hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Gigantikus veszteség a Lufthansánál

  • MTI

A Lufthansa csoport (Lufthansa Group) 6,7 milliárd euró veszteséget termelt tavaly, amikor a koronavírus-járvány miatt többször is gyakorlatilag leállt a légiközlekedés.

A csütörtökön közzétett éves beszámoló tanúsága szerint Európa második számú légiközlekedési vállalatának bevételei az egy évvel korábbihoz képest 63 százalékkal, 13,58 milliárd euróra csökkentek. A csoport kamatfizetés és adózás előtti vesztesége (EBIT) 7,35 milliárd euróra rúgott, szemben az egy évvel korábbi 1,85 milliárd eurós nyereséggel. A nettó veszteség 6,72 milliárd euró, részvényenként 12,51 euró volt tavaly, míg 2019-ben 1,21 milliárd euró, részvényenként 2,55 euró nyereséget termelt a csoport.

A csoport adósságállománya 43 százalékkal, 9,92 milliárd euróra emelkedett, míg a munkavállók száma 20 százalékkal, 110 065-re csökkent december végére.

Tavaly a járatok száma 67 százalékkal, 390 900-ra, az utasok száma pedig 75 százalékkal, 36,35 millióra csökkent. A teherszállítási üzletág eredményessége viszont jelentősen javult: a kiigazított kamatfizetés és adózás előtti eredménye 722 millió euróra nőtt, a 2019-es 1 millió euróról, miközben kapacitása 36 százalékkal csökkent.

A negyedik negyedévben a csoport bevételei 71 százalékkal, 2,59 milliárd euróra csökkentek. A kamatfizetés és adózás előtti veszteség 1,49 milliárd eurót, az adózás utáni veszteség pedig 1,14 milliárd eurót tett ki.

Elemzők az év egészére 6,63 milliárd, a negyedik negyedévre 1,24 milliárd euró kamatfizetés és adózás előtti veszteséget vártak.

A csoporthoz a névadó Lufthansa mellett az Eurowings, az osztrák Austrian Airlines, a svájci Swiss és Edelweiss Air légitársaság, valamint a belga Brussels Airlines diszkont légitársaság tartozik. Valamennyi vállalatnál átalakítási, költségcsökkentési programokat indítottak tavaly a példátlan válságot előidéző járvány miatt. A német, a belga, az osztrák és a svájci állam együttesen 9 milliárd euróval támogatta meg a Lufthansa csoportot.

Carsten Spohr vezérigazgató korábban arra számított, hogy a Lufthansa idén elérheti a 2019-es kapacitás 60 százalékát, ma már csak 40-50 százalékot remél.

Spohr úgy fogalmazott, hogy 2021 a vállalatcsoport átalakításának és korszerűsítésének éve lesz. Most vizsgálják annak lehetőségét, hogy a légiflotta 25 évesnél idősebb gépeit nem engedik több felszállni.

Spohr megerősítette, hogy kivonják a forgalomból a maradék nyolc Airbus A380-as, Superjumbo néven is ismert géptípust, amelyek ugyan fiatalabbak, de falják az üzemanyagot.

Az eddigi leépítések mellett Németországban további tízezer munkahelyet szüntetnek meg. Az év egészében a működés ismét veszteséges lesz, de kisebb  mértékben, mint tavaly – mondta.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Következő évre áthúzódó építőipari projekt

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Áfabevallás 31. sor és 109. sor

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink