hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Javítás számla nélkül duplájáért: mit tehet a fogyasztó?

  • lapszemle

Nem az előre megállapított árat kérték a telefon javításáért, nem derült ki, hogy mi volt a készülék hibája, és nyugtát sem kapott a panaszos egy dombóvári szervizben. Milyen tanulságokkal szolgálhat e történet?

Csorba Józsefné azért kereste meg a Tolnai Népújság internetes oldalának (teol.hu) szerkesztőségét, mert megígérte tizenhét éves fiának, hogy nem hagyja annyiban a dolgot. Ahogy írta: gyermeke esete nem feltétlenül kíván nagy nyilvánosságot, viszont miután dr. Varga Tibor, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Szekszárdi Kirendeltségének vezetője segítségét kérték az ügyben, kiderült,  másoknak is több tanulsággal szolgálhat. 

 Ha új, azaz jótállás alá tartozó készülékről van szó, a javításért csak akkor kérhetnek pénzt, ha egyértelműen kiderül, hogy a telefont helytelenül használták. A használt műszaki cikkeknél, mint ebben az esetben, a kormányrendelet arra nem tér ki, hány napon belül kell rendbe hozni – tájékoztatott a vezető. Majd hozzátette: ha az eredetileg közölt időpontra nem javították meg a készüléket, és kiderül, hogy a szerviz költség is magasabb lesz, meg kell tudakolni az ügyféltől, hogy az új feltételek mellett is vállalja-e a javíttatást. Jelen esetben a sértettel nem közölték, hogy 2500 forint helyett 5000 forintba kerül majd a szolgáltatás.

A lengyeli asszony így ír: " ...Kérdésére, hogy mi volt a telefon problémája, a hölgy nem tudott választ adni, valamint elzárkózott a számlaadástól is, amely tudomásom szerint kötelessége lett volna. Arra hivatkozott, hogy csak vásárlás esetén áll módjában számlát kiállítani. Arra a kérdésre pedig, hogy esetleges rövid időn belüli újbóli meghibásodás esetén mivel igazolja (a fiú), hogy ezen a helyen javították, az eladó készségesen biztosította a jó arcmemóriájáról...".

A fogyasztóvédelem kirendeltség-vezetője ezzel kapcsolatban elmondta, ha nyilvánvalóan ugyanaz a hiba jönne elő a készüléknél, csak abban az esetben reklamálhat az ügyfél a szervizben, ha nyugtát kapott a javításról. Ha nem kap, jó, ha erről a helyszínen jegyzőkönyvet vesz fel, illetve kifogását szóban és írásban eljuttatja az üzlet vezetőjének. Marton Ferencet, az APEH régiós sajtóreferense elmondta, ilyen esetben az ügyfél közérdekű bejelentést tehet az adóhatóságnál, amely kivizsgálja az ügyet.

Forrás: http://www.teol.hu/tolna/kozelet/a-fiu-nem-volt-apeh-gyanus-vasarlo-228407

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Bt. kültag alkalmi munkavállalóként

dr. Kéri Ádám

ügyvéd, compliance szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink