26785 találat a(z) munkajog cimkére
21/2013. (IX. 17.) HM rendelet Jogszabályok és jogi tartalmak
A honvédek jogállásáról szóló 2012. évi CCV. törvény 238. § (2) bekezdés 18-21. pontjában, a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 85. § (5) bekezdés o) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 290/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörömben eljárva a köv...
333/2013. (IX. 17.) Korm. rendelet Jogszabályok és jogi tartalmak
20/2013. (IX. 16.) HM rendelet Jogszabályok és jogi tartalmak
A honvédek jogállásáról szóló 2012. évi CCV. törvény 238. § (2) bekezdésének 29. pontjában kapott felhatalmazás alapján, a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 290/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
E rendelet alkalmazásában:
árjegyzék: a ruházati szakterület gazdálkodá...
Közlemény (HÉ 2013/45.) Jogszabályok és jogi tartalmak
A belügyminiszter
kiemelkedő helytállása, bátor magatartása elismeréséül, állami ünnepünk, augusztus 20-a alkalmából
- Bátorságért Érdemjelet adományozott, egyben jutalomban részesítette
Bácsi Sándor r. őrmester urat, a Karcagi Rendőrkapitányság járőrét,
Bukó János tű. főtörzsőrmester urat, a Komárom-Esztergom Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Tatabányai Hivatásos Tűzoltóparancsokságának beosztott tűzoltóját,
Császári Csaba tű. zászlós urat, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Katasztróf...
Közlemény (HÉ 2013/45.) Jogszabályok és jogi tartalmak
A közigazgatási és igazságügyi miniszter
az Országos Bírósági Hivatal elnökének határozata alapján
dr. Szabó József Tamást
a minisztériumba beosztotta.
A közigazgatási államtitkár
Bekényi Franciskát,
Ferenczi Laurát,
Megyeriné Béres Beátát,
Patterman Renátát,
dr. Szűcs Gergelyt;
a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár
dr. Csertő Gyulát
kormánytisztviselőnek kinevezte.
Kormányzati szolgálati jogviszonya megszűnt
közös megegyezéssel
Kovácsné Lencz Adrienn...
52/2013. (IX. 10.) BM rendelet Jogszabályok és jogi tartalmak
T/12141. számú törvényjavaslat indokolással - A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény és a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény szabályozásával összefüggő átmeneti rendelkezésekről Jogszabályok és jogi tartalmak
A közszolgálati tisztviselőkről szóló törvénnyel összefüggő átmeneti, módosuló és hatályát vesztő szabályokról, valamint egyes kapcsolódó törvények módosításáról szóló 2012. évi V. törvény a következő 19/D. §-sal egészül ki:
"19/D. §
A Kttv. 104. § (2) bekezdésében és 107. § (1) bekezdésében foglaltaktól eltérően a munkáltató a 2014. január 1-jét megelőzően keletkezett és ki nem adott szabadságot - a közszolgálati tisztviselő hozzájárulásával - 2014. február 1-jéig megvá...
A háztartási alkalmazottakra is vonatkozik a munkajog Cikk
Tegnap lépett hatályba az ILO-egyezmény, amely kiterjeszti alapvető munkaügyi jogokat a háztartási alkalmazottakra is világszerte - írja a Napi Gazdaság.
19/2013. (IX. 6.) HM rendelet Jogszabályok és jogi tartalmak
A honvédek jogállásáról szóló 2012. évi CCV. törvény 238. § (2) bekezdés 22. pontjában, a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 85. § (5) bekezdés q) pontjában és (7) bekezdés a) pont ab) alpontjában kapott felhatalmazás alapján, a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 290/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdésében meghat...
