hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Pénzforgalmi jogszabálysértések miatt bírságolt az MNB

  • adozona.hu

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) hétmillió forintra bírságolta a Dél TAKARÉK Szövetkezetet. A hitelintézetnek az MNB kötelezése alapján legkésőbb 2020 február végéig orvosolnia kell az általa elkövetett pénzforgalmi jogszabálysértéseket.

Az MNB határozatában megállapította, hogy a hitelintézet megsértette a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény, a pénzforgalom lebonyolításáról szóló MNB rendelet, valamint a fizetési számla váltásáról szóló kormányrendelet több előírását is. A hitelintézet megsértette a keretszerződés megkötését megelőző tájékoztatásra, a keretszerződés módosítására és megszüntetésére, a fizetési műveletek helyesbítése, a felelősségi és kárviselési szabályokra, a munkanap kezdő és záró időpontjának meghirdetésére, a fizetési megbízások részteljesítésére, a kedvezményezett ügyfelek fizetési számláján történő haladéktalan jóváírására és az ennek során alkalmazandó értéknapra, a számlaváltás során alkalmazandó határidőre, továbbá a számlaváltási megbízásban megjelölt fizetési számla megszüntetésére vonatkozó rendelkezéseket.

A jogsértésekre tekintettel az MNB hétmillió forint összegű bírság megfizetésére, valamint a határozathozatalig nem igazolt jogsértés esetében a jogszabálynak való megfelelés biztosítására kötelezte a hitelintézetet, 2020. február 28-ai határidővel. Az MNB a hitelintézet terhére értékelte, hogy számos vonatkozásban megsértette a pénzforgalmi jogszabályokban foglalt előírásokat, a jogszabálysértő állapot több esetben huzamosan, a hitelintézet szerződési feltételeit rögzítő dokumentumokba, informatikai rendszerébe, illetve belső eljárásrendjébe építetten állt fenn és a jogsértés a fogyasztónak és mikrovállalkozásnak minősülő ügyfelek széles körét érintette, továbbá hogy a keretszerződés felmondásához, megszüntetéséhez kapcsolódó jogosulatlan díjfelszámítással a hitelintézet a fogyasztónak és a mikrovállalkozásnak minősülő ügyfeleknek kárt okozott. 

Az MNB a pénzforgalmi ellenőrzési tevékenysége során kiemelten veszi figyelembe az ügyfelek jogainak megsértését. A fizetési lánc két végén álló ügyfelek ugyanis a fizetést illetően nem feltétlenül érintkeznek közvetlenül egymással, így eltérő információjuk van a fizetési műveletek lebonyolításáról, bizonyos adatokkal pedig egyáltalán nem rendelkeznek. Az MNB éppen ezért különösen fontosnak tartja a pénzforgalmi szabályok betartásának ellenőrzését, elítél minden jogszabályszegést és ennek megfelelően a továbbiakban is kellő szigorral fog fellépni a pénzforgalmi szolgáltatást nyújtó intézmények ellenőrzése során.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Üzemi baleset

Széles Imre

tb-szakértő

Gyógytorna

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink