128 találat a(z) reklám cimkére

Szigorodnak a reklámozásra vonatkozó etikai szabályok Cikk

Új, alkalmanként a hatályos uniós irányelveknél is szigorúbb követelményeket támaszt a hirdetésekkel szemben a reklámszakma hó végén életbe lépő önszabályozó dokumentuma – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie ügyvédi iroda. Számos iparág szereplőinek célszerű ezért áttekinteniük hirdetési gyakorlatukat.

Jóváhagyta a bíróság a betiltott fogfehérítő ügyében kiszabott 22 milliós GVH-bírságot Cikk

Megerősítette a bíróság a versenyhivatal döntését (22 millió forintos bírság) a számos hazai influenszerrel reklámozott, a szakhatóság által betiltott fogfehérítő ügyében. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ezzel összhangban továbbra is kiemelten figyeli a hazai véleményvezér-reklámgyakorlatok tisztességességét, különösen azon termékek tekintetében, amelyek közegészségügyi kockázatokat hordozhatnak – írja honlapján a GVH.

Gyorselemzést végzett a GVH a mobiltelefonra ingyenesen letölthető, gyermekeket célzó játékok piacán Cikk

30 ingyenesen letölthető játékból 24-ben volt lehetőség a játékon belüli vásárlásra. A közbenső reklámok gyakran „jutalmakat” ígérnek, vásárlásra, vagy újabb letöltésekre ösztönöznek, a vizsgált játékok fele pedig személyes adat megadását is kérte a felhasználó gyermekektől – többek között ezeket tárták fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szakértői a mobiltelefonra ingyenesen letölthető, gyermekeket célzó játékok gyorselemzése során. A GVH szakértői javaslatokat is tettek a szülőknek, illetve az érintett vállalkozásoknak. Utóbbiaknak a versenyhatóság ezúton is felhívja a figyelmét, hogy a gyermekek védelme érdekében a jövőben is kiemelt figyelemmel kíséri a területet, és megvizsgálja a vállalkozásoknak tett javaslatai hasznosítását, az azoknak való megfelelést, olvasható a GVH oldalán.

Ajándék egészségügyi szolgáltatás Kérdés

Reklám céllal ingyenesen végzett egészségügyi szolgáltatás Kérdés

Társadalmi szervezet vállalkozási tevékenysége Kérdés

Reprezentációs kiadás vagy reklámcélú költség Kérdés

Akár hárommilliós bírság is kiróható lesz a reklámok, hirdetések szabálytalan elhelyezőire Cikk

Szigorítaná a reklámok, reklámhordozók és reklámtartó berendezések elhelyezését a magyar építészetről szóló törvény. Ennek értelmében a törvény meghatározza azokat a területeket (például nemzeti emlékhelyek, kiemelten védett nemzeti műemlékek 200 méteres környezete), ahol reklámot reklámhordozón, reklámhordozót tartó berendezésen nem lehet elhelyezni, emellett számos más megoldásban is átalakulások jöhetnek – írja a portfolio.hu.

A GVH elfogadta a Samsung önkéntes kötelezettségvállalását – pontosabb lesz a fogyasztók tájékoztatása Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a Samsung önkéntes kötelezettségvállalását, amely szerint a jövőben részletesebben tájékoztatja a fogyasztókat az okostévéinek menürendszerébe épített reklámfelület működéséről. A GVH döntése irányt mutat a piac többi szereplője számára is, olvasható a GVH oldalán.

Sokszor zavarosak a „zöld” reklámüzenetek – erre hívja fel a figyelmet a GVH Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsvizsgálata alapján a vállalkozások fenntarthatóságra utaló reklámkommunikációi sok esetben nem párosulnak a fogyasztók számára könnyen elérhető és releváns alátámasztással. A GVH ugyanakkor pozitív példákat is talált a hazai gyakorlatok között – tette közzé honlapján a GVH.

Gyógyír a másnaposságra, vagy a fogyasztók megtévesztése? A GVH kivizsgálja, melyikről van szó Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított egy üdítőital forgalmazóival szemben, mivel a másnaposság tüneteinek enyhítését ígérő reklámjaik vélhetően megtévesztették a fogyasztókat.

Nem céges autó reklámcélú dekorációja Kérdés

Reklám, hirdetés Kérdés

GVH: útmutató az influenszereknek, figyelmeztetés a légitársaságoknak Cikk

2022 novemberében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megújította a tisztességes influenszer marketinget támogató útmutatóját, belevágott a zöld reklámüzenetek világának vizsgálatába és figyelmeztette a légitársaságokat az online jegyeladási gyakorlataik tisztasága miatt – tette közzé honlapján a GVH.

Az Euronics együttműködéssel mérsékelte megtévesztő akcióinak következményeit Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az Euronics áruházlánc egyes termékeit valótlan árkedvezményekkel reklámozta honlapján. A cég együttműködött a versenyhatósággal – elismerte a jogsértést, összetett kötelezettségcsomagot vállalt és lemondott a jogorvoslatról – amellyel 1,2 millió forintra mérsékelte a kiszabott bírságot – tette közzé honlapján a GVH.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi autópályadíj elszámolása

Bunna Erika

adótanácsadó

Háromszög ügylet

Bunna Erika

adótanácsadó

Teljesítés dátuma

dr. Kelemen László

adószakértő, jogász

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 július
H K Sze Cs P Sz V
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Együttműködő partnereink