312 találat a(z) online pénztárgép cimkére

Cikk

Az Országgyűlés honlapján elérhető törvényjavaslat számos intézkedése segít abban, hogy a jövő évi költségvetés még erőteljesebben szolgálja a járvány miatt fokozottan szükségessé vált gazdaságvédelmi lépéseket. Az adó- és adminisztrációcsökkentés mellett a kormány lazított az egészségügyi ellátás jogosulatlan igénybevételéhez kapcsolódó szankciórendszeren is, olvasható a Pénzügyminisztérium sajtóközleményében.

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdéssel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. A koronavírus-járványra való tekintettel elmaradó rendezvényre megváltott jegyek visszaváltásakor hogyan jár el helyesen a rendezvényszervező, ha online pénztárgéppel lett értékesítve a jegy, hogyan kell a jegy visszaváltást pénztárgépben bizonylatolni? A visszaváltásra nem kerülő jegyek értékét (például magánszemély készpénzben vásárolta és nem kéri a jegy visszaváltását) kell-e valamilyen formában az online pénztárgépben, illetve könyvelésben kezelni (például átvezetni rövid lejáratú kötelezettségek közé, amíg a visszaváltásra a magánszemélynek lehetősége van ÁSZF szerint vagy marad bevételen)? Köszönettel,

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Olyan cég, aki onlinepénztárgép-használatra kötelezett, ezidáig úgy járt el, hogy mikor áfás számlát kértek tőle, akkor beütötték a pénztárgépbe. Úgy tudjuk nem ez a szabály, de a NAV állásfoglalása szerint nem büntethető, ezért így az adminisztráció csökkentése miatt alkalmaztuk. 100 ezer forint áfát meghaladó számlája ezidáig nem volt. Ugye jól értelmezzük ,hogy neki is 2020. július 1-jét követően, minden vállalkozónak kiállított számlájáról adatot kell majd szolgáltatnia. Ez esetben nem fog gondot jelenteni, hogy az online pénztárgépben is szerepel a bevétel és az online számlán is le lesz jelentve? A NAV nem fogja ez esetben duplán venni ugyanazt a bevételt? A kérdés tehát az, hogy egy online pénztárgépes cég 2020. július 1-jétől pontosan milyen új rendszert alakítson ki, hogy megfeleljen a szabályoknak?

Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi gyakorlattal kapcsolatban kérem szíves állásfoglalását: TEÁOR 9602 Fodrászat, szépségápolás tevékenységi körű – jellemzően alanyi áfamentes és katás – egyéni vállalkozók idén, 2020-ban sem kötelesek a pénztárgépekről szóló 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet szerint tevékenységük végzéséhez az online pénztérgép használatára. Ők kézi nyugtát adnak a szolgáltatásukról és kérésre számlát bocsátanak ki, jellemzően eddig kézi számlatömböt használva. Az idén 07. 01-jétől, illetve 2021-től az online adatszolgáltatással kapcsolatos változások következtében csak a kibocsátott számlákkal kapcsolatos változások miatt szükséges változtatni a gyakorlatukon az alábbiak szerint: 2020. 07. 01-jétől minden vállalkozásnak kibocsátott számláról online adatszolgáltatást teljesítenek a NAV-nak, 2021-től a magánszemélyeknek adott számlákról (a tevékenység jellege miatt ez a jellemző) jelentenek online. A kézi nyugtákról – mivel nem kötelesek továbbra sem online pénztárgép használatára – pedig adatszolgáltatásra nem kötelesek a nyugta kibocsátásakor. Ez a joggyakorlat így megfelel-e az idén, illetve jövőre hatályos rendelkezéseknek?

Kérdés

Tisztelt Adózóna! Vállalkozásunknak több telephelye is van az országban. Mindegyik telephely folytat kiskereskedelmi és nagykereskedelmi értékesítést is. Ennek megfelelően mindegyik telephelyen online pénztérgép üzemel. Van olyan telephely, ahol több pénztárgép is működik, mert több értékesítési pult is ki van alakítva. Az egyik kirendeltségen megszűntetünk egy értékesítési pultot, így az ott üzemelő online pénztárgépre nincs már szükség. Felvetődött, hogy megtartanánk ezt a pénztárgépet egy tartalék gépnek. Mi ennek a módja? Csak a NAV-nál kell lejelenteni, hogy tartalék pénztárgépként akarjuk a jövőben tartani? Hogy oldható meg, hogy ha egy másik kirendeltségen romlik el a pénztárgép, és oda át szeretnénk vinni? Ha most bejelentjük a megszüntetését későbbiekben újra üzembe helyezhetjük, ha esetleg megint megnyitunk egy értékesítési pultot? Válaszukat előre is köszönöm!

Cikk

A pénztárgépek éves felülvizsgálata kötelező. A felülvizsgálat része a szervizes helyszíni vizsgálat, amit évente egy alkalommal a pénztárgép üzemeltetőjének kell elvégeztetnie. Az éves felülvizsgálat során a szerviz ellenőrzi, hogy nem történt-e illegális beavatkozás a pénztárgépen, hogy a pénztárgép működése, működési körülményei megfelelnek-e a jogszabályi előírásoknak és szükség esetén kicseréli a pénztárgép adóügyi ellenőrző egységének akkumulátorát – írja honlapján a NAV.

Cikk

A felperesnél az adóhatóság ellenőrei számla-nyugtaadási és online pénztárgéppel kapcsolatos kötelezettségek teljesítésének ellenőrzésére irányuló vizsgálatot folytattak, melynek során a nyugtakibocsátási kötelezettség elmulasztása és a kasszaellenőrzés folytán fellelt többletösszeg miatt mulasztási bírságot szabtak ki és elrendelték az üzlet lezárását 12 napra. Ezt megelőzően felperessel szemben már két alkalommal állapítottak meg ugyanilyen okokból jogszabálysértést és alkalmaztak jogkövetkezményeket. A Kúria sajtótitkársága tájékoztatót adott ki az ügyről.

Cikk

Három év alatt 530 milliárd forinttal több bevétel folyt be költségvetésbe az online pénztárgépek és más, az adóbeszedés hatékonyságát javító intézkedések nyomán, az Európai Unió Bizottságának tanulmánya szerint. A Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz (NAV) naponta átlagosan 10 millió nyugta adatai futnak be, ami nemcsak az ellenőrzésre történő kiválasztást segíti, hanem a végrehajtást is sokkal hatékonyabbá teszi. Az online adatokból ugyanis az is látszik, hogy mennyi pénz van a nagy összegű tartozását már hosszú ideje nem rendező vállalkozó kasszájában.

Kérdés

Tisztelt Szakértő! A pizzafutár által kiszállított pizzát rögzíteni kell az online pénztárgépben. Hogyan kell szabályszerűen bizonylatolni? Ha már a rendelés megérkezésekor beüti az online pénztárgépbe, az tűnik a legbiztosabbnak, mert odaadja az online pénztárgépben rögzített nyugtát, ezért nem szankcionálható. Viszont nem lehet tudni, hogy a kiszállított pizza ellenértékét készpénzzel vagy bankkártyával fogják kiegyenlíteni. Így a futár visszaérkezésekor rendszeresen korrigálni kellene gépi nyugtákat, amire nincs kapacitás, másrészről nagy hibalehetőség rejlik ebben a megoldásban. Mi a bevett gyakorlat? Mi a legegyszerűbb jogszerű megoldás? Segítségét előre is köszönöm!

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Utólag kifizetett jövedelem

Dócziné Szabó Nikoletta

munkajogi és bérszámfejtési szakértő

NEXON

Gyed melletti katás vállalkozás

Czeglédi Bernadett

munkajogi és társadalombiztosítási szakértő

Csed, gyed

Czeglédi Bernadett

munkajogi és társadalombiztosítási szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 december
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Együttműködő partnereink