403 találat a(z) igazolás cimkére

Igazolás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Társaság ügyvezető tagja munkaviszonyban látja el a tevékenységet. Tagi jogviszonyra szeretné változtatni. Milyen igazolásokat kell kiállítani a jogviszonyváltozáskor? Köszönettel.

Adómentes lakáscélú munkáltatói támogatás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégünk szeretne adómentes lakáscélú munkáltatói támogatást adni egyik munkavállalójának, aki történetesen a tulajdonos lánya. A cég építőanyag-kereskedelemmel foglalkozik. Kérdésünk az lenne, hogy a folyósított támogatás felhasználásának igazolására elfogadható-e a cégünk által kibocsátott számla? (Sajnos az általunk megkérdezett bank nem tudott erre választ adni.) Továbbá információt szeretnénk kérni azzal kapcsolatban, hogy a számla befogadását nem befolyásolja-e az egyenesági rokoni kapcsolat. Az állami támogatásoknál olvastunk ilyen kitételről. Válaszát előre is köszönjük! Tisztelettel: Tné Á. Zs.

Végelszámolás menete Kérdés

Kedves Szakértő! Egy kft. 2017.04.11-ei dátummal a végelszámolásáról döntött. A végelszámolás kezdő időpontjával beadtuk a 08, a 65, a 71 és a 01 bevallásokat. A kft. évek óta nem működik, se bevétel, se költség nincs, eszköz-forrás nulla értékű. A lehető legrövidebb idő alatt szeretnénk, ha befejeződne az eljárás, ehhez kérnénk segítséget. Mi a további teendőnk, mikor kell mérlegbeszámolót beküldeni és kinek, a cégnek, vagy az ügyvédnek? Milyen bevallásokat kell még beadni, mely hatóságokhoz kell menni igazolást kérni, és azokat hova, mikor kell benyújtani? Gondolunk itt a NAV-ra, önkormányzatra, nyugdíjigazgatóságra. Amennyiben lehet, várjuk részletes válaszukat ezzel kapcsolatban. Köszönjük a segítséget.

Szolgáltatásnyújtás harmadik országba Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy magyarországi bt. sportszolgáltatást nyújtana harmadik országba. A szolgáltatásnyújtás teljesítésének helye külföld lenne. A számlát áfa felszámítása nélkül kell kiállítanunk? Milyen igazolást szükséges beszerezni a külföldi partnertől ez esetben? Várom szíves válaszukat! Köszönettel

Bor szállítása, értékesítése Németországba Kérdés

Tisztelt Szakértő! Leendő ügyfelem Magyarországon csendes bort vásárolna és szállítana ki Németországba, és ott vendéglátó egységeknek értékesítené. Ehhez Magyarországon egy bt.-t kíván létrehozni. Kérdésem: a csendes bor forgalmazása milyen engedélyek, feltételek birtokában lehetséges? Az export, illetve a jövedéki termék miatt milyen plusz nyilvántartások és jelentések szükségesek? Ha kis mennyiségben szállítják (például 500 liter alatt) személygépkocsival, akkor is kell ekáerszámot kérni? A külföldi partnertől (vagy partnerről a német hatóság részéről) kell-e igazolás, hogy a jövedéki adót megfizette? Milyen külföldi jogszabállyal illene tisztában lenni, ami e tevékenységet még a magyar jogon kívül szabályozza? Kérem szíves válaszukat a teljes folyamatot illetően, annak érdekében, hogy jogszerűen lehessen egy kezdőnek is csinálni e különös, érdekes tevékenységet. Köszönettel.

Nyugdíj – elveszett papírok Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbiakban kérném szíves segítségét: cégünk jelenleg kft.-ként működik 1997-től. Előtte 1991-től egyéni vállalkozás, majd egyéni cég volt, amelyből alakult a kft. Egyik alkalmazottunk szeretne jövőre nyugdíjba menni (nők kedvezményes 40 éves), ezért kérvényezte a szolgálati, illetve jogosultsági idejének kiszámítását. A munkavállaló 1993-tól a mai napig megszakítás nélkül cégünknél dolgozik. Sajnos a nyugdíjigazgatóság által küldött kimutatásban pár hónap hiányzik 1993 és 1994 években. A gond az, hogy sajnos sem a cégnek, sem a munkavállalónak nincsenek meg arra az időszakra az eredeti igazoló okiratai. Volt már másik kolléga is, aki elment nyugdíjba, nála semmiféle gond nem volt ezekkel az időszakokkal. Tudjuk, hogy meg kellett volna őrizni a papírokat, de a sok költözés során eltűntek, nem találjuk az egyéni vállalkozással kapcsolatos iratokat. Milyen megoldás lehetséges ilyen esetben, hogy ne vesszenek el a munkavállaló hónapjai? Hogyan igazolhatja a cég tulajdonosa, hogy tényleg megszakítás nélkül nála dolgozott munkaviszonyban a munkavállaló? Esetleg lehet valahonnan másolatot kérni a régi bevallásokról? Előre is köszönöm a válaszukat.

Visszavásárolt saját üzletrész ingyenes átadása Kérdés

Tisztelt Szakértők! Magyar kft. a visszavásárolt saját üzletrészt ingyenesen átadta osztrák illetőségű magánszemély tulajdonosnak. Az osztrák magánszemély osztrák adóhatósági illetőségigazolást adott a kft.-nek, amely alapján közteher nem került Magyarországon elszámolásra. Kérdés: kell-e a magyar kft.-nek az ügyletről bármiféle adatot, információt szolgáltatni a magyar adóhatóságnak, és ha igen, milyen nyomtatványon?

OEP-igazolás arról, hogy gyesre jogosult. Kérdés

Tisztelt Szakértő! A gyes alatti munkavégzés esetén, hogy igénybe tudja venni a munkáltató a szochokedvezményt, ennek előfeltétele, hogy a munkavállalónak a megyei/fővárosi kormányhivataltól be kell szereznie az igazolást arról, hogy gyesre jogosult. Az lenne a kérdésem, hogy saját gyesen lévő munkavállalónk esetén is kell igazolás, amennyiben részmunkaidőben szeretne visszajönni dolgozni? Köszönettel.

Súlyos fogyatékosság igazolása Kérdés

Tisztelt Szakértő! A fiatalembernek évek óta súlyos asztmája van, félévente jár a tüdőgondozóba. Betegség kódja J4590 és J3040, a háziorvosa tévesen E betűvel írta. A NAV most öt évre visszamenőleg vissza akarja fizettetni, mivel a törvényben ez a kód nem szerepel csak a J961 gyűjtő. Van-e lehetőség a fogyatékosság igazolására?

Táppénz éves igazolása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egyik munkavállalónk tavaly rövid ideig táppénzes állományban volt. Mivel nem vagyunk tb-kifizetőhely, így az egészségpénztár folyósította neki az ellátást. Úgy tudom, hogy minden olyan jellegű kifizetésről, melyből szja-t vonnak, kap a magánszemély egy éves elszámolást, ami alapján az '53-as bevallásba ezt be lehet állítani. A munkavállalónkat erről tájékoztattam is, de állítása szerint nem kapott semmi ilyen jellegű elszámolást. Lehetséges ez? Mivel mint munkáltató, megkaptuk a határozatot a táppénzhozzájárulás-fizetési kötelezettségről, amiben a bruttó táppénzösszeg szerepel, ki tudnám számolni a levont szja összegét is, de úgy gondolom, hogy a bevallás helyességének alátámasztására inkább egy hivatalos papír lenne a legmegfelelőbb. Mi a jó megoldás ebben az ügyben? Válaszát előre is köszönöm!

Ajándékkártya Kérdés

Tisztelt Szakértő! A következő kérdésben kérem szíves állásfoglalását. Nagykereskedő cégünk viszonteladó vevői részére meghirdetett akció keretében utólagos engedményt ad. Ezt az árengedményt ajándékkártya keretében kívánja adni. Ami azt jelenti, hogy készíttet a viszonteladó cég részére egy ajándékkártyát, amit az utólagos engedmény összegével tölt fel. Az ajándékkártyákat előállító cég csak természetes személy nevére tudja elkészíteni ezeket a kártyákat, és nem az utólagos kedvezményt kapó cég nevére. A kérdésem az lenne, hogy egy megállapodás – amely kimondja, hogy a kártya nem a természetes személyé (ügyvezetőé), hanem a cégé, amelyik kapja az engedményt – elfogadható-e részünkre, hogy igazolni tudjuk, az érintett cég kapta meg az utólagosan adott engedményt. Köszönettel.

M30-as aláírása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdést tettem fel a mai napon: http://adozona.hu/kerdesek/2017_3_6_M30as_alairas_nelkul_adu#utm_source=dailypost&utm_medium=email&utm_campaign=notice Erre Ön azt válaszolta, hogy érdemes. Ennél én egy kicsit pontosabb és határozottabb választ szeretnék kérni, mivel egyrészt nem mindegy a dolgozó szempontjából, hogy szenved-e ő ezért bármilyen hiányosságot, másrészt mi könyvelőirodaként iszonyú energiákat fektetünk abba, hogy ügyfeleink aláírtan-bélyegezve küldjék ki munkavállalóiknak az M30-as és hasonló igazolásokat, míg sokkal egyszerűbb, olcsóbb és gyorsabb lenne e-mailen átküldeni. Harmadrészt abba is nagy energiákat fektettünk eddig, hogy akinek munkavállalóként eddig hiányzott az aláírt igazolása, annak legyen ilyen, pedig ezt a kört is szívesen kihagynánk - ha lehetne. Tehát kérem legyen kedves bővebben kifejteni, hogy kell-e az aláírás, bélyegzés, illetve miért véli úgy, hogy érdemes lenne a dolgozó szempontjából aláírt példányhoz jutni? Köszönöm!

M30-as aláírás nélkül Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy alkalmazott e-mailben kapta meg a tavalyi évre vonatkozó M30-as igazolását egy cégtől, aláírás, bélyegző nem volt rajta. Nincs ellátva elektronikus aláírással, időbélyegzővel, semmivel, egy sima e-mail érkezett. Kérdésem, hogy elfogadható-e így az igazolás, vagy abból a magánszemélynek szükséges szereznie egy aláírással (és ha kell) bélyegzővel ellátott példányt is ahhoz, hogy hitelesnek lehessen tekinteni és felhasználhassa a bevallása elkészítésének és egy későbbi esetleges adóellenőrzésnek a során? Válaszát előre is köszönve.

Számlázás harmadik országba Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégünk szolgáltatást végez külföldre is (nem magánszemélynek), mely szolgáltatás teljesítési helye az áfatörvény szerint a megrendelő székhelye, így nem számítunk fel áfát a szolgáltatásra, amennyiben adóalanyról van szó. Az EU-ba számlázással nincs gond, a partner adószámát könnyen le lehet ellenőrízni a VIES rendszerben. Amikor harmadik országba számlázunk, az adószámot elkérjük, vagy egy igazolást arról, hogy a partner adóalany. Ezzel igazoljuk, hogy mi megtettünk mindent annak érdekében, hogy adóalanynak számlázunk, ezért nem számítunk fel áfát. (Megjegyzésben beírjuk, hogy a vevőt terheli az áfa.) Egy japán partnernek számláztunk, aki azt írta kérdésünkre, hogy nincs adószáma, ezért felszámítottuk az áfát. A partner nem akarja elfogadni a számlát, mert szerinte áfa nélkül kell számláznunk. Kértük, akkor küldjön egy igazolást, vagy nyilatkozzon, hogy adóalany, de sajnos eredménytelenül. Kérdésem, amikor harmadik országba számlázunk (nem magánszemélynek), mindenképpen kell igazolni a partnernek, hogy adóalany (vagy más, például USA)? Amennyiben nincs ilyen igazolásom, a NAV elfogadja a számlát? Válaszukat előre is köszönöm szépen!

Egyszerűsített foglalkoztatási időkeret túllépése Kérdés

Egy kft. egyszerűsített alkalmi munkavállalókat foglalkoztat. Nem kellően figyelve az 5 napos korlátra, az egyik személyt az 5-ödik napon éjszakai műszakra osztotta. Ezt 4. nap után jelentette 2 napként. A NAV ezt a bejelentést már be sem fogadta, ami később derült ki, ekkor a kifizetés is megtörtént. Az előbb említett 4 nap az rendben. Az tudom, hogy amit nem fogadtak, azaz 5-6 nap az már munkabérnek számít, és az után a megfelelő mértékű adót és járulékokat meg kell fizetni. Kérdéseim: Erre a 2 napra kell-e munkaszerződést kötni? Itt az a probléma, hogy utólag ezt már nem lehet bejelenteni, mert előtte kellett volna, vagy ilyen esetben igen? Hogy kell ezt dokumentálni? A kifizetésről mint egyszerűsített foglalkoztatott kapott igazolással együtt. Úgy gondolom, ezt bruttósítani kell. Összegezve, abban kérnék segítséget, hogy ilyen esetben hogyan kell eljárni, bejelentési, munkaügyi, és a 08-as bevallásban történő szerepeltetés szempontjából. A választ előre is köszönöm!

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt cégek minősítése

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Kölcsönkövetelés leírása, ha az adós elhunyt

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink