adozona.hu
Javítás számla nélkül duplájáért: mit tehet a fogyasztó?
//adozona.hu/archive/20090426_APEH_szamla_fogyaszto
Javítás számla nélkül duplájáért: mit tehet a fogyasztó?
Nem az előre megállapított árat kérték a telefon javításáért, nem derült ki, hogy mi volt a készülék hibája, és nyugtát sem kapott a panaszos egy dombóvári szervizben. Milyen tanulságokkal szolgálhat e történet?
Csorba Józsefné azért kereste meg a Tolnai Népújság internetes oldalának (teol.hu) szerkesztőségét, mert megígérte tizenhét éves fiának, hogy nem hagyja annyiban a dolgot. Ahogy írta: gyermeke esete nem feltétlenül kíván nagy nyilvánosságot, viszont miután dr. Varga Tibor, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Szekszárdi Kirendeltségének vezetője segítségét kérték az ügyben, kiderült, másoknak is több tanulsággal szolgálhat.
Ha új, azaz jótállás alá tartozó készülékről van szó, a javításért csak akkor kérhetnek pénzt, ha egyértelműen kiderül, hogy a telefont helytelenül használták. A használt műszaki cikkeknél, mint ebben az esetben, a kormányrendelet arra nem tér ki, hány napon belül kell rendbe hozni – tájékoztatott a vezető. Majd hozzátette: ha az eredetileg közölt időpontra nem javították meg a készüléket, és kiderül, hogy a szerviz költség is magasabb lesz, meg kell tudakolni az ügyféltől, hogy az új feltételek mellett is vállalja-e a javíttatást. Jelen esetben a sértettel nem közölték, hogy 2500 forint helyett 5000 forintba kerül majd a szolgáltatás.
A lengyeli asszony így ír: " ...Kérdésére, hogy mi volt a telefon problémája, a hölgy nem tudott választ adni, valamint elzárkózott a számlaadástól is, amely tudomásom szerint kötelessége lett volna. Arra hivatkozott, hogy csak vásárlás esetén áll módjában számlát kiállítani. Arra a kérdésre pedig, hogy esetleges rövid időn belüli újbóli meghibásodás esetén mivel igazolja (a fiú), hogy ezen a helyen javították, az eladó készségesen biztosította a jó arcmemóriájáról...".
A fogyasztóvédelem kirendeltség-vezetője ezzel kapcsolatban elmondta, ha nyilvánvalóan ugyanaz a hiba jönne elő a készüléknél, csak abban az esetben reklamálhat az ügyfél a szervizben, ha nyugtát kapott a javításról. Ha nem kap, jó, ha erről a helyszínen jegyzőkönyvet vesz fel, illetve kifogását szóban és írásban eljuttatja az üzlet vezetőjének. Marton Ferencet, az APEH régiós sajtóreferense elmondta, ilyen esetben az ügyfél közérdekű bejelentést tehet az adóhatóságnál, amely kivizsgálja az ügyet.
Forrás: http://www.teol.hu/tolna/kozelet/a-fiu-nem-volt-apeh-gyanus-vasarlo-228407
Ön már az előfizetőnk?
exit_to_app Lépjen be a cikk elolvasásáhozÖn még nem rendelkezik előfizetéssel?
Tovább az előfizetéshezVálassza az Ön számára legkedvezőbb előfizetési csomagajánlatunkat!
start |
max |
prémium kredit |
|
---|---|---|---|
Adózóna 365 napos előfizetés |
|||
Különszámok | A különszámok digitálisan is elérhetők! |
A különszámok digitálisan is elérhetők! |
|
HVG Adó 2025 | |||
HVG TB 2025 | |||
HVG Munkajog 2025 | |||
Éves garantált kreditpontok (minimum 16+16+2) Éves garantált kreditpontok (minimum 16+16+2)Az Adózóna Prémium Kredit vagy Extra csomagok megrendelésével egy tetszőleges személy garantált minimum 16+16+2 kreditpont megszerzésére jogosult a System Media Kft-nél. 2025-ös elszámolási évre szóló kreditpontok. X
|
|||
Az előfizetési időszakban megrendezett Adózóna webináriumok
Az előfizetési időszakban megrendezett Adózóna webináriumok
Az Adózóna Max, Prémium-Kredit és Extra csomagok tartalmazzák az Adózóna által szervezett valamennyi webináriumot, amely az előfizetés időszakában kerül meghirdetésre. Ízelítőként 2024 rendezvényei: 2023 rendezvényei: X
|
|||
Hozzáférés az Útmutató cégvezetőknek kiadvány tartalmaihoz.
Részletek >>
Hozzáférés az Útmutató cégvezetőknek kiadvány tartalmaihozAz Adózóna előfizetői ingyenesen jutnak hozzá az Útmutató cégvezetőknek című kiadvány tartalmaihoz. A hozzáférést befizetés után automatikusan aktiváljuk, az eddig megjelent cikkek a https://hvg.hu/360/Utmutato-cegvezetoknek oldalon érhetők el. X
|
|||
Ár (nettó + 27% Áfa) * Az előfizetés éves díja egyösszegben fizetendő! |
3 500 Ft + áfa / hó* éves díj 41 990 Ft + áfa* (bruttó: 53 327 Ft) |
4 333 Ft + áfa / hó* éves díj 51 990 Ft + áfa* (bruttó: 66 027 Ft) |
5 583 Ft + áfa / hó* éves díj 66 990 Ft + áfa* (bruttó: 85 077 Ft) |
Megrendelem
Részletek
A START előfizetéshez az alábbi szolgáltatásokat biztosítjuk
X
|
Megrendelem
Részletek
A MAX előfizetéshez az alábbi szolgáltatásokat biztosítjuk
X
|
Megrendelem
Részletek
A PRÉMIUM KREDIT előfizetéshez az alábbi szolgáltatásokat biztosítjuk
X
|
|
14 napig ingyen | Kipróbálom | Kipróbálom | Kipróbálom |
Kreditpont: Ha ön az Adózóna Prémium Kredit csomagra fizet elő, akkor egy tetszőleges személy további 16+16+2 kreditpont megszerzésére jogosult. Részletek »