hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Taxistüntetés Madridban

  • MTI

Több száz taxis vonult utcára a spanyol fővárosban szerdán, hogy tiltakozását fejezze ki az alternatív közösségi személyszállítás (Uber, Cabify) tervezett módosításával szemben.

A kétórás demonstráció során leállított taxikkal akadályozták a forgalmat Madrid belvárosának egyik központi sugárútján, ahonnan a tömeg transzparenseket a magasba emelve vonult a tartományi kormány székhelye elé.

Az autonóm régió vezetése által elfogadott, a tartományi parlament elé csütörtökön kerülő jogszabálytervezet szerint az alternatív közösségi személyszállítást végző sofőrök nem vehetnek fel fuvart az utcáról, nem állhatnak meg a taxiknak fenntartott helyeken, és nem lehetnek drosztjaik sem.

A taxisok kifogása szerint a módosítás túlságosan megengedő, ezért számukra hátrányt jelent. Hiányolnak belőle korábbi elképzeléseket, például azt, hogy az alternatív közösségi személyszállítóknál minimum előrendelési időt határozzanak meg, illetve, hogy minden fuvar után vissza kelljen térniük a bázisukra.

Julio Sanz, a madridi taxisok szakmai szövetségének (FPTM) elnöke tiltakozásának adott hangot amiatt, hogy az elkészült jogszabályt nem véleményezhették. Mint mondta, a módosítás bevezetése középtávon a taxik végét jelenti, és "több mint 25 000 ezer családot sodor a szakadék szélére".

Felhívta a figyelmet arra is, hogy a spanyol fővárosban nem teljesül az 1/30-as szabály, miszerint harminc taxiengedélyre egy alternatív közösségi személyszállítási engedélyt, úgynevezett VTC-engedélyt ad ki a hatóság. A taxisok követelései közt szerepel ennek betartása.

Spanyolországban az idei első negyedév végén 62 ezer taxis és 18 ezer VTC-sofőr dolgozott engedéllyel. Madridban 15 ezer taxi és 8 ezer VTC az arány.

A madridi tartományi kormánynak 2022. október elsejéig kell jogszabályban rendeznie az alternatív közösségi személyszállítást, erre utasítja ugyanis egy 2018-as kormányrendelet, amely szerint csak ennek fejében működhet ilyen szolgáltatás a régióban.

David Pérez, a tartományi kormány közlekedési tárcavezetője kiállt a tervezet mellett, mivel ez "a legjobb és legteljesebb szállítási kínálatot garantálja a madridiak számára, elősegíti a foglalkoztatást és a versenyt".

Az alternatív közösségi személyszállítás közvetve és közvetlenül mintegy 20 ezer munkahelyet teremt a régióban – hívta fel a figyelmet.

A Metroscopia spanyol közvélemény-kutató vállalat márciusban közzétett felmérése szerint tíz madridiból kilenc szeretné, ha továbbra is lenne lehetősége az alternatív közösségi személyszállítás használatára. Négyből hárman úgy vélik, hogy ehhez egyenlő feltételeket kell biztosítani a piaci szereplőknek.
Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Képzés költségének elszámolása

Dr. Császár Zoltán

adótanácsadó, jogász

Kiva választása – kedvezményezett átalukás – jogutód

Dr. Császár Zoltán

adótanácsadó, jogász

Kivás vállalkozás lakóingatlant értékesített

Dr. Császár Zoltán

adótanácsadó, jogász

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink