adozona.hu
Új híd a Dunán: társadalmi egyeztetés indul a fő útvonalról
//adozona.hu/altalanos/Uj_hid_a_Dunan_tarsadalmi_egyeztetes_indul__U9OVA0
Új híd a Dunán: társadalmi egyeztetés indul a fő útvonalról
Társadalmi párbeszédet indított a mai napon – az építési engedélyezési eljárás megindítása előtt – a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) az új déli Duna-hídhoz kapcsolódó úthálózat első, a Fehérvári úttól a Gubacsi út-Illatos úti csomópontig tartó szakaszának céljáról, legfontosabb jellemzőiről, forgalmi kialakításáról.
Az Új Duna-híd megépítése nem csak azért fontos, mert jobb kapcsolatot teremt Budapest déli városrészei, elsősorban Újbuda, Csepel és Ferencváros között, hanem azért is, mert jelentősen hozzájárulhat a belváros, elsősorban a Nagykörúton belüli területek forgalomcsillapításához, átadását követően 37 ezer, további kiegészítő forgalomcsillapító intézkedések megtétele esetén akár 55 ezer gépjárművel csökkentve naponta a belvárosi hidak terhelését. Az M1-M7 felől az Egér úton és az Andor utcán Budapestre érkező autók a jövőben elkerülhetik a Rákóczi hidat, és az új hídon haladhatnak. Azáltal, hogy a Rákóczi híd délről érkező forgalma csökken, a Rákóczi híd a jövőben a Petőfi híd és az Erzsébet híd forgalmának átvételében is nagyobb szerepet tölthet be – magyarázza a felhívásról szóló Facebook-bejegyzésében Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója.
A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) 2020. február 27-ei ülésén döntött a Galvani híd támogatása mellett.
"A tervezés kezdetétől fogva szem előtt tartjuk, hogy az új út igazi városias főútként, Budapest új körútjaként működjön: ne csupán közlekedési folyosó, hanem a környező városrészek fejlődését, a kiterjedt rozsdaövezetek átalakulását szolgáló tengely legyen. A 2x2 sávos útpályát teljes hosszában irányhelyes, széles és egyenes kerékpáros útvonal kíséri, a forgalomtól védett járdákat fasorok és zöldsávok szegélyezik majd, szintbeli gyalogátkelőkkel. Az újbudai szakaszon az út mentén lineáris parkot is tervezünk" – részletezi az elképzeléseket Vitézy.
Az új hídon és körúton mintegy 4 kilométer hosszban új villamosvonal is épül, amely Budán a Fehérvári úti villamospályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es hévet, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap majd, biztosítva a hálózati kapcsolatokat és a helyi igények kiszolgálását is.
A fejlesztési tervekre vonatkozó véleményeket, javaslatokat, észrevételeket a www.ujdunahid.hu weboldalon várja a BFK. A kérdőívben egyebek mellett kíváncsiak a budapestiek és a környező településen élők véleményére a Dél-Pestet, Csepelt és Dél-Budát összekötő új úthálózatról, annak forgalomtechnikai részleteiről és arról, vannak-e további javaslataik a fejlesztésre vonatkozóan.
Az úthálózat második üteméről – a pesti oldali folytatás nyomvonaláról – rövidesen átfogó párbeszédet indít a BFK; ott még az FKT döntése szerint több nyomvonalváltozatot vizsgálnak.
Hozzászólások (0)