hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

A parkolási szabályokba is belenyúlna a kormány

  • MTI/Adózóna

A közösségi autót bérlők a jövőben a helyi lakosok számára kialakított parkolóhelyeken is megállhatnának az egyes közlekedési tárgyú törvények módosítására vonatkozó törvényjavaslat szerint, amelyről mai ülésén tárgyalt az Országgyűlés.

A törvényjavaslat célja a környezetbarát, alternatív közlekedési módokhoz történő hozzáférés támogatása – mondta expozéjában Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára. Számos adminisztrációs könnyítés mellett észszerűsítik és differenciálják a felügyeleti díjak rendszerét a légi közlekedésben, a beruházások hatékonyabb megvalósítását szolgáló szabályokat vezetnek be, a vasúti védősávok esetében pedig elősegítik a tulajdonviszonyok rendezését.

Az államtitkár a javaslat egyik fontos elemeként beszélt a közösségi autóbérlő rendszerekre vonatkozó szabályozás továbbfejlesztéséről. Felhívta a figyelmet arra, hogy egy megosztott autó 12-16 személyautót helyettesíthet, így annak használata csökkentheti a városi mobilitás káros hatásait, a közterület terhelését és a környezet szennyezését.

Elmondta, a felhasználás ösztönzése érdekében javasolják a parkolási szabályok, a kijelölt várakozási helyek szabályozásának módosítását, továbbá a helyi lakosságnak kizárólagosan fenntartott parkolóhelyeknek és kedvezményeknek a közösségi autóbérlőkre történő kiterjesztését.

Az államtitkár kitért arra is, hogy a közösségi autóbérlő rendszer működtetőjének kötelezettsége lesz ellenőrizni a szolgáltatást igénybe vevők személyes adatait és vezetési jogosultságát.

Beszélt arról is, hogy a módosítással biztosítanák a várakozási díj és pótdíjfizetési kötelezettség érvényesülését a külföldi forgalmi rendszámmal rendelkező járművek esetében is, emellett hatékonyabban ellenőriznék a megengedett legnagyobb össztömeget, tengelyterhelést és méretet meghaladó járműveket.

Hozzátette: a nem kizárólag az építtető tulajdonában álló területen megvalósuló földút építése engedély- és nem bejelentésköteles lesz a jövőben.

A felügyeli díjak észszerűsítése, differenciálása keretében a szabadidős és sportrepülés esetén jelentős mértékben csökkentik a légi jármű és komponenseinek gyártásához, a folyamatos légi alkalmasság irányításához kapcsolódó, valamint az ilyen légi járművet karbantartó szervezetek terheit. Azt várják, hogy szélesebb társadalmi rétegek férjenek hozzá a sportrepüléshez.

Rendezik azt a kérdést is, hogy a már meglévő, korábban létesített vasúti pályák esetében az üzemeltetéshez kapcsolódó ok miatt nem lehet ingatlant kisajátítani, holott a nemzeti vagyonról szóló törvény szerint ezen vasúti pályával érintett ingatlanoknak kizárólagos állami tulajdonban kellene lenniük.

Az autópályák, autóutak és főutak használatáért fizetendő, a megtett úttal arányos díjjal összefüggő módosítással a túlsúlyos, illetve túlméretes járművek adatainak "megjegyzési ideje" 70 napról két évre változik.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink