11 találat a(z) megőrzés cimkére
Számlapéldányok megőrzésére és befogadására vonatkozó előírások
Kérdés
Iratőrzés helyének bejelentés
Kérdés
Elektronikus számla
Kérdés
Könyvelési anyagok megőrzése
Kérdés
Számlatömb megőrzési ideje
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Szeretném megtudni, hogy a számlatömb megőrzési határideje hány év, és mikortól kell számolni a megőrzési időt, ha egyetlen darab számlát sem használtak fel az adott tömbből? Köszönettel: Szabóné Kálmán Szilvia
Digitális archiválás online számlázással – új rendelet
Cikk
2018. július 1-je fontos dátum volt az adózók számára: ekkor indult az online számlák adatszolgáltatása a NAV felé, és – bár ez talán kevésbé került a reflektorfénybe – ekkor lépett hatályba az új digitális archiválásról szóló rendelet. A hatálybalépés időpontján kívül más kapcsolat is van a két változás között. Nézzük, hogy miről is van szó.
Beszámoló megőrzése
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Abban szeretném a segítségét kérni, hogy a beszámoló megőrzése alól hogyan mentesülhet a "külsős" könyvelő cég vezetője? Az alábbi szabály alapján 30 cég 10 évnyi beszámolóját kellene megőriznem, most, hogy felbontottam a szerződéseimet. 48/2017 Számviteli kérdés: "Amennyiben a gazdasági társaság vagy egyéb szervezet a beszámoló elkészítésével és közzétételével egy könyvviteli szolgáltatást végző társaságot bíz meg, és a képviseleti joggal a szolgáltatást végző társaság vezető tisztségviselőjét ruházza fel, akkor a könyvviteli szolgáltatást végző társaság vezető tisztségviselője lesz az eredeti beszámoló megőrzésére kötelezett." Előre is köszönöm a válaszát.
Ajándékutalvány megőrzése
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az ajándékutalványt, mint szigorú számadású nyomtatványt beváltásuk után 8 évig meg kell őrizni (tudomásom szerint). Mi a teendő internetes beváltás esetén, amikor csak a kódját adja meg a vásárló? Mit, hogyan kell megőrizni? Hasonló problémát vet fel az e-mailben vagy sms-ben elküldött ajándékutalvány kódja. Beváltáskor csak a kódjára van szükség akár üzletben, akár interneten keresztül történik. Ebben az esetben mi a teendő? Válaszát előre is köszönöm!
Milyen iratokat kell, és mennyi ideig megőrizni megszűnő szervezeteknél?
Cikk
Megszűnő szervezet esetén melyek azok az iratok, bizonylatok, amelyek 5 év után, illetve korlátlan ideig nem semmisíthetők meg, s milyen módon kell gondoskodni az elhelyezésükről? – kérdezte olvasónk. Kneitner Lea, okleveles nemzetközi és igazságügyi adószakértő válaszolt.
Büntethető is, meg nem is a munka- és bérügyi iratmegőrzés megsértése
Cikk
Ellentmondásosak a munkaügyi és bérelszámolási dokumentumok megőrzésére vonatkozó jogszabályok. Súlyos bírságot kaphat a nyakába az, aki nem teljesíti e kötelezettségét, ugyanakkor elég egyszerűen ki is lehet bújni a büntetés alól.
E-számla: itt vannak az új szabályok
Cikk
Az egységesített, elektronikus adatszolgáltatás bevezetése új időszámítást jelent az adóvizsgálatokban, a dokumentumok szúrópróba jellegű ellenőrzését ugyanis felváltja a tranzakciók széles körére kiterjedő, automatizált adatelemzés. Az új szabályok jelentősen megnövelik a rendszerszintű hibák azonosításának lehetőségét. A Deloitte az alábbiakban összefoglalja a változásokkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.