hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

14 milliós GVH-bírság a Babybeet termékek forgalmazójának

  • adozona.hu

Kisgyermekes szülőknek ajánlott termékekkel tévesztette meg a fogyasztókat a szlovákiai EC Global SVK s.r.o. vállalkozás – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A cég a Babybeet márkájú illóolajokkal és balzsamokkal mint kozmetikai termékekkel kapcsolatban úgy alkalmazott egészségre és gyógyhatásra vonatkozó állításokat, hogy azok megalapozottságát nem tudta igazolni. A jogsértésekért a GVH Versenytanácsa 14 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra – írja honlapján a GVH.

2024 júniusában indított versenyfelügyeleti eljárást a Gazdasági Versenyhivatal, mert észlelte, hogy a szlovákiai EC Global SVK s.r.o. vállalkozás a kereskedelmi kommunikációja során vélhetően megtéveszti a fogyasztókat.

A GVH eljárása megállapította, hogy a Babybeet termékeket forgalmazó cég tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg, amikor az általa forgalmazott illóolajokat és balzsamokat mint kozmetikai termékeket megalapozatlan egészségre vonatkozó, illetve gyógyhatás állításokkal (például „erősíti az immunrendszert”, „segíti a jobb alvást”, „segít az allergia csökkentésében”, „kezeli a náthát és az influenzát”, „enyhíti a növekedési fájdalmakat”) népszerűsítette.

A GVH eljárása azt is feltárta, hogy a vállalkozás a termékeit az általa létrehozott, valós szakmai szervezeti hátteret nélkülöző „Pediatrikus Aromaterápia Szakértői Egyesület” Facebook-profillal jogsértő módon reklámozta. Azt a hamis benyomást keltették, mintha a szakértői egyesület egy független szervezetként eljárva ajánlaná az érintett kozmetikumokat, illóolajokat. A vállalkozás nemcsak a magyar jogszabályokat sértette meg, hanem a vonatkozó európai uniós rendeletet is.

A GVH Versenytanácsa a jogsértések következményeként 14 millió forint bírságot szabott ki a szlovákiai vállalkozásra, és megtiltotta a magatartás további folytatását. A nemzeti versenyhatóság súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a cég kereskedelmi kommunikációja kifejezetten kisgyermekes szülőket, családokat célzott – olvasható a gvh.hu-n.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Fejlesztési adókedvezmény mezőgazdaságban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Podcast – áfa

Bunna Erika

adótanácsadó

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 július
H K Sze Cs P Sz V
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Együttműködő partnereink