Lakásban található iroda: milyen költségeket lehet elszámolni?

  • adozona.hu

Amennyiben a cég székhelye és irodája egyben a tulajdonos lakása is, akkor a vásárolt eszközök, mikrosütő, íróasztal, szék, mobilklíma, ülőgarnitúra hogyan számolhatók el költségként? Sajnos nem lehet egy szobát elkülöníteni, hogy csak a vállalkozás tárgyai legyenek benne. Esetleges NAV-ellenőrzésnél mit vizsgálnak? – kérdezte olvasónk. Gyüre Ferenc adótanácsadó válaszolt.

Természetesen egy eszköz beszerzése nem akkor számolható el költségként, ha az eszköz fizikálisan az "irodában" van, hanem akkor, ha az a tevékenységhez kell.

Tehát elsődlegesen azt kell meghatározni, hogy a tevékenység milyen jellegű eszközbeszerzéseket igényel, annak meghatározása után lehet az költséget elszámolni. Például egy mikrosütő nem számolható el költségként, ha szellemi tevékenységről van szó.

NAV-ellenőrzésnél is azt vizsgálják, hogy az észszerű gazdálkodás mennyire valósul meg.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Öregségi nyugdíj elutasítása

Winkler Róbert

nyugdíjszakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink