hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

A többszörösére nőtt biztosítási díjak miatt segítséget kérnek az autóbuszos személyszállítók

  • adozona.hu

Az autóbuszok kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjának drasztikus, akár 300-400 százalékos növekedése miatt az érdekvédelem elnöksége és az Autóbusz Tanács április 18-án párbeszédre hívta a felügyeletet és a biztosítótársaságokat. Az eseményen azonban a biztosítótársaságok képviselői nem jelentek meg. Az autóbuszos személyszállítók a helyzet rendezése érdekében a felügyeleti szervek és a kormány beavatkozását kérik.

A közelmúlt buszbaleseteire hivatkozva a biztosítótársaságok jelentős, átlagosan háromszoros, négyszeres díjat követelnek a buszos vállalkozásoktól, de van olyan biztosítótársaság is, amelyik 31 millió forintos éves díjjal szerződne csak. Ezt az emelkedést az autóbuszos személyszállító vállalkozások – amelyek jelentős része alacsony tőkeerejű kisvállalkozás – csak úgy tudják finanszírozni, ha azt a fogyasztókra hárítják. Így a drasztikus díjnövekedés miatt a hosszabb turistautak mellett a csoportos iskolai kirándulások, a belföldi utazások és a munkásszállítások is jelentősen drágulhatnak. A helyzet rendezése érdekében a NiT Hungary (Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete) április 18-ai elnökségi ülésére meghívást kapott a 13 díjat hirdetett biztosítótársaság, az Ipartestület Autóbusz Tanácsa, a Magyar Biztosítók Szövetsége és a felügyeletet ellátó Magyar Nemzeti Bank is. A biztostótársaságok képviselői közül azonban senki nem jelent meg.

A járműbiztosítás a jármű-üzemeltetési, szolgáltatási tevékenység alapfeltétele. Világosan látszik, hogy a járműkategóriára 2018-tól alkalmazott díjképzés szempontrendszere és a díjak kalkulációja sem átlátható és kiszámítható, emellett a piac nagy része tudatosan, irreális tarifák meghirdetésével tartja távol magát ettől a szegmenstől.  „Már számos fórumon megpróbáltuk elérni, hogy párbeszéd indulhasson a biztosítótársaságok és az autóbuszos vállalkozások között, de a mai történések is bebizonyították, hogy ezek nem vezetnek eredményre. Ezek a vállalkozások azonban rendkívüli mértékben kiszolgáltatottak a biztosítói erőfölénnyel szemben, így a helyzet rendezésére a felügyeleti szervek és a kormány beavatkozását kérjük” – emelte ki Dittel Gábor, a NiT Hungary főtitkára.

Az autóbuszos személyszállítók helyzetét az is javítaná, ha a haszonjárművek KGFB piacán valós versenyhelyzet jönne létre.  Így megoldást jelenthetne, ha hazai székhelyű vállalkozás a járművére külföldi biztosítónál is köthetne kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink