hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Kínai géppel bővíti flottáját a Wizz Air

  • MTI

Kínában gyártott Airbus A321neo repülőgép érkezik hamarosan a Wizz Air flottájába – közölte a légitársaság. A Wizz Air az első olyan európai vállalat a légi közlekedési iparágban, amely Kínában gyártott Airbus A321neo repülőgépet vesz át.

A Tianjinban készült repülőgép lesz a 92. Airbus A321neo a légitársaság birtokában, ezáltal a "neo" technológiával felszerelt modellek aránya a flottájában több mint 50 százalékra nő, jelenleg 181 Airbus A320 és A321 típusú repülőgépük van.

A Wizz Airé a legnagyobb Airbus A321neo megrendelés Európában, a "WIZZ500 ambition" program keretében további 355 repülőgép beszerzését tervezik az évtized végéig. A Wizz Air és pénzügyi partnere, az AVIC lízingszerződést kötött az új gépre.

Az Airbus A321neo a közlemény szerint a jelenleg piacon lévő leghatékonyabb keskenytörzsű repülőgép, amely egyosztályos elrendezésben 239 ülőhellyel rendelkezik. A Pratt and Whitney GTF hajtóművel felszerelt modell a legalacsonyabb egy utasra eső üzemanyag-felhasználást biztosítja, ezáltal a Wizz Air az összes nagy európai légitársaság között képes elérni a lehető legkisebb mértékű szén-dioxid-kibocsátást, miközben csökkenti költségeit is. A repülőgéptípus emellett további jelentős környezetvédelmi előnyöket kínál, a zajterhelést 50 százalékkal, az üzemanyag-fogyasztást 30 százalékkal, a szén-dioxid-kibocsátást 50 százalékkal csökkenti az előző típushoz képest - írták.

A Kínából Európába történő szállítórepülést 10 százalékban fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) keverékével hajtják végre a napokban.

A Wizz Airt a Londoni Értéktőzsdén jegyzik, a 2022. április 1-jétől 2023. március 31-ig tartó üzleti évben bevétele 134 százalékkal, 3,896 milliárd euróra emelkedett az előző évhez képest, az utasforgalom pedig 88 százalékkal 51,072 millióra nőtt.

A kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredmény (EBITDA) 134,3 millió eurót ért el a bázisidőszak 23,3 millió eurós veszteségéhez képest. A cég vesztesége a 2021/2022-es 642,5 millióról 535 millió euróra csökkent.

A légitársaság korábbi közlése szerint a 2023/2024-es üzleti évben 67 milliós utasforgalommal számolnak. Várakozásuk szerint a cég nettó nyeresége a 2023/2024-es pénzügyi évben 350 és 450 millió euró között alakulhat.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Ügyfélkapu+

Szipszer Tamás

adószakértő

Ügyfélkapu

Szipszer Tamás

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink