adozona.hu
Volt ügyfele tett panaszt a pénzintézetre – 10 millió forint bírsággal sújtotta a bankot a NAIH
//adozona.hu/gdpr_adatvedelem/szamla_bank_penzintezet_panasz_birsag_GDPR_AJJ2X7
Volt ügyfele tett panaszt a pénzintézetre – 10 millió forint bírsággal sújtotta a bankot a NAIH
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) a NAIH-4727-9/2023. számú döntésében 10 millió forint adatvédelmi bírsággal sújtott egy pénzügyi intézetet, mivel az az érintett hozzáférési jogát nem teljesítette. Tekintettel arra, hogy a NAIH ebben az évben a hozzáférési joggal kapcsolatos jogsértéseket különös figyelemmel kezeli, érdemes a tanulságokat külön is szemügyre venni.
Volt ügyfele tett panaszt a pénzintézetre
A panaszban a kérelmező előadta, hogy a pénzintézet volt ügyfeleként a számlája 2022 decemberében került megszüntetésre, melyet megelőzően több alkalommal is személyesen kellett megjelennie a kérelmezett valamely bankfiókjában.
Ezt követően a kérelmezett a 2022. december 5-én átutalta a kérelmező részére a számla zárásakor a számlán található összeget az általa megadott számlaszámra. A pénzintézet a kérelmező részére küldött levelében a szerződés lezárásának időpontját 2023. január 5. napjában határozta meg.
Ennek ellenére a kérelmező 2023. február 23-án hívást kapott, amely hívás során a pénzintézet arról tájékoztatta, hogy a lezárt folyószámlájára terhelés érkezett egy 2022. októberi parkolási díj miatt, ezért a számlája mégsem zárható le, és felszólították a kérelmezőt, hogy fizessen meg 689 forintot. Az ügyintéző a kérelmező által a fenti tartozással összefüggésben nem tudott további tájékoztatást adni, így a kérelmező adatkezelési tájékoztatást és személyes adatai másolatának rendelkezésre bocsátását kérte.
OLVASSA TOVÁBB cikkünket, amelyből megismerheti az ügy tanulságait.
Hozzászólások (0)