hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Több mint 1,3 milliárdos jóvátételt kap a Yettel közel 180 ezer ügyfele

  • MTI

A Yettel több mint 1,3 milliárd forintos jóvátételi csomagot vállalt, amely közel 180 ezer fogyasztót kompenzál a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárásának keretében – közölte a hivatal szerdán az MTI-vel.

A közlemény szerint a versenyhatóság 2019 végén szabott ki jelentős bírságot az akkor még Telenor Magyarország Zrt. nevet viselő távközlési szolgáltatóra, amiért 2016 és 2017 között 0 forintosként vagy kedvezményesként hirdette egyes készülékeit, miközben azok árának egy részét beépítette az előfizetői díjba.

A cég bírósághoz fordult a döntéssel szemben, amely helyben hagyta a GVH által megállapított jogsértés tényét, azonban a bírság összegének indokolására kötelezte a versenyhatóságot.

Az új eljárásban a Yettel új indítvánnyal élt, amelyben a fogyasztók jóvátételét vállalta a jogerősen is megállapított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A cég a vállalásai alapján 7500 forintos kompenzációt (számlajóváírást vagy feltöltőkártya-keretet) fizet minden jelenlegi ügyfelének (közel 180 ezer fogyasztónak), aki az érintett időszakban, a Telenor Blue kampányok alatt, vagyis 2016. október 6. és 2017. október 22. között készülékkel egybekötött hűségidős előfizetői szerződést kötött.

Az érintett ügyfeleket a Yettel előzetesen emailben vagy sms-ben fogja értesíteni. A kompenzáció garantált értéke 1,31 milliárd forint – vagyis, ha a fogyasztók részére juttatott összeg összértéke bármely okból nem éri ezt el, a vállalkozásnak versenyfelügyeleti bírságként kell befizetnie a fennmaradó összeget.

A versenyhatóság – a kompenzációs csomagra tekintettel – az újraszámolás során 125 millió forintra mérsékelte az eredetileg 1,8 milliárdos összegű bírságot, egyúttal előírva a vállalások teljesítését, valamint azok könyvvizsgálóval történő auditáltatását. A GVH döntése a fogyasztóknál jelentkező közvetlen előnyök mellett tekintettel volt arra is, hogy a cég lemondott a további jogorvoslati lehetőségéről. A jóvátételi kötelezettségek teljesítését a versenyhivatal a végrehajtásukra előírt határidő leteltét követően ellenőrzi majd – áll a közleményben.

A közlemény kapcsán a Yettel a következőkkel reagált:

A Yettel üdvözöli, hogy ügyfelei számára előnyösen zárult a GVH által folytatott, még 2016-ra visszanyúló reklámkampányt érintő versenyfelügyeleti eljárás.

A megismételt versenyfelügyeleti eljárásban az ügy lezárása érdekében a Yettel fontosnak tartotta, hogy fokozottan együttműködjön a hatósággal, és az ügyfeleknek kedvező megoldási javaslatot tegyen, miszerint a versenyfelügyeleti eljárásban vizsgált reklámok által érintett ügyfeleknek nyújtson kompenzációt. Ennek részeként a Yettel Magyarország Zrt. a GVH által elfogadott felajánlásában vállalta, hogy tevőleges jóvátétel keretében mintegy 1 milliárd 318 millió forint összegben kompenzációt biztosít a határozatban rögzített fogyasztóknak, ami ügyfelenként bruttó 7500 Ft-os számlajóváírást, illetve feltöltőkártyás ügyfeleknél 7500 Ft egyenlegfeltöltést eredményez. A kompenzáció azon lakossági előfizetőkre terjed ki, akik 2016. október 6. és 2017. október 22. között Telenor Blue tarifacsomaggal (S, M, L, XXL), 2 év hűségidővel kedvezményes feltételekkel vásároltak készüléket, és 2022. augusztus 4-én is rendelkeztek legalább egy (számlás vagy kártyás) előfizetéssel a Yettelnél.

A Yettel lemondott a határozattal szembeni jogorvoslati jogáról, így a kompenzáció mellett a GVH által meghatározott 125 millió Ft összegű bírságot a vállalat befizeti, és azzal szemben további jogi eljárást (bírósági felülvizsgálat) nem kezdeményez.

Az ügyfélkompenzáció végrehajtásával kapcsolatban az érintetteknek nincs semmilyen teendőjük, a Yettel megkezdte az értesítés kiküldését a kompenzációra jogosult előfizetők számára és minden szükséges tájékoztatást megad az érintetteknek.

Az ügy hátteréről:

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) most meghozott döntésével egy, még 2016-ra visszanyúló reklámkampányt érintő versenyfelügyeleti eljárás zárult le. A GVH által kifogásolt hirdetésekben kedvezményes, akár 0 Ft-os készülékárakat kínált a vállalat a Telenor Blue tarifa választása mellett. A hivatal vizsgálatának eredménye alapján nem volt teljes körű a tájékoztatás, ezért 2019 decemberében 1,8 milliárd forint összegű bírság kiszabásáról hozott határozatot. A Yettel ezen határozattal nem értett egyet, úgy vélte, hogy nem követett el jogsértést, ezért a GVH határozatát 2020 elején bíróságon támadta meg. Bár a bíróság a vizsgált kereskedelmi gyakorlatot tekintve a GVH-val megegyező eredményre jutott, a bírság kiszabásával kapcsolatos rendelkezéseket döntésével hatályon kívül helyezte, és a bírság mértékének meghatározására új eljárás lefolytatására kötelezte a GVH-t. A GVH mostani határozata ebben a megismételt eljárásban született.
Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Számlázás

Bunna Erika

adótanácsadó

Számlaadás elmaradása

Bunna Erika

adótanácsadó

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink