128 találat a(z) reklám cimkére
Túlzó ígéretekkel reklámoztak – bírsággal fizetnek érte
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Medimprove Marketing Szaktanácsadó és Szolgáltató Kft., valamint a DR. KURT WOLFF GMBH & CO. KG – több jogszerű állítása mellett – megalapozatlan hatásokkal is reklámozta Alpecin hajápolási termékeit. A GVH a jogsértésért 5 millió forint bírságot szabott ki a DR. KURT WOLFF GMBH & CO. KG-re, a Medimprove Marketing Szaktanácsadó és Szolgáltató Kft.-re nem rótt ki bírságot.
Alapítvány támogatása
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Társaságunk egy gyermekek mozgásfejlődését segítő alapítványt szeretne azzal támogatni, hogy ingyen reklámozza a tevékenységét. Hogyan számolhatók el a támogató társaságnál az erre fordított költségek? Válaszát előre is köszönöm.
Orbitális büntetések jöhetnek a reklámadóban
Cikk
A reklámadó idei tervezett változása kizárólag a törvény korábbi módosításainak kikényszeríthetőségét segíti elő, hatalmas összegű büntetések kivetésével. A reklámadótörvény (2014. évi XXII. törvény) ambiciózus célkitűzése már korábban is az volt, hogy adóztatás alá vonja a Magyarországon le nem telepedett internetes reklámközzétevőket, illetve a nyilatkozatot nem adókat. A jogalkotó idén bekeményített.
Közösségen belüli ingyenes termékbeszerzés
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy belföldi gazdasági társaság egy közösségi tagállamból ingyenesen reklámozási célra termékek kap. Abban kérném a segítségét, hogy a közösségen belülről ingyenesen kapott termékekről keletkezik-e a társaságnak összesítő-nyilatkozattételi kötelezettsége (A60). Szakmai válaszát előre is köszönöm.
Az adómentes kampányok egyik titka. Ajándék teher nélkül
Cikk
Henry Ford szerint – és neki igazán hihetünk –, aki nem költ reklámra, hogy pénzt takarítson meg, az megállíthatná az óráját, hogy időt nyerjen! Reklám tehát kell. Nem mindegy azonban, hogy mennyibe kerül, esetleg terheli-e a marketing büdzsét adó és járulék is. Ebből a nézőpontból vizsgáljuk a manapság oly népszerű, a termék, a szolgáltatás mellé adott ajándék-, illetve vásárlási utalványokat.
Elektronikus hirdetés
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Segítségüket kérjük annak eldöntésében, hogy a cégünk által rendszeres időszakonként vevőinknek/partnereinknek küldött hírleveleink elektronikus hirdetésnek minősülnek-e, és vonatkoznak-e rájuk a 2001. évi CVIII. törvény, valamint a 2008. évi XLVIII. törvény előírásai? Ha Önök nem kompetensek ebben a témában, tudnának olyan céget ajánlani, akivel fel tudnánk venni a kapcsolatot? Egy hírlevelünket itt lehetne megnézni: http://www.valasekszivattyu.hu/content/h%C3%ADrlev%C3%A9l-20157 Segítségüket előre is köszönjük. Üdvözlettel Valasek László ügyvezető Valasek Szivattyútechnika Kft.
MNB-GVH-NFH: védik a fogyasztók érdekeit – tilos a hitel
Cikk
Sem hitelnyújtásra, sem árengedmények és ajándéksorsolások reklámjára nincs már lehetősége az árubemutatót szervező cégeknek egy tavaly decemberi törvénymódosítás nyomán. A korábban jellemzően ajándékígéretekkel és hitelfelvétel ösztönzésével manipuláló vállalkozások sok idős fogyasztót tévesztettek – adta ki az MNB közleményben.
Kis foci, nagy pénz: bírságot szabott ki a GVH
Cikk
A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. jogsértő módon reklámozta Pepsi Funball promócióját, mert a vállalkozás nem tudta biztosítani a garantált ajándékként ígért labdát az akció teljes időtartama alatt, a jogsértésért 40 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) – közölte a hivatal kedden az MTI-vel.
Átverték a reklámszöveggel
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1,3 millió forintra bírságolta a Peridot Line Kft.-t, mert a cég tiltott gyógyító és megalapozatlan, egészségre vonatkozó hatásokkal népszerűsítette ásványvizét – közölte a GVH hétfőn az MTI-vel.
Sport klub - szponzori támogatás
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy sport klub - egyesület - szponzori szerződést kötött egy vállalkozással meghatározott összegre. A szerződés értelmében a sportcsapat mérkőzésein reklámtáblákat stb. fognak alkalmazni a vállalkozás tevékenységének hirdetése céljából. A szerződés értelmében az egyesület számlát bocsát ki a vállalkozás felé. Tekintettel a klub tevékenységére, kell-e áfát számolni a szponzori dijra? A számlán úgy gondolom, hogy helyesen az kell hogy szerepeljen, hogy reklámszolgáltatás, ami áfás, továbbá, ezen tevékenység bevétele, társaságiadó-alap lesz, vagy sem?
Hazabeszélt a reklám, büntetett a GVH
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 9 millió forintra bírságolta a Henkel Magyarország Kft.-t mosogatószereket összehasonlító jogsértő reklámozásért.
Saját célú reklám – társaságiadó-alap
Kérdés
Tisztelt Szakértő! A társaság saját célú reklám miatt reklámköltséget számolt el a nyomdától megrendelt reklámkiadvány után. A reklámadónak nem lett alanya, mivel a havi 2,5 millió forintos értékhatár alatt marad a reklámköltés. A kérdésem az, hogy ezen, illetve az összes többi, a reklámadóról szóló jogszabály szerint "saját célú reklám"-nak minősített költséget kell-e a társaságiadó-alapnál nem a vállalkozás érdekében felmerülő költségnek minősíteni? A társasági adóról szóló törvény szerint "a reklámadóról szóló törvény szerinti reklám közzétételével összefüggésben elszámolt költség (így különösen a reklám közzétevőjének vagy a reklám közzétételében közreműködőnek járó ellenérték), de legalább a reklám közzétételének szokásos piaci értéke, ha az adóalany nem rendelkezik a reklámadó alanyának .. nyilatkozatával"..... A saját célú reklámnál a reklámadó alanya az általam idézett társaság. Saját magától saját magának szerezzen be nyilatkozatot? Vagy nem jól értelmezzük a társaságiadó-előírásokat? Köszönöm a segítségét.
Reklámot közöl? Így lehet tiszta a NAV előtt
Cikk
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal közleményben tudatja, hogy a reklámadótörvény új rendelkezése szerint kik szerepelhetnek az ezzel kapcsolatos nyilvántartásában.
Nagy összegű bírságot fizethet a telefontársaság
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 125 millió forintos bírságot szabott ki a Vodafone-ra a cég jogsértő reklámkampánya miatt - közölte a versenyhivatal az MTI-vel pénteken.
Átverős reklám miatt bírságolták meg a Magyar Telekomot
Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 90 millió forint bírságot szabott ki a Magyar Telekom Távközlési Nyrt.-re, mert a cég az ügyfelek megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott a Next Business XL, illetve a Next Business M üzleti díjcsomagok áráról 2013 őszén.