hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Hárommillió forintos bírság valótlan információk miatt

  • adozona.hu

Hárommillió forintos bírságot szabott ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) az Astra Biztosító fióktelepére, mivel az valótlan információk közlésével korlátozta a fogyasztókat a telefax útján történő panaszok megtételében

Az MNB 2013. november 6-án hivatalból fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított a Societatea Comerciala de Asigurare-Reasigurare Astra S.A. Biztosító Magyarországi Fióktelepénél, mivel a fióktelep honlapján bejelentette, hogy telefax elérhetőségei „2013. november 1-jével megszüntetésre kerülnek”. A jegybank a vizsgálat indítása után két nappal már ideiglenes intézkedést elrendelő végzésében kötelezte a fióktelepet: szüntesse meg azt az állapotot, hogy a fogyasztók nem közölhetik telefaxon a tevékenységére vonatkozó panaszukat.

A vizsgálat során a jegybank megállapította: a fióktelep honlapjának különböző menüpontjaiban és felugró ablakban megjelenő értesítései 2013. október 30. és november 20. között olvasható tájékoztatók egyértelműen azt az üzenetet közvetítették a fogyasztóknak, hogy a továbbiakban nincs lehetőségük írásbeli panaszaik telefaxos továbbítására. Eközben a honlap panaszkezelési ügyfél-tájékoztatója, illetve a fióktelep kapcsolatait megadó további menüpontja egy már nem létező, megszüntetett faxszámról adott tájékoztatást az ügyfeleknek. A közzétett tájékoztatások ellenére a fióktelep eközben mégis működtetett egy másik faxszámot, amelyen lehetőség volt a panaszok megtételére. Ezt azonban az ügyfelek számára nem tette megismerhetővé.

Az új telefaxszámról történő tájékoztatás hiánya és a honlap valótlan információi miatt az Astra Biztosító fióktelepe megfosztotta a fogyasztókat attól, hogy valós információkkal rendelkezzenek a fióktelep telefaxos elérhetőségéről. A fióktelep azzal, hogy valótlan információkat közölt a telefaxos panaszközlés lehetőségéről, korlátozta a fogyasztókat – a biztosítási törvény által szabályozott – panasztételi joguk gyakorlásában.

Az MNB vizsgálata nyomán a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának megsértése miatt 3 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a fióktelepre, s kötelezte a jogszabályi rendelkezések betartására.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt cégek minősítése

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Kölcsönkövetelés leírása, ha az adós elhunyt

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink