hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Webshopot indítana? Ezeket a lépéseket nem szabad kihagyni

  • adozona.hu

Önálló vállalkozás indításakor – a trendeket figyelembe véve – érdemes azonnal az online térben értékesíteni, és saját webshoppal indulni.

Sokakat inspirál az új év arra is, hogy saját vállalkozást indítsanak. Azoknak, akik az internet adta lehetőségeket szeretnék kihasználni, nem szabad megfeledkezni néhány fontos mozzanatról, mielőtt elindítják a vállalkozásukat. A Shoptet webshopkészítő platform szakértői öt területre hívják fel a figyelmet, amit érdemes átgondolni.

  1. Jogi lépések: El kell dönteni, hogy egyéni vállalkozóként vagy céget alapítva szeretnénk-e elindítani a vállalkozást. Ez nem csak a számlázás miatt, de a webshop indításához is elengedhetetlen. A weboldalon fel kell tüntetni a céges adatokat, a székhelyet, elérhetőségeket és nem szabad megfeledkezni az általános szerződési feltételekről sem.
  2. Termék, szolgáltatások ára: Nagyon fontos, hogy a célcsoportnak és céloknak megfelelő árat alakítsuk ki. Mindehhez elengedhetetlen versenytárselemzéssel indítani és megvizsgálni a piaci viszonyokat.
  3. Üzletvitel: A webshop elkészítése előtt meg kell tervezni az üzletvitelt, hogy már felkészülten kezdjünk neki az online áruház létrehozásának. Érdemes előre megtervezni, hogy mi lesz a vásárlás folyamata, hogyan juttatjuk el a termékeket a vásárlóknak.
  4. Webshop elkészítése: Három opció közül választhatnak az online vállalkozást indítók. A legtöbb időt és erőforrást igénylő folyamat saját fejlesztő csapattal egy új webáruházat készíteni. Lehetőség van egy alap webshop modult megvásárolni, és azt tovább bővíteni, testre szabni néhány programozó bevonásával. A harmadik opció, ha a vállalkozó maga a saját elképzelései alapján készíti el az online üzletét,  webshopbérlési platform segítségével. Ennek nagy előnye, hogy gyorsan, és akár ingyenesen is el tudja indítani a saját webáruházát, a 30 napos próbaidőszak alatt pedig ki tudja tapasztani, hogy milyen alkalmazásokra van szüksége.
  5. Marketing: Egyetlen vállalkozás sem lesz önmagától életképes, ezért mindenképp kell időt és energiát szánni a kommunikációra. Előre tervezetten, a lehetőségeket kihasználva érdemes belefogni, így lehet már az első évben sikeres a vállalkozás.

Az e-kereskedelem térhódítása miatt is szükséges a vásárlói tudatosság erősítése

Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) legfrissebb elemzésében arra hívja fel a figyelmet, hogy szükség van a vásárlói tudatosság erősítésére annak érdekében, hogy az internetes vásárlások során az emberek adataik megfelelő védelmét is biztosító felelős döntéseket hozzanak.

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját.

Az e-kereskedelem elterjedésével új online kereskedelmi gyakorlatok jelentek meg, amelyek gyakran megtévesztően igyekeznek befolyásolni a vásárlók döntéseit. Eközben az uniós szabályozás változása nem mutatott ilyen dinamikát. A vásárlók adatainak védelme érdekében a GDPR-ral egységes tagállami szabályozás lépett életbe, de ezen a területen továbbra is elengedhetetlen a fogyasztók adatvédelmi tudatossága – hangsúlyozzák az ÁSZ szakértői.

Az Európai Unió és az egyes nemzetek célokat határoztak meg a digitalizáció terén, stratégiákat, rendeleteket, irányelveket fogadtak el annak érdekében, hogy egy biztonságosabb térben zajló tisztességes, kiegyenlített versenyfeltételeken alapuló internetes kereskedelem valósulhasson meg. A szabályozások célzottan arra törekszenek, hogy hozzájáruljanak a közpénzügyi helyzet átláthatóságához, a növekvő adóbevételeken keresztül pedig a közpénzügyi helyzet javításához. Az új szabályozások egyúttal bezárják a "kiskaput" a távol-keleti dömpingtermékek előtt, a fogyasztás helye szerinti adózás előírásával a jogalkotó egyaránt kedvez a hazai gazdálkodóknak és az ilyen irányból érkező költségvetési bevételek növekedésének – ismertették.

Az unió két jogalkotási javaslaton dolgozik, amelyek célja a nyílt és biztonságos kibertér kiépítése, azonban mindaddig, míg az új szabályok a tagállamok saját törvényi előírásaiban nem jelennek meg, a fogyasztók biztonsága nem szavatolt elégséges mértékben – mutatnak rá.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink