hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Kínai géppel bővíti flottáját a Wizz Air

  • MTI

Kínában gyártott Airbus A321neo repülőgép érkezik hamarosan a Wizz Air flottájába – közölte a légitársaság. A Wizz Air az első olyan európai vállalat a légi közlekedési iparágban, amely Kínában gyártott Airbus A321neo repülőgépet vesz át.

A Tianjinban készült repülőgép lesz a 92. Airbus A321neo a légitársaság birtokában, ezáltal a "neo" technológiával felszerelt modellek aránya a flottájában több mint 50 százalékra nő, jelenleg 181 Airbus A320 és A321 típusú repülőgépük van.

A Wizz Airé a legnagyobb Airbus A321neo megrendelés Európában, a "WIZZ500 ambition" program keretében további 355 repülőgép beszerzését tervezik az évtized végéig. A Wizz Air és pénzügyi partnere, az AVIC lízingszerződést kötött az új gépre.

Az Airbus A321neo a közlemény szerint a jelenleg piacon lévő leghatékonyabb keskenytörzsű repülőgép, amely egyosztályos elrendezésben 239 ülőhellyel rendelkezik. A Pratt and Whitney GTF hajtóművel felszerelt modell a legalacsonyabb egy utasra eső üzemanyag-felhasználást biztosítja, ezáltal a Wizz Air az összes nagy európai légitársaság között képes elérni a lehető legkisebb mértékű szén-dioxid-kibocsátást, miközben csökkenti költségeit is. A repülőgéptípus emellett további jelentős környezetvédelmi előnyöket kínál, a zajterhelést 50 százalékkal, az üzemanyag-fogyasztást 30 százalékkal, a szén-dioxid-kibocsátást 50 százalékkal csökkenti az előző típushoz képest - írták.

A Kínából Európába történő szállítórepülést 10 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) keverékével hajtják végre a napokban.

A Wizz Airt a Londoni Értéktőzsdén jegyzik, a 2022. április 1-jétől 2023. március 31-ig tartó üzleti évben bevétele 134 százalékkal, 3,896 milliárd euróra emelkedett az előző évhez képest, az utasforgalom pedig 88 százalékkal 51,072 millióra nőtt.

A kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredmény (EBITDA) 134,3 millió eurót ért el a bázisidőszak 23,3 millió eurós veszteségéhez képest. A cég vesztesége a 2021/2022-es 642,5 millióról 535 millió euróra csökkent.

A légitársaság korábbi közlése szerint a 2023/2024-es üzleti évben 67 milliós utasforgalommal számolnak. Várakozásuk szerint a cég nettó nyeresége a 2023/2024-es pénzügyi évben 350 és 450 millió euró között alakulhat.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt vállalkozások meghatározása

Antretter Erzsébet

adószakértő, igazgató

Niveus Consulting Group Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink