adozona.hu
Indul a nagy karácsonyi roham: erre figyeljenek a webshoptulajdonosok!
//adozona.hu/altalanos/Indul_a_nagy_karacsonyi_roham_erre_erdemes__AIWSYK
Indul a nagy karácsonyi roham: erre figyeljenek a webshoptulajdonosok!
Sok magyar kereskedőnek és kézműves terméket készítő kisvállalkozónak hozta meg a kedvét a saját webshop indításához, hogy 2020 negyedik negyedévében 39 százalékkal nőtt az online kereskedelem az előző évhez képest. Azonban a sikerességhez elengedhetetlen a tudatos kommunikáció, az időben megkezdett karácsonyi aktivitások és a közösségi média használata.
A tavalyi adatok alapján november volt a csúcshónap Magyarországon, amikor az előző évhez képest 48 százalékkal nőtt a csomagküldő és internetes kereskedelem. Tapasztalatok szerint sokan a statisztikákat látva lelkesen belevágnak a saját webshop elindításába, de a kommunikációra már nem szánnak elég energiát és időt, majd idejekorán feladják– mondta Samuel Huba, a Shoptet webáruházkészítő vezérigazgatója.
Készítsünk listát!
Akik most kezdenek el aktívan kommunikálni, fontos, hogy azt jól fókuszáltan, a vevőikre szabva tegyék, hiszen így tudják elérni a termékük, szolgáltatásuk iránt érdeklődőket. Érdemes egy listával indítani a webáruházban történő vásárlás előnyeiről. Például azt, hogy a nem megfelelő ajándékot meddig veszik vissza, a személyes átvétel december 24-éig lehetséges, az ár magában foglalja az ajándékcsomagolást is, és hasonlókat.
PPC hirdetések
A karácsonyi időszakban a webshopra terelésre kell fókuszálni, hogy minél többen kattintsanak az oldalra. Ezért érdemes mind a Google, mind a közösségimédia-felületeken olyan karácsonyi témájú hirdetéseket indítani, ami kifejezetten a webshopra irányítja a felhasználókat. A brandépítést az év többi időszakában érdemes erősíteni.
Eredeti tartalmak
A közösségi oldalakat érdemes karácsonyi köntösbe bújtatni és előre beidőzíteni a tartalmakat, hogy ne spontán, hanem tudatos és eredeti tartalommal keltse fel a figyelmet a webshop. A hirdetéseknél pedig ajánlott nagyobb költségvetéssel számolni, mint más időszakban.
Válságkommunikációra fel!
Hiba mindig becsúszhat, amit nem közvetlenül e-mailben, hanem nyíltan a közösségi csatornán jeleznek a vevők. Ezért érdemes előre átgondolni, mik lehetnek a kritikus pontok, és mind válaszadásban, mind megoldásban felkészülni a lehetséges nehézségekre.
Ahhoz azonban, hogy huzamosabb ideig fenntartható és sikeres legyen egy online webáruház, hosszú távon kell tervezni. Érdemes sokat tesztelni, megnézni, hogy mi működik és mi nem, és nem egyetlen időszakra bízni a szerencsét, hanem tudatosan felépíteni a webshopot.
Hozzászólások (0)