adozona.hu
14 milliós GVH-bírság a Babybeet termékek forgalmazójának
//adozona.hu/altalanos/14_millios_birsag_a_Babybeet_termekek_forga_1X38Z9
14 milliós GVH-bírság a Babybeet termékek forgalmazójának
Kisgyermekes szülőknek ajánlott termékekkel tévesztette meg a fogyasztókat a szlovákiai EC Global SVK s.r.o. vállalkozás – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A cég a Babybeet márkájú illóolajokkal és balzsamokkal mint kozmetikai termékekkel kapcsolatban úgy alkalmazott egészségre és gyógyhatásra vonatkozó állításokat, hogy azok megalapozottságát nem tudta igazolni. A jogsértésekért a GVH Versenytanácsa 14 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra – írja honlapján a GVH.
2024 júniusában indított versenyfelügyeleti eljárást a Gazdasági Versenyhivatal, mert észlelte, hogy a szlovákiai EC Global SVK s.r.o. vállalkozás a kereskedelmi kommunikációja során vélhetően megtéveszti a fogyasztókat.
A GVH eljárása megállapította, hogy a Babybeet termékeket forgalmazó cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg, amikor az általa forgalmazott illóolajokat és balzsamokat mint kozmetikai termékeket megalapozatlan egészségre vonatkozó, illetve gyógyhatás állításokkal (például „erősíti az immunrendszert”, „segíti a jobb alvást”, „segít az allergia csökkentésében”, „kezeli a náthát és az influenzát”, „enyhíti a növekedési fájdalmakat”) népszerűsítette.
A GVH eljárása azt is feltárta, hogy a vállalkozás a termékeit az általa létrehozott, valós szakmai szervezeti hátteret nélkülöző „Pediatrikus Aromaterápia Szakértői Egyesület” Facebook-profillal jogsértő módon reklámozta. Azt a hamis benyomást keltették, mintha a szakértői egyesület egy független szervezetként eljárva ajánlaná az érintett kozmetikumokat, illóolajokat. A vállalkozás nemcsak a magyar jogszabályokat sértette meg, hanem a vonatkozó európai uniós rendeletet is.
A GVH Versenytanácsa a jogsértések következményeként 14 millió forint bírságot szabott ki a szlovákiai vállalkozásra, és megtiltotta a magatartás további folytatását. A nemzeti versenyhatóság súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a cég kereskedelmi kommunikációja kifejezetten kisgyermekes szülőket, családokat célzott – olvasható a gvh.hu-n.
Hozzászólások (0)