adozona.hu
Személyes ügyintézés az elektronika korában – egy üzleti történet
//adozona.hu/altalanos/Szemelyes_ugyintezes_az_elektronika_korszak_KF9F8K
Személyes ügyintézés az elektronika korában – egy üzleti történet
Vannak ügyletek, amelyek lebonyolításához elengedhetetlen feltétel különböző – köztük adóhatósági – igazolások beszerzése. Szalma Botond, a Plimsoll Zrt. elnök-vezérigazgatója egy ezzel összefüggő akadályfutást oszt meg a „365 üzleti történet” című, a MédiaBOOM Kft. kiadásában, Kocsi Ilona szerkesztésében megjelent könyv olvasóival.
„Január elején kötöttünk le egy holland-román tulajdonú önjáró hajót 2500 tonna só elfuvarozására Constanta kikötőjéből belgrádi rendeltetéssel. Új hajó, új ügyfél, szerencsére megbízónk régi, egy szerb vállalkozás.” – vázolta az ügylet fő támpontjait Szalma Botond.
A folytatásból kiderül, hogy egyebek között adószámukról, illetve adózási illetőségükről is igazolást kellett kérniük a NAV-tól. Miközben a hajó haladt és el is jutott a célállomásra, s így már fizetni kellett a fuvarért, a szükséges dokumentum 12 nap alatt nem érkezett meg Budapestről Budapestre. Elkezdődött a feszült telefonálgatás, a végrehajthatatlan adóhatósági ötlet (keresse a címzett a levelet a postán) elvetése. Végül a NAV ügyfélszolgálatán személyesen sikerült beszerezni a szükséges igazolást. Időt és pénzt spórolhatnánk meg, ha az ilyen igazolások letölthetők lennének az ügyfélkapuról – összegezte a történet tanulságait az elnök-vezérigazgató.
A 365 (valójában 365+1) üzleti történet minden napra ajánl egy-egy sztorit: drámát, frappáns megoldást, szerencsés végkifejletet, vagy éppen csőd utáni újrakezdést, illusztrálva, hogy az üzletemberek világa sem nélkülözi a sírást, a nevetést, az érzelmeket.
Hozzászólások (0)