hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Digitális archiválás online számlázással – új rendelet

  • Antretter Erzsébet, a Niveus Consulting Group adótanácsadási üzletágának igazgatója
1

2018. július 1-je fontos dátum volt az adózók számára: ekkor indult az online számlák adatszolgáltatása a NAV felé, és – bár ez talán kevésbé került a reflektorfénybe – ekkor lépett hatályba az új digitális archiválásról szóló rendelet. A hatálybalépés időpontján kívül más kapcsolat is van a két változás között. Nézzük, hogy miről is van szó.

2018. július 1-jén lépett hatályba a digitális archiválás szabályairól szóló 1/2018. (VI. 29) ITM rendelet (Rendelet), amely a korábbi előírásoknál (7/2005. (VII. 18) IHM rendelet, 114/2007 (XII. 29) GKM rendelet) megengedőbb előírásokat tartalmaz az elektronikus dokumentumok megőrzésére. Mivel sokak szerint az elektronikus számlázás elterjedésének az egyik legnagyobb akadályát a megőrzésére vonatkozó szigorú előírások okozzák, a követelmények könnyítése mindenképpen üdvözlendő.

A változások közül talán a legkézzelfoghatóbb, hogy a legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással ellátott dokumentumok esetében az elektronikus aláírás elegendő az adattartalom megváltoztathatatlanságának biztosítása érdekében, a Rendelet már nem írja elő az időbélyegző kötelező használatát. A zárt rendszerű megőrzésnél pedig a továbbiakban nem elvárás az akkreditált tanúsító szervezet által kiállított tanúsítvány, elegendő a fejlesztő nyilatkozata.

OLVASSA TOVÁBB CIKKÜNKET, amelyből megtudja, milyen szabályokat kell betartani a digitális archiválás során!

A teljes cikkhez előfizetőink, illetve 14 napos próba-előfizetőink férnek hozzá, ha e-mail-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (1)
Ruszin Zsolt

... vagyis a PDF számlákat nem kell kinyomtatni és postázni, azokat simán el lehet küldeni a vevőnek, elektronikus aláírás nélkül is. A vevő pedig a PDF számlák megőrzésével kapcsolatosan nem vonható felelősségre az adóhatóság által.

Azt is meg kellene állapítani, hogy a NAV az elektronikus megőrzés körülményeit szankcionálhatja-e és/vagy a felhívásakor elegendő beszerezni a fejlesztő, vagy a megőrzésért felelős informatikus nyilatkozatát (Art. 221.§ szerint).

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink