semmi nem utalt arra nyolc negyedéven át, hogy ne lenne adószámuk. A felügyeleti intézkedés iránti kérelem – gyakorlatilag indoklás nélkül – eredménytelen volt. A cégbíróság még nem kezdeményezett kényszertörlést adószám hiánya miatt (2,5 év alatt). De, ha törlik a céget, jelentős veszteséget szenved el a levont, de az adószámtörlés miatt feltehetőleg megfizetni kötelezett áfa miatt. Ha találkoztak már hasonló esettel, annak a megoldásának tapasztalatait kérem, osszák meg velem. Köszönöm!
Egyéni vállalkozó törölt adószáma Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egyéni vállalkozó adószámát adótartozás miatt törölték 2015. januárban, amelyről a határozatot nem vette át, így vélelmezték az átvételt. Azóta is működik alkalmazottakkal és online pénztárgépekkel. A tevékenységét mostantól egy kft.-ben szeretné folytatni. A kérdésem, hogy a pénztárgépeket a 48/2013 (XI.15) NGM rendelet értelmében egyszerűen a kft. regisztrálja a PTGREG nyomtatványon, és kicserélik az adóügyi ellenőrző egységet? Mi a teendő az alkalmazottak azóta is nyitott jogviszonyával? Köszönöm szépen segítségét.
Törölt adószámú cégtől számla befogadása Kérdés
Tisztelt Adózóna! Egy társaság egyik beszállítójának adószámát törölte az adóhatóság. A lekért cégkivonat szerint az adatok a következők: 21 A cég adószáma Adószám státusza: törölt adószám Státusz kezdete: 2016. 02. 26. Változás időpontja: 2016. 02. 26. Bejegyzés kelte: 2016. 03. 31. Hatályos: 2016. 02. 26. (CK- 2016.04.02.) -... Az adólevonási jog érvényesítésének alapfeltétele, hogy a számlát létező, valós adóalany állítsa ki, hiszen ellenkező esetben nem került sor az áfa másik adóalany által történő áthárítására, és így levonható adóról sem beszélhetünk. Kérdésem a következő: a törölt adószámú vállalkozástól befogadott (ekkor még nem tudtuk, hogy törölték az adószámát) számlák áfatartalmát mely időponttól nem igényelhetjük vissza? Február 26-ától, március 31-étől, vagy netán a közzététel napjától (2016. 04. 05)? Ezen számlák áfatartalmát már nem is lehet visszaigényelni? A már bevallott időszakról kell-e önrevíziót végezni? A társaság viselkedését nem kommentálom, mivel az adószám törlését bizonyára megelőzte más intézkedés is. Ráadásul a cég a tevékenységétől is el lett tiltva (március 31-én, megjelent a cégközlöny április 5. számában.) A társaság az áprilisban kiszállított árukról a mai napig is állít ki számlát. Kérem szíves állásfoglalásukat a számlabefogadó szemszögéből nézve. Köszönettel: Szennai István
Ingatlan eladása törölt adószámmal Kérdés
Ügyvédként az alábbi ügyben kérem szíves állásfoglalásukat. Magánszemély megbízóm egy lakásingatlant kíván megvásárolni egy Magyarországon bejegyzett kft.-től. A kft. cégkivonatát ellenőrizvén észleltem, hogy annak adószáma "törölt" státuszú. A cég ettől függetlenül működik, törvényes képviselője van, aki rendelkezik a jogszabálynak megfelelő aláírásmintával. Ügyfelem magánszemély, így álláspontom szerint őt semmilyen kár nem érheti abból, hogy az eladó adószáma törölt (ha cég lenne a vevő, akkor nyilvánvalóan aggályok merülhetnének fel egy törölt adószámú cég számlájának befogadása miatt). Véleményem szerint a szerződéses feltételek teljesítése esetén a földhivatali bejegyzés is megtörténhet. Álláspontom szerint az adásvételi szerződés megköthető, a törölt adószámból eredő esetleges következmények nyilvánvalóan – az egyébként jogi képviselővel rendelkező – eladót fogják terhelni. Erről természetesen a feleket – a tényvázlatban is rögzítve – kioktatnám. A kérdésem az, hogy a fenti tényállás alapján az adásvételi szerződés elkészítése és ellenjegyzése megfelel-e a vonatkozó jogi normáknak? Megtisztelő válaszukat előre is köszönöm!
Törölt adószám Kérdés
Tisztelt Szakértő! Ingatlan adásvétele esetében az eladó egy kft. A kft. cégkivonatát ellenőrizvén az látszik, hogy a cég adószámát törölték. A bejegyzés a következőképpen néz ki: Adószám: 23877014-2-42. Adószám státusza: törölt adószám Státusz kezdete: 2013/10/15 A változás időpontja: 2013/10/15 Bejegyzés kelte: 2013/10/15 Közzétéve: 2013/10/31 Hatályos: 2013/10/15. A fentieken kívül egyéb bejegyzés nincs a cégkivonaton (nem áll a cég kényszertörlés, felszámolás, végrehajtás alatt). A fentiek ellenére megköthető az adásvételi szerződés? Jelent ez valamilyen kockázatot a vevő részére? Köszönöm!
Adóbevallások törölt adószám esetén Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kérdésem, hogy törölt és már nem aktív adószámmal rendelkező egyéni vállalkozó esetén a könyvelő mint meghatalmazott hogyan tudja a záróbevallásokat benyújtani? Az adószám törléséről csak később szereztem tudomást, így már az adószám kitöltése esetén visszautasítja a NAV rendszere az elektronikusan beküldött bevallásokat. Ha csak a magánszemély adóazonosítóját tüntetem fel, akkor pedig nem tudom kitölteni az egyéni vállalkozás megszűnésére vonatkozó pontokat a bevallásokban. Köszönöm, Kovács Éva