Fizetett ünnep mint fogalom megszűnik? Kérdés
A hatályos Munka Törvénykönyve 102. § (1)bekezdése szerint munkaszüneti nap: január 1., március 15., húsvéthétfő, május 1., pünkösdhétfő, augusztus 20., október 23., november 1. és december 25-26.(TEHÁT NEM FIZETETT ÜNNEP hanem MUNKASZÜNETI NAP)136. § (3) A havi alapbér meghatározott időszakra járó részének számításánál a havi alapbérnek a hónapban irányadó általános munkarend szerinti egy órára eső összegét szorozni kell az adott időszakra eső általános munkarend szerinti teljesítendő órák számával.Kérdés: havidíjas dolgozó esetén az általános munkarend szerinti teljesítendő órák számába a hétköznapra eső munkaszüneti napokat (például 2013. 08. 20.) (RÉGEBBEN FIZETETT ÜNNEP) be kell-e számítani? Ezzel kapcsolatosan többféle értelmezés létezik.Az egyik szerint: "a munkaszüneti napot is figyelembe kell venni az általános munkarend szerinti óraszám számításánál, hiszen a havibéres munkavállaló havi alapbére az e napra járó díjazást is magában foglalja".Másik értelmezés szerint "a munkaszüneti napot nem szabad figyelembe venni az osztószámnál." Ez utóbbi értelmezés azt jelenti, hogy az egy napra jutó munkabér, illetve a távolléti díj kiszámításánál a munkaszüneti napot nem vesszük figyelembe, de a munkaszüneti napra (régi megnevezése szerint: fizetett ünnepre) nem is fizetünk bért a havidíjas dolgozónak. Az első értelmezés szerint a dolgozó törzsbére 21 munkanap és 1 ünnep esetén a 21 ledolgozott nap esetén 100.000/22 *21 módszerrel számítandó és pluszban számfejtünk 100.000/22*1 nap ünnepre jutó bért is.A második értelmezés szerint ezentúl nemcsak a fizetett ünnep mint fogalom, hanem a fizetett ünnepre jutó bér is megszűnik, tehát a dolgozó törzsbére megemelkedik az eddigi ünnepre jutó bér összegével tehát 100.000/22*22 lesz, ha a jól értem. Kérjük állásfoglalásukat arról, hogy melyik értelmezés a helyes!
18/2013. (IX. 5.) HM rendelet Jogszabályok és jogi tartalmak
A honvédek jogállásáról szóló 2012. évi CCV. törvény 238. § (2) bekezdés 30. pontjában, a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 85. § (5) bekezdés r) pontjában és (7) bekezdés a) pont ac) alpontjában, a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény 81. § (2) bekezdés f) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben b...
17/2013. (IX. 3.) HM rendelet Jogszabályok és jogi tartalmak
A honvédek jogállásáról szóló 2012. évi CCV. törvény 238. § (2) bekezdés 28. pontjában, a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény 81. § (2) bekezdés f) pontjában, valamint a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 85. § (5) bekezdés q) pontjában és (7) bekezdés a) pont ab) alpontjában kapott felhatalmazás alapján, a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jog...
17/2013. (IX. 3.) HM rendelet Jogszabályok és jogi tartalmak
A honvédek jogállásáról szóló 2012. évi CCV. törvény 238. § (2) bekezdés 28. pontjában, a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény 81. § (2) bekezdés f) pontjában, valamint a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 85. § (5) bekezdés q) pontjában és (7) bekezdés a) pont ab) alpontjában kapott felhatalmazás alapján, a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jog...
T/12027. számú törvényjavaslat indokolással - Egyes törvényeknek a Nemzeti Országgyűlési és Kormányzati Képviselői Kártya Rendszerének (NOKKKR) bevezetéséhez szükséges módosításáról Jogszabályok és jogi tartalmak
Az országgyűlési képviselők javadalmazásáról szóló 1990. évi LVI. törvény 5/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"5/A. § (1) A képviselőt az e törvény 1-5. §-a alapján megillető javadalmának kifizetése a Nemzeti Országgyűlési Képviselői Kártyára történő átutalással történik.
(2) A Nemzeti Országgyűlési Képviselői Kártyára átutalt javadalmat a képviselő csak fogyasztásra kész ételre, gyógyszerekre, mosó- és tisztítószerekre, továbbá a képviselő gyermekeinek iskolakezdés...
BH 2013.9.252 Jogszabályok és jogi tartalmak
A felperesek a keresetükben annak megállapítását kérték, hogy a munkaviszony megszüntetésére vonatkozó megállapodásuk akarathibában szenved, munkaviszonyuk megszüntetése jogellenesen történt, ezért az ahhoz fűződő jogkövetkezmények alkalmazását igényelték eredeti munkakörbe történő visszahelyezésük mellőzésével.
A munkaügyi bíróság ítéletével megállapította, hogy az I. r. alperes, valamint az I. r. felperes és a II. r. felperes között a munkaviszony közös megegyezéssel történő megszüntetésér...