hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Modernizálták az APEH Contact Centerét

  • MTI

Szeptember közepétől modernebb eszközökkel felszerelve, új helyszínen fogadják és kezelik az ügyfelek megkereséseit az adóhivatal budapesti Contact Centerének (CC) munkatársai. Az európai normáknak megfelelően kialakított új "munkaállomást" Szikora János, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) elnöke mutatta be kedden.

Az APEH elnöke elmondta: a tájékoztatás az adóhatóság szolgáltatói tevékenységének fontos része, segíti az adózókat abban, hogy eleget tudjanak tenni kötelezettségeiknek. A döntés, hogy az addig kevesebb mint 30 fővel, a központi hivatal keretén belül működő fővárosi CC a Közép-magyarországi Regionális Igazgatósághoz kerül át és létszáma közel megháromszorozódik, a 2007. január 1-jei szervezeti változások kapcsán, az 500 fős létszámbővítésnek köszönhetően született meg.

Mivel az APEH nem rendelkezett a megnövekedett létszámú CC ideális elhelyezésére ingatlannal, közbeszerzési eljárással, a budapesti, X. kerületi Fehér út 10. szám alatti 31. számú épületben szerzett két újabb szintet (a 31. és az 57. számú épületekre a hivatal 2004-ben, közbeszerzési eljárás keretében kötött bérleti szerződést).

Az APEH első Contact Centere 2004 decemberében kezdte működését, jelenleg - a budapestit is beleértve - 7 regionális CC fogadja az adófizetők kérdéseit. Az országos hálózat összesen 225 munkatársa az idén már több mint 500 ezer kérdésre válaszolt. Nyáron naponta átlagosan 2 ezer, a bevallási időszakban napi több mint 3 ezer kérdés érkezik, a februári csúcsidőszakban pedig napi 11 ezerre is volt példa. 


Varga Katalin szakigazgató-helyettes elmondta: a munkatársak a bevallási időszakban 50-70-100 hívást fogadnak naponta, egy adózóra 4-10 perc jut. E-mail-ben 15,5 ezer megkeresés érkezett az idén, ezeket 3-5 nap alatt kell megválaszolni. Papír alapon is kérdezni lehet, ilyenkor általában bonyolultabb kérdéseket vetnek fel, egy levélben akár nyolcat-tizet is - derült ki. Az ügyfelek olykor joghézagra világítanak rá, a CC-k munkatársai ilyenkor időt kérnek, hogy utána járhassanak a dolognak. 


Az idén a "slágerkérdés" az elektronikus bevallás és szabályozás volt, az adónemek közül az szja, emellett sokan érdeklődtek a tb-vel kapcsolatban is a számos idei változás miatt. A CC-khez hagyományosan sok információkérés érkezik áfa-ügyekben is. Mint Varga Katalin elmondta, az APEH országos "tudásbázist" hoz létre, hogy a feltett kérdésekre egységes válaszok szülessenek a különböző régiókban.


A Contact Centerek munkatársai egyébként csak az adózással kapcsolatos általános és technikai kérdésekre válaszolnak, konkrét egyedi ügyeket nem lehet rajtuk keresztül elintézni, így például folyószámla-egyeztetésre vagy a hibás bevallások kijavítására sincs mód.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Üzemi baleset

Széles Imre

tb-szakértő

Gyógytorna

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink