hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

A többszörösére nőtt biztosítási díjak miatt segítséget kérnek az autóbuszos személyszállítók

  • adozona.hu

Az autóbuszok kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjának drasztikus, akár 300-400 százalékos növekedése miatt az érdekvédelem elnöksége és az Autóbusz Tanács április 18-án párbeszédre hívta a felügyeletet és a biztosítótársaságokat. Az eseményen azonban a biztosítótársaságok képviselői nem jelentek meg. Az autóbuszos személyszállítók a helyzet rendezése érdekében a felügyeleti szervek és a kormány beavatkozását kérik.

A közelmúlt buszbaleseteire hivatkozva a biztosítótársaságok jelentős, átlagosan háromszoros, négyszeres díjat követelnek a buszos vállalkozásoktól, de van olyan biztosítótársaság is, amelyik 31 millió forintos éves díjjal szerződne csak. Ezt az emelkedést az autóbuszos személyszállító vállalkozások – amelyek jelentős része alacsony tőkeerejű kisvállalkozás – csak úgy tudják finanszírozni, ha azt a fogyasztókra hárítják. Így a drasztikus díjnövekedés miatt a hosszabb turistautak mellett a csoportos iskolai kirándulások, a belföldi utazások és a munkásszállítások is jelentősen drágulhatnak. A helyzet rendezése érdekében a NiT Hungary (Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete) április 18-ai elnökségi ülésére meghívást kapott a 13 díjat hirdetett biztosítótársaság, az Ipartestület Autóbusz Tanácsa, a Magyar Biztosítók Szövetsége és a felügyeletet ellátó Magyar Nemzeti Bank is. A biztostótársaságok képviselői közül azonban senki nem jelent meg.

A járműbiztosítás a jármű-üzemeltetési, szolgáltatási tevékenység alapfeltétele. Világosan látszik, hogy a járműkategóriára 2018-tól alkalmazott díjképzés szempontrendszere és a díjak kalkulációja sem átlátható és kiszámítható, emellett a piac nagy része tudatosan, irreális tarifák meghirdetésével tartja távol magát ettől a szegmenstől.  „Már számos fórumon megpróbáltuk elérni, hogy párbeszéd indulhasson a biztosítótársaságok és az autóbuszos vállalkozások között, de a mai történések is bebizonyították, hogy ezek nem vezetnek eredményre. Ezek a vállalkozások azonban rendkívüli mértékben kiszolgáltatottak a biztosítói erőfölénnyel szemben, így a helyzet rendezésére a felügyeleti szervek és a kormány beavatkozását kérjük” – emelte ki Dittel Gábor, a NiT Hungary főtitkára.

Az autóbuszos személyszállítók helyzetét az is javítaná, ha a haszonjárművek KGFB piacán valós versenyhelyzet jönne létre.  Így megoldást jelenthetne, ha hazai székhelyű vállalkozás a járművére külföldi biztosítónál is köthetne kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

EU-s számla áfásan

Bunna Erika

adótanácsadó

Magyar–Japán egyezmény

Horváthné Szabó Beáta

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink