adozona.hu
Februárban startol a Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja program
//adozona.hu/altalanos/Februarban_startol_a_Minden_vallalkozasnak__22JNSJ
Februárban startol a Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja program
Kilencmilliárd forint keretösszeggel jövő februárban indul a Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja elnevezésű program, amelynek célja, hogy a vállalkozások rendelkezzenek digitális megjelenéssel és ezen keresztül nyissanak új értékesítési csatornákat, illetve jussanak el új vevőkhöz – közölte mai sajtótájékoztatóján Szabados Richárd, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kis- és középvállalkozások fejlesztéséért és technológiáért felelős államtitkára.
A Demján Sándor Programban megvalósuló fejlesztés azokat a cégeket célozza, amelyeknek nincs vagy inaktív a honlapjuk vagy a közösségi média felületük. Az érintettek a programnak köszönhetően a különböző hírközlési vagy távközlési szolgáltatókkal két éves szolgáltatási szerződést köthetnek, amelynek része a weblap vagy a közösségi média felület elkészítése, tárhelyszolgáltatás és a céges e-mail-fiókok kialakítása.
Rámutatott, hogy míg az unióban a 10 embernél többet foglalkoztató vállalkozások 78 százalékának van honlapja, és közösségi médiafelülettel rendelkezik a 60 százalékuk, addig Magyarországon 66, illetve 43 százalékosak ezek az arányok. Az országhatárokon átívelő elektronikus kereskedelmet tekintve pedig Magyarországon a cégek 3 százaléka rendelkezik ilyen platformmal, az EU-ban ez az arány meghaladja az 5 százalékot.
A három mérőszám alapján az államtitkár megjegyezte, Magyarországon van igény arra, hogy a cégek az online térben is jelen legyenek, ahol újabb vevőket tudnak szerezni maguknak, és így javíthatják a termelékenységüket.
Az államtitkár úgy vélte, Magyarországon 10-13 ezer olyan vállalkozás működik, amelyeknek nincs online jelenlétük, ezért szükségük van a Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja elnevezésű program szolgáltatásaira.
Szabados Richárd közölte, előreláthatólag 2025 január végégig kiválasztják a vállalkozások digtalizációját segítő szolgáltatókat. Ezzel párhuzamosan előregisztrációt is indítanak, a vállalkozások ezen tudják majd jelezni, hogy nincs vagy inaktív a honlapjuk és potenciálisan a kedvezményezetti körbe kerülhetnek. A pályázatra az aktív regisztráció várhatóan 2025. február 3-án indul.
Szabados Richárd elmondta, a digitális jelenlét kikerülhetetlen, az automatizáció a versenyképesség egyik legfontosabb alapvetése. Ennek szellemében dolgozták ki ezt a programot, amely jó kiegészítője a Demján Sándor Programban korábban elindult kezdeményezéseknek. Utóbbiak közül példaként említette, hogy november 1-jétől 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamata, valamint a múlt héten elindították a 100 milliárd forintos keretösszeggel rendelkező tőkefinanszírozási programot.
A ma bejelentett programban pályázóként részt vehetnek azok a magyarországi székhellyel rendelkező, köztartozásmentes, legalább egy embert foglalkoztató, csőd, felszámolás vagy végelszámolás alatt nem álló mikro- és kisvállalkozások, egyéni vállalkozások, szövetkezetek, amelyek vagy nem rendelkeznek saját honlappal, vagy ha rendelkeznek vele, akkor az – a nyilatkozatuk alapján – fejlesztésre szorul, vagy a felületük igazoltan inaktív.
A programba szolgáltatónak az elektronikus hírközlési, a honlapkészítő-üzemeltető, a vállalati infokommunikációs szolgáltatók, valamint a professzionális webfejlesztő és közösségi médiaszakértő cégek és ezek konzorciumai jelentkezhetnek. Esetükben elvárás egyebek mellett, hogy legyen legalább kettő lezárt üzleti évük, legalább 20 millió forintos éves nettó árbevételük, és rendelkezzenek legalább 25 igazolható vállalati vagy szervezeti ügyféllel. A szolgáltatók december 11. és 2025. január 10. között jelentkezhetnek a palyazat.neum.hu oldalon, ahol a pályázat részletei is megtalálhatók.
A Neumann János Nonprofit Közhasznú Kft. által a helyszínen kiadott tájékoztató szerint a pályázat célja a hazai tulajdonú mikro- és kisvállalkozások online jelenlétének erősítése weboldal, közösségi médiafelületek létrehozásával és tartalomgyártással. A támogatás módja: a pályázat útján igényelhető, pénzforgalommal nem járó, forintban kifejezett utalvány (voucher), amely professzionális honlapkészítő ügynökségek, infokommunikációs, informatikai cégek szolgáltatásaira vehető igénybe. A vállalkozásonként igényelhető utalvány értéke legalább 400 ezer, legfeljebb 1,5 millió forint.
Hozzászólások (0)