adozona.hu
180 ezer ügyfél jutott bajba
//adozona.hu/altalanos/180_ezer_ugyfel_jutott_bajba_6Z7WL4
180 ezer ügyfél jutott bajba
A román Astra Biztosító folyamatos tájékoztatást nyújt mintegy 180 ezer magyar ügyfelének a tennivalókról a Magyar Nemzeti Bankkal (MNB) egyeztetve, miután az összevont román pénzügyi felügyelet (ASF) szerdán fizetésképtelenné nyilvánította a társaságot, megvonta működési engedélyét és felszámolást kezdeményezett ellene.
Majzik Ferenc Levente, a társaság jogi és szolgáltatási igazgatója az MTI érdeklődésére pénteken közölte: a román felügyeleti hatóság kezdeményezte a fizetésképtelenség megállapítását, de azt kimondani csak a bíróságnak van joga.
Kiemelte, hogy az ügyfeleknek a kialakult helyzetben semmi különös tennivalójuk nincsen, a károkat továbbra is rendezik.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) korábban közölte: a román és a magyar biztosítási garanciarendszer áll helyt a román Astra Biztosító magyarországi fióktelepe károsultjai számára azt követően, hogy a biztosítót felügyelő román felügyeleti hatóság visszavonta az Astra román cégének tevékenységi engedélyét és kezdeményezte annak felszámolását. A magyar biztosítási törvény alapján emellett a Mabisz (Magyar Biztosítók Szövetsége) által kezelt kártalanítási alap helytáll minden, az Astra fióktelepével – mint felszámolás alatt álló biztosítóval – szembeni kgfb-kártérítési igény esetén.
A jegybank arra hívta fel a figyelmet, hogy a biztosító magyarországi fióktelepe köteles helytállni a díjfizető ügyfelek által okozott károkért mindaddig, amíg Romániában el nem rendelik a biztosító felszámolását. Az e célra létrehozott romániai és magyar garanciaalapok csak ezt követően veszik át a kártalanítási feladatokat. A már bekövetkezett károkat érdemes mihamarabb jelezni a fióktelepnél.
A CLB Biztosítási alkusz ugyancsak csütörtökön arra figyelmeztetett, hogy a még hiányzó díjakat be kell fizetniük az ügyfeleknek, mert baleset, vagy egyéb káresemény után csak így jár kártérítés.
Hozzászólások (0)