244 találat a(z) fuvarozás cimkére

EU-értékesítés Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy magyarországi kft. terméket vásárol harmadik országból, és a termék közvetlenül a harmadik országból megy más uniós országba, Magyarország érintése nélkül. A terméket a magyar kft. számlázza, mint uniós termékértékesítést. A fuvarköltséget a magyar kft. fizeti, a vámoltatást a uniós vevő országában a vevő végzi. Kérdésem az lenne, hogy helyes-e uniós termékértékesitésként kezelni az ügyletet, ha nem, akkor mi lenne a helyes eljárás? A másik kérdésem az lenne, hogy ehhez a speciális beszerzéshez, értékesítéshez kapcsolódó fuvarköltség elszámolható e iparűzésiadó-alap csökkentéseként? Válaszát előre is köszönöm.

Export megítélése fuvarozásnál 2019. január 01-től Kérdés

Tisztelt Ügyintéző! 2019. január elsejétől változott az áfatörvényben az exportáfa megítélése. A fuvarozási szolgáltatásnál ez nagy jelentőséggel bír, ezért szeretnénk tájékoztatást kapni a helyes számlakiadásról és -befogadásról. Négy konkrét példára szeretnénk információt kapni: 1.) Belföldi megbízó megrendel tőlünk egy svájci fuvart – amit mi viszünk ki Svájcba, hogyan kell helyesen számlázni? 2.) Belföldi megbízó megbízása alapján Csehországból árut hozunk be Budapestre, ott átrakják és kiviszik az unió területén kívülre, hogyan kell helyesen számlázni? 3.) Belföldi fuvarozó megbízását továbbadjuk egy másik fuvarozónak, kérdés, milyen áfatartalommal bíró számlát fogadhatunk be a fuvart teljesítőtől, s mi hogyan számlázhatunk tovább? 4.) A konkrét exportőr ismerete nélkül mi a teendő, illetve az exportőr meghatározása fontos-e abban az esetben, ha tudjuk, hogy a termék elhagyja a unió területét? Előre is köszönöm válaszukat!

Fuvarozás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbiakban kérném szíves állásfoglalásukat: van egy fuvarozó cég, ahol a fuvarozás (fuvarszervezés) sokféleképpen történik, de az alaphelyzet a következő: Export (harmadik országba, EU-n kívülre), ennek során: eladó (exportőr) – fuvaros – vevő (importőr). A "fuvaros" szó alatt majdnem mindig néhány szervező céget kell érteni – például: raktár, vámspedició, mindig fuvarszervező spedició (egy vagy több), fuvaros – akár több magyart és/vagy külföldit. Eddig magyar cégek áfamentesen számláztak egymásnak, mert elég volt igazolni, hogy az áru elhagyta az EU területét (vagy EX1, vagy vevő által igazolt CMR). Egy HVG-cikk alapján kiderül, hogy volt egy változás (ha közvetlenül az eladótól kapunk a megbízást, akkor nincs áfa), de a többi maradt a régiben (nincs áfa, ha van papír – EX1 vagy CMR). Találtunk egy MKFE-magyarázatot is: https://www.mkfe.hu/hu/mediamenu/hirek/aktualis-hrek/77-belfoldi-hirek/9240-%C3%A1fa-v%C3%A1ltoz%C3%A1s-2019-janu%C3%A1r-1-vel.html, és van a 2007. évi CXXVII törvény 102. § is. Kérdésünk, hogy áfásan vagy adómentesen kell kiszámláznia a szolgáltatást cégünknek? Segítségüket előre is köszönjük. Tisztelettel: Tóth Mária

Jelentősen nőnek a fuvardíjak 2019-ben Cikk

Kétszámjegyű százalékos díjemelésre kényszerülnek a magyar fuvarozó vállalkozások jövőre az akár 30 százalékos mértéket meghaladó útdíj-emelés és egyéb költségnövekedések miatt – közölték a fuvarozói érdekképviseletek az MTI-vel.

Fuvar áfája Kérdés

Tisztelt Szakértő! Áfa szempontjának megítélésében kérném segítségét az alábbi esetben. Magyar illetőségű adóalany (megbízó) megbízza a magyar speditőr céget, egy Albániából Magyarországra történő nem vámáru szállításával. A fuvart szintén magyar adóalany végzi. A kérdésem az lenne, hogy a fuvarról szóló számlát hogyan állítja ki áfa szempontjából helyesen (áfás/áfamentes) a fuvarozó a speditőrnek, és a speditőr a megrendelőnek? Válaszát előre is köszönöm.

5 százalékos áfa termékértékesítés és fuvarozás Kérdés

Tisztelt Adószakértő Hölgy/Úr! Próbáltam keresni a 2007. évi CXXVII. törvényben egyértelmű választ a kérdésemre, de nem vagyok biztos benne, hogy helyesen értelmezem a szabályokat. Orvosi reagenseket értékesítünk belföldre, melyek áfája 5 százalék mind a törvény, mind az engedélyünk alapján. Van olyan partner, akinek például egymillió forintért számlázunk árut, de van fuvarozási költség is, amely kétszázezer forint csak. Adóalapnak ilyenkor az 1 200 000 forintot veszem, az áfa pedig mindkét tételre 5 százalék, azaz 60 000 forint. A VTSZ szám 3822, és nem jelölöm külön a fuvarozást mint szolgáltatást. Kérem a segítségét, helyesen járok-e el, ha így állítom ki a számlát. Szíves segítségét előre is nagyon köszönöm. Tisztelettel: Anderlik István Gyuláné

Drágább lesz jövőre a vasúti árufuvarozás Cikk

Átlagosan 6-10 százalékos díjemelésre készülnek jövőre a magyarországi vasúti árufuvarozók, ügyfeleikkel már egyeztetnek – írja a Világgazdaság.

Fuvarszervezés áfája Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdésben kérném a segítségét: Magyar vállalkozás („A” vállalkozás) teherfuvarok szervezésével, adásvételével foglalkozik. Tehát nem saját termékeket szállíttat, hanem fuvarközvetítéssel foglalkozik. A fuvarok megrendelői magyar adóalanyok („B” vállalkozás), akiknek így az „A” vállalkozás 27 százalék áfával növelt, belföldi ÁFA-s számlát bocsát ki. A fuvarokat EU-s országban lévő szállítási tevékenységgel foglalkozó vállalkozásokkal („C” vállalkozás) végezteti el az „A”vállalkozás, amelyek így közösségi szolgáltatásnyújtásról adnak számlát az „A” vállalkozásnak. Abban az esetben, ha „A” vállalkozás és „B” vállalkozás közé belép egy EU-s székhelyű fuvarközvetítő cég, akkor helyes-e az alábbi eljárási mód? „B” magyar vállalkozás megrendeli a fuvart „D” EU-s vállalkozástól. „D” vállalkozás megbízza „A” magyarországi vállalkozást a fuvar szervezésével. „A” magyar vállalkozás megbízza „C” EU országbeli szállítással foglalkozó céget a fuvar elvégzésével. Helyes-e az alábbi számlázási folyamat? „D” vállalkozás közösségi szolgáltatásnyújtást számláz „B” magyar vállalkozásnak. „A” magyar vállalkozás közösségi szolgáltatásnyújtást számláz „D” EU-s vállalkozásnak. „C” EU-s szállítással foglalkozó vállalkozás közösségi szolgáltatásról állít ki számlát „A” magyar vállalkozásnak? Válaszát előre is köszönöm!

Üzemanyag-megtakarítás: kinek, mennyi adható adómentesen? Cikk

Egy nemzetközi és belföldi fuvarozással foglalkozó cég minden tehergépkocsija 3,5 tonnát meghaladó. Hogyan kell kiszámolniuk az üzemanyag-megtakarítást a gépkocsivezetőknek (melyik két üzemanyag-fogyasztást kell összehasonlítaniuk), és azt milyen bizonylattal kell alátámasztaniuk? – kérdezte olvasónk. Juhász Tibor okleveles adószakértőnk válaszolt.

Tetemes áremelésre készülnek a fuvarozók Cikk

A fuvardíjak azonnali, 15-20 százalékos emelését javasolja a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) – jelentették be az érdekképviseletek közös sajtótájékoztatójukon.

3,5 tonna alatti fuvarozás unióba Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egyik ügyfelünk most kezdett Németországba, Ausztriába kis teherautóval fuvarozni, a gépkocsivezető munkaviszonyban van. A gépkocsivezető kaphat napi 60 euró napidíjat, de úgy tudom nem kötelező. Úgy tudjuk, ha Németországban vagy Ausztriában rakodik le, vagy fel, meg kell adni az ottani minimálbért a dolgozónak. Azt is tudjuk, hogy 2018-ban mennyi a német és osztrák minimálbér. Le tudnák vezetni példával, hogy ezt hogyan kell számolni: például ha 12 órakor ér Németországba, 14 órakor lerakodik és egy óra múlva indul visszafelé 15 órakor, és 17 órakor visszalép a német határon. Olvastam olyan állásfoglalást is, hogy ha napidíjat kap, és az több mint a külföldi minimálbér, akkor nem kell adni például a német minimálbért. Igaz lenne ez (esetünkben nem kamionról van szó, csak kis teherautóról)?

Fuvarozás fuvar(menet) levelének tartalma Kérdés

Tisztelt Szakértő! A fenti címmel már tettem fel kérdést és választ is kaptam. Szeretnék pontosítást kérni, ahogy a válaszában írta, a fuvarozási szerződés a feladó és a fuvarozó közötti megállapodással jön létre, de mi alvállalkozásban végezzük a fuvarozást egy szlovák fuvarozó cég megbízásából, aki egy harmadik cég áruját kéri, hogy fuvarozzuk el egy bizonyos célállomásra. Ebben az esetben kit kell tekinteni a "feladó"-nak és kik kötnek fuvarozási megállapodást? Köszönettel várom válaszát.

Fuvarozás fuvar (menet)levelének tartalma Kérdés

Tisztelt Szakértő? Egy fuvarozással foglalkozó belföldi társaságnak (kft.) az egyes fuvarozási megbízás elvállalásakor tudnia kell-e pontosan, hogy kinek a termékét és milyen terméket fuvaroz? A tehergépkocsi fuvarlevelén (menetlevelén, CMR-en) szerepeltetni kell-e a fuvarozott áru pontos meghatározását? (A fuvarozás nem ekáerköteles!) A fuvarozási tevékenységet egy szlovák logisztikával foglalkozó cég megbízásából végezzük Magyarországon belüli fuvarozással, alvállalkozóként. Milyen áfakulccsal kell nekünk mint alvállalkozóknak a szlovák cég felé számláznunk a belföldi fuvart? Köszönöm válaszukat.

Efo – kamionsofőr II. Kérdés

Tisztelt Szakértő! 2018. január 25-én e címen közzétett válaszukkal kapcsolatban szeretnék érdeklődni a cikk ugyanis véleményem szerint nem adta meg a választ, hogy alkalmazható-e alkalmi munkával külföldi kiküldetésre kamionsofőr. Fuvarozó újságban olvastam, hogy az alkalmi munkavallás nem biztosít egészségbiztosítási jogviszonyt, ezért az alkalmi sofőr nem végezhet külföldi fuvart sem uniós, sem harmadik országban. Az EU-ban az A1-es igazolásra van szükség. Alkalmi munkásnak nem állítanak ki ilyen igazolást. Enélkül pedig nem mehet kiküldetésbe. Várom szíves válaszukat. Köszönettel: Veres Ilona

Fuvarozási számla Kérdés

Angol magánszemély részére történt fuvarozás Magyarországról, áfa nélküli számlát kell kiállítani?

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Magyar Japán szociális biztonsági Egyezmény

Horváthné Szabó Beáta

adószakértő

Főállású anya átalányadózása

Széles Imre

tb-szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink