adozona.hu
A parkolási szabályokba is belenyúlna a kormány
//adozona.hu/altalanos/A_parkolasi_szabalyokba_is_belenyulna_a_kor_KMDZ8C
A parkolási szabályokba is belenyúlna a kormány
A közösségi autót bérlők a jövőben a helyi lakosok számára kialakított parkolóhelyeken is megállhatnának az egyes közlekedési tárgyú törvények módosítására vonatkozó törvényjavaslat szerint, amelyről mai ülésén tárgyalt az Országgyűlés.
Az államtitkár a javaslat egyik fontos elemeként beszélt a közösségi autóbérlő rendszerekre vonatkozó szabályozás továbbfejlesztéséről. Felhívta a figyelmet arra, hogy egy megosztott autó 12-16 személyautót helyettesíthet, így annak használata csökkentheti a városi mobilitás káros hatásait, a közterület terhelését és a környezet szennyezését.
Elmondta, a felhasználás ösztönzése érdekében javasolják a parkolási szabályok, a kijelölt várakozási helyek szabályozásának módosítását, továbbá a helyi lakosságnak kizárólagosan fenntartott parkolóhelyeknek és kedvezményeknek a közösségi autóbérlőkre történő kiterjesztését.
Az államtitkár kitért arra is, hogy a közösségi autóbérlő rendszer működtetőjének kötelezettsége lesz ellenőrizni a szolgáltatást igénybe vevők személyes adatait és vezetési jogosultságát.
Beszélt arról is, hogy a módosítással biztosítanák a várakozási díj és pótdíjfizetési kötelezettség érvényesülését a külföldi forgalmi rendszámmal rendelkező járművek esetében is, emellett hatékonyabban ellenőriznék a megengedett legnagyobb össztömeget, tengelyterhelést és méretet meghaladó járműveket.
Hozzátette: a nem kizárólag az építtető tulajdonában álló területen megvalósuló földút építése engedély- és nem bejelentésköteles lesz a jövőben.
A felügyeli díjak észszerűsítése, differenciálása keretében a szabadidős és sportrepülés esetén jelentős mértékben csökkentik a légi jármű és komponenseinek gyártásához, a folyamatos légi alkalmasság irányításához kapcsolódó, valamint az ilyen légi járművet karbantartó szervezetek terheit. Azt várják, hogy szélesebb társadalmi rétegek férjenek hozzá a sportrepüléshez.
Rendezik azt a kérdést is, hogy a már meglévő, korábban létesített vasúti pályák esetében az üzemeltetéshez kapcsolódó ok miatt nem lehet ingatlant kisajátítani, holott a nemzeti vagyonról szóló törvény szerint ezen vasúti pályával érintett ingatlanoknak kizárólagos állami tulajdonban kellene lenniük.
Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, a megtett úttal arányos díjjal összefüggő módosítással a túlsúlyos, illetve túlméretes járművek adatainak "megjegyzési ideje" 70 napról két évre változik.
Hozzászólások (0)