14 találat a(z) panasz cimkére
Belső visszaélés-bejelentési rendszert hozhat létre a munkáltató az éjjel kihirdetett törvény értelmében
Cikk
Két törvény, három rendelet és tizennégy határozat jelent meg az éjjel, köztük a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló a 2023. évi XXV. törvény, mely a foglalkoztatók számára belső visszaélés-bejelentési rendszer létrehozását teszi lehetővé.
Visszaélés-bejelentési rendszer: név nélkül is lehet panaszt tenni
Cikk
A napokban fogadta el az Országgyűlés a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló T/3089 javaslatot. A törvény lehetőség ad munkahelyi visszaélések, szabálytalanságok névvel vagy névtelenül történő bejelentésére, és számos vállalatnak írja elő kötelező visszaélés-bejelentő rendszer létrehozását. A bejelentéseket 30 napon belül kötelező kivizsgálni és tilos megtorlást alkalmazni a bejelentőre – foglalja össze a Lakatos, Köves és Társai Ügyvédi Iroda.
A fogyasztóknak kétmilliárdot, a központi költségvetésnek további 3,7 milliárd forintot hozott a versenyhivatal 2022-ben
Cikk
Összesen 2 milliárd forint fogyasztói jóvátételt hajtott be, valamint mintegy 3,7 milliárd forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2022-ben. A nemzeti versenyhatóság idén 101 vállalkozást vont eljárás alá, ebből 57-et bírságolt meg, amelyek közül csak 5 élt a jogorvoslat lehetőségével, ami a GVH új stratégiájának eredménye – olvasható a hivatal honlapján.
Bírságot fizethet a telefontársaság, mert az egyik panaszos munkáltatójához küldött válaszlevelet
Cikk
A munkavállaló mobilparkolást kívánt igénybe venni, ám az országos szolgáltató hálózata nem működött. A hiba következtében a munkavállalót parkolási bírsággal sújtották, melynek összegét a szolgáltatóval szemben kívánt érvényesíteni. A panaszára küldött választ azonban a szolgáltató a munkáltatónak küldte meg, mely miatt milliós adatvédelmi bírságot kapott. Az ügy részleteit az alábbiakban mutatjuk be.
Több mint 1800 panasz érkezett tavaly az oktatási jogok biztosához
Cikk
Több mint 1800 panasz érkezett Aáry Tamás Lajos, oktatási jogok biztosának hivatalához tavaly, az elmúlt évekhez hasonlóan az ügyek többsége a köznevelés területéről futott be.
Szigorú szabályokat hoz a GDPR a panaszkezelésben is
Cikk
Az adatvédelemmel összefüggő panaszkezelésre is új szabályokat vezet be a 2018. május 25-én hatályba lépő új adatvédelmi előírás. Az alábbiakban összefoglaljuk példákkal együtt mindazokat a rendelkezéseket, amelyek a GDPR-megfeleléshez panaszkezelés céljából szükségesek.
Azonnali felmondás jogosságáról döntött a Kúria
Cikk
Panaszok érkeztek a postai kézbesítő munkájára, ezért a munkáltató azonnali hatállyal elbocsátotta.
Fogyasztói panaszok: bírságot és kötbért fizettetett az energiahivatal
Cikk
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) mintegy 3300 panaszügyet zárt le tavaly, 120 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki, valamint határozatai alapján több mint 260 millió forint kötbért fizettek ki a felhasználóknak a szolgáltatók – tájékoztatta Scherer Zsolt, a MEKH szóvivője az MTI-t szerdán.
Sok volt a panasz, megszólalt a fogyasztóvédelem
Cikk
A behajtási költségátalány természetes személlyel, azaz lakossági fogyasztóval szemben nem érvényesíthető – közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) kedden miután egyre több panasz érkezik hozzájuk arra, hogy közszolgáltató cégek költségátalányt számítanak fel fizetési késedelembe esett fogyasztóknak.
Bepanaszolták és vizsgálják a behajtási költségátalány miatt a Tigázt
Cikk
Hatósági eljárást indított a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a Tigázzal szemben a társaság késedelmes fizetés esetén alkalmazott gyakorlata miatt; a hivatalhoz csaknem 1500 panasz érkezett, hogy előzetes értesítés nélkül behajtási költségátalányt alkalmaz a szolgáltató.
Újabb panasz a földtörvényre
Cikk
Az állami tulajdonú földek bérbeadásának gyakorlata miatt többen is bepanaszolták Magyarországot az Európai Bizottságnál – értesült a BruxInfo. Közben a haszonélvezeti jogok megszüntetése és a földforgalmi törvény ügyében indult kötelezettségszegési eljárások is haladnak a maguk útján.
Így tehet panaszt a bankokra
Cikk
Az MNB 2014. augusztus 1-jei hatállyal módosította a pénzügyi szolgáltatóknak a fogyasztók panaszkezelésére vonatkozó rendeletét. A változtatás megkönnyíti a fogyasztók számára a jegybank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központja felé a fogyasztói beadványok, illetve a Pénzügyi Békéltető Testület számára a kérelmek beadását azokban az esetekben, ha a pénzügyi szolgáltató előzetesen elutasította az ügyfél panaszát.
Gondja van a hitelfeltételekkel, a betéti kamatokkal? Már a kormányablakoknál is panaszt tehet
Cikk
Április közepétől az ügyfelek immár a megyeszékhelyek kormányablakainál, illetve Vácott is beadhatják pénzügyi fogyasztóvédelmi beadványaikat, s ezek kitöltését a helyi ügyintézők segítik – erről állapodtak meg a közigazgatási tárca, a jegybank és az érintett kormányhivatalok vezetői.
Mostohán kezelték ügyfeleiket a bankok:büntetett az MNB
Cikk
Nagyszámú ügyfélmegkeresés nyomán a Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított több pénzügyi szervezetnél azok panaszkezelési gyakorlatára vonatkozóan. A jegybank három hitelintézet esetében szabott ki bírságot a panaszok késedelmes megválaszolása, a telefonos panasztételi lehetőség időbeli korlátozása és a panaszkezelési szabályzat előírásainak megsértése miatt.