hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

A nap kérdése: milyen igazolásokat kell az efós foglalkoztatottaknak kiadni?

  • adozona.hu
2

Több cikk foglalkozott vele, hogy az egyszerűsített foglalkoztatással foglalkoztatottaknál is kilépő igazolásokat kell adni. Kérem szíves segítségét, hogy pontosan milyen igazolásokat, adatlapokat kell az egyszerűsített foglalkoztatással foglalkoztatottaknak kiadni a szerződésen túl! Olvasó kérdésre dr. Hajdu-Dudás Mária ügyvéd válaszolt.

Sajnos egyetlen jogszabályban sem találtam meg. Az Mt. január 1. napjától valóban előírja az egyszerűsített foglalkoztatásra vagy alkalmi munkára irányuló munkaviszony tekintetében is az igazolások kiadását (a 203. § már nem sorolja fel a nem alkalmazandó rendelkezések között).

A nap kérdése témakörben további írásokat az Adózóna oldalán itt olvashat, munkaügyi iratmintatárunk 15 százalék kiadói kedveménnyel itt vásárolható meg.

Ugyanakkor az Flt. 36/A §-a a foglalkoztatási igazolás kiadását az alkalmi foglalkoztatásnak minősülő munkaviszony tekintetében nem írja elő. Míg nincs részletszabály, addig a foglalkoztatási igazolás – efo esetén értelmezhető tartalmú – kiadását javaslom.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (2)
dudas.dr

Kedves Olvasónk, egyetértek, magam is pontosan ezt írtam idézem: „Ugyanakkor az Flt. 36/A.§-a a foglalkoztatási igazolás kiadását az alkalmi foglalkoztatásnak minősülő munkaviszony tekintetében nem írja elő.” Ugyanakkor – ahogyan szintén utaltam rá - az Mt. 203.§ értelmében január 1. napjától a munkaviszonyra vonatkozó szabályban és egyéb jogszabályokban előírt igazolásokat (Mt. 80.§ (2) bek.) egyszerűsített foglalkoztatásra vagy alkalmi munkára irányuló munkaviszony esetén is ki kell adni. Erre kérdezett rá Olvasónk. És erre írtam, hogy mivel nem ismert az, hogy pontosan mit kell kiadni, javaslom, hogy induljanak ki a foglalkoztatási igazolásból. Az Flt. felsorolja annak tartalmi elemeit, ezek közül az szerepeljen az igazoláson, mely értelmezhető. Üdvözlettel, Hajdu-Dudás Mária

forintsoft

Az egyszerűsített foglalkoztatottak részére NEM kell kiadni a foglalkoztatási igazolást az alábbiak miatt.

Flt. 36/A. § (1) szerint a foglalkoztatási igazolást nem kell kiadni alkalmi foglalkoztatásnak minősülő jogviszony esetén. Az 58. § (5) n) pontja határozza meg az alkalmi foglalkoztatásnak minősülő munkaviszony fogalmát, ebbe az Efotv. szerinti alkalmi és idénymunka is beletartozik.

Jogszabályi háttér:
Flt. 36/A. § (1) A munkaadó – az alkalmi foglalkoztatásnak minősülő munkaviszony és a nevelőszülői foglalkoztatási jogviszony esetét kivéve – a munkaviszony megszüntetésekor vagy megszűnésekor foglalkoztatási igazolást állít ki.  
Flt. 58. § (5) n) alkalmi foglalkoztatásnak minősülő munkaviszony: az adórendszeren kívüli háztartási munka, az egyszerűsített foglalkoztatásról szóló törvény által szabályozott alkalmi munka, valamint idénymunka

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Bejelentett részesedés eredménytartalék terhére

Pölöskei Pálné

adószakértő

Pótbefizetés visszafizetése

Pölöskei Pálné

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink