128 találat a(z) reklám cimkére
Hibákat talált az influenszerek reklámozási gyakorlatában a GVH
Cikk
Lezárta a Kása Roland által üzemeltetett Rolix YouTube-csatorna reklámozási gyakorlatát vizsgáló eljárását a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A GVH feltárta, hogy a videómegosztó csatornán megjelent egyes, a ViharFlotta Kft. által értékesített termékeket és szolgáltatásokat tartalmazó kereskedelmi kommunikációk esetén nem volt egyértelműen feltüntetve a tartalmak reklámjellege. A vizsgálat alá vontak számos megfelelési intézkedést vállaltak a jogkövető magatartásuk kialakítása érdekében. Ezek a ViharFlotta Kft. más influenszer partnereire is kiterjednek, végrehajtásukat pedig kötelezően előírta a GVH Versenytanácsa.
Céges skybox adóhatásai
Cikk
A vállalkozások gyakran bérelnek jellemzően üzleti megfontolásból különböző sportkomplexumokban (futballstadionokban) kialakított úgynevezett skybox helyiségeket. Az említett szolgáltatás többnyire komplex, tehát több szolgáltatási elemet takar, így magában foglalja egyrészt magának a helyiségnek a bérleti díját, a szerződésben megállapított létszámra és sporteseményre szóló belépőjegyek ellenértékét, valamint bizonyos mértékű catering, azaz vendéglátás szolgáltatás díját.
Versenyfelügyeleti eljárás indult az RTL+ Prémium csatorna BL-közvetítései kapcsán
Cikk
Immár versenyfelügyeleti eljárásban vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az RTL+ Prémium csatorna Bajnokok Ligája közvetítései kapcsán tett reklámállításokat. A GVH azt vélelmezi, hogy a streaming szolgáltatás üzemeltetői megtéveszthették a fogyasztókat, ideértve saját előfizetőiket, amikor a reklámkommunikációjuk során azt a látszatot keltették, hogy a 2024/2025-ös UEFA Bajnokok Ligája szezon minden mérkőzését élőben közvetítik – írja honlapján a GVH.
Ingyenes oktatás, képzés, ismeretterjesztő vagy reklámcélú előadás adózásáról – II. rész
Cikk
Az egyes oktatások, képzések jövedelemadó terheinek korábbi cikkben történt vizsgálatán túl érdemes ezen képzések forgalmi adózási kezelését is tisztázni. Jelen cikkben erre teszünk kísérletet.
Az ingyenes oktatás, képzés, ismeretterjesztő, vagy reklámcélú előadás adózásáról – I. rész
Cikk
A társaságok az oktatást, képzést számos módon szervezik meg. Van, aki belső képzésekkel, de talán még jellemzőbb, hogy külső oktatók felkérésével, vagy különböző oktatásra szakosodott felnőttképzést szervező cég bevonásával oldják meg a dolgozók, üzleti partnerek részére szükséges ismeretek átadását. A cikksorozat első részében a téma szja-, a másodikban az áfa-vonatkozásait vizsgáljuk.
Ajándéksorsolás
Kérdés
Nyereményutalvány adózása
Kérdés
Versenyfelügyeleti eljárás indult a Magyar Energiaital Szövetséggel szemben
Cikk
Versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Magyar Energiaital Szövetséggel (MESZ) szemben, mert az vélhetően megtévesztette a fogyasztókat a közösségi médiafelületein, a weboldalán, illetve televíziós megjelenéseiben is. A vizsgált, energiaitalokat népszerűsítő kommunikáció elsősorban a fiatalabb korosztálynak szólt, így vélhetően sérülékeny fogyasztói csoportot is érinthetett, illetve befolyásolhatott – írja honlapján a GVH.
Nyereményjáték adózása
Kérdés
Nehezen értelmezhető a zöld állítások tartalma
Cikk
Nemzetközi szinten is előre mutatóak a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) piacelemzésének megállapításai, amelyben a versenyhatóság vizsgálói a környezetvédelemhez kötődő állításokat vették górcső alá – derült ki a GVH angol nyelvű workshopján. A január közepén nyilvánosságra hozott tanulmányban a GVH vizsgálói arra a következtetésre jutottak, hogy sok esetben nem egyértelműek, zavarosak a vállalkozások által alkalmazott zöld állítások, a fogyasztók jelentős része pedig nincs tisztában az egyes állítások és jelölések pontos tartalmával, jelentésével.
GVH kontra TikTok
Cikk
Globális hatása is lehet annak a kötelezettségvállalásnak, amelynek végrehajtását a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) írta elő a TikTok számára – írja közleményében a GVHAz Egyesült Államokban bejegyzett, kínai tulajdonú videómegosztó-szolgáltató a magyar nemzeti versenyhatóság vizsgálatának következtében egy sor olyan intézkedés végrehajtását volt kénytelen vállalni, amelyek biztosítják, hogy javuljon a TikTok kommunikációja, a fogyasztók megismerjék a platform jellemzőit és tudatosabb döntéseket hozhassanak a szolgáltatással kapcsolatban.