adozona.hu
Bírságot fizethet a telefontársaság, mert az egyik panaszos munkáltatójához küldött válaszlevelet
//adozona.hu/gdpr_adatvedelem/Birsagot_fizethet_a_telefontarsasag_mert_eg_PHTTSW
Bírságot fizethet a telefontársaság, mert az egyik panaszos munkáltatójához küldött válaszlevelet
A munkavállaló mobilparkolást kívánt igénybe venni, ám az országos szolgáltató hálózata nem működött. A hiba következtében a munkavállalót parkolási bírsággal sújtották, melynek összegét a szolgáltatóval szemben kívánt érvényesíteni. A panaszára küldött választ azonban a szolgáltató a munkáltatónak küldte meg, mely miatt milliós adatvédelmi bírságot kapott. Az ügy részleteit az alábbiakban mutatjuk be.
Parkolási bírságot eredményezett a kérelmező szerint a szolgáltatói hiba
A kérelmező a telekommunikációs szolgáltatóhoz fordult azzal a kérelemmel, hogy térítse meg a pótdíj összegét, mivel a szolgáltatási hiba neki kárt okozott. A kérelmező e kérelme, valamint annak mellékletei tartalmazták a kérelmező nevét, az általa használt telefonszámokat, MT azonosítóját, az eset leírását (a parkolás helyét és időpontját, valamint a kérelmező által használt gépjármű rendszámát), a Budapest II. kerületi Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Igazgatóság bírság kiszabásáról szóló döntését, a mobilparkolási szolgáltatás során kapott és küldött üzeneteit, a számlavezető bank tranzakció jóváhagyását, amely tartalmazta számlaszámát és a befizetett összeget, melyek a kérelmező személyes adatainak minősülnek. A szolgáltató válaszát azonban a kérelmező munkáltatójának küldte meg, mely válaszlevelet egy másik munkavállaló továbbított a kérelmező számára. A kérelmező ezt követően panaszt tett a szolgáltatónál arra tekintettel, hogy az adattovábbításnak nézete szerint nem volt jogalapja, nem felelt meg az adattakarékosság, célhoz kötöttség elveinek, valamint kérte, hogy a szolgáltató a GDPR 15. cikke alapján nyújtson tájékoztatást az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, illetve a címzettekről, akik számára az adatokat továbbította.
OLVASSA TOVÁBB CIKKÜNKET, amelyből kiderül, hogy hogyan reagált a panaszokra a telefontársaság és a NAIH!
Hozzászólások (0)