121 találat a(z) reklám cimkére
Olyat reklámoztak, amit amúgy is kötelezettségük garantálni – tízmilliókat kell fizetniük Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az Autocentrum AAA AUTO Kft. (AAA) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, hiszen úgy jelenítette meg a fogyasztók törvényes jogait reklámjaiban, mintha azok az AAA ajánlatának sajátosságai lennének. A GVH a jogsértésért mintegy 30 millió forint bírságot szabott ki az AAA-ra, és megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását. A GVH határozatában egyetemleges felelősként nevesítette a cég anyavállalatát, az AAA Auto International a.s.-t.
Jogsértő Black Friday reklám miatt bírságolt a GVH Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az Extreme Digital Zrt. (Extreme Digital) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott 2015-ös Black Friday kampányában. A jogsértésért 20 millió forint bírságot szabott ki a GVH.
Jogsértő gyógyszerreklám miatt bírságolt a GVH Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a SANDOZ Hungária Kereskedelmi Kft. (SANDOZ) jogsértően reklámozta ACC elnevezésű, vény nélkül kapható gyógyszereit, mert nem az alkalmazási előírás alapján, hanem azon túlterjeszkedve mutatta be a termékeket. A reklámok gyorsaságot ígértek a gyógyszer teljes hatásmechanizmusára vonatozóan, miközben az alkalmazási előírás alapján a gyorsaság kizárólag a felszívódásra vonatkozott. A jogsértésért 105 millió forint bírságot szabott ki a GVH.
Jogsértően reklámozták, hogy fiatalít és ránctalanít a termékük Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a HOLLANDIMPEX Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., valamint az AMERICAN LEISURE INTERNATIONAL Kft., mert mindkét vállalkozás fiatalító és ránctalanító hatással reklámozta a „Collatan” és a „Twist” szoláriumcsöveket, de nem tudták igazolni ilyen tartalmú állításaikat.
Munkahelyteremtő reklám Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünk molinókon, hirdetőtáblákon, multiplakátokon tesz közzé hirdetés azt reklámozva, hogy dolgozz a cégnél, "dolgozz nálunk". Ezek mind álláshirdetések, melyen feltüntetjük, hogy milyen munkakörben keresünk dolgozót, illetve mely telefonszámon, email-címen jelentkezhetnek. Nem terméket, illetve szolgáltatást reklámoz, hanem a cél a munkahelyen felmerülő hiányzó létszám betöltése, tehát kizárólag dolgozói toborzás. Ez esetben felmerül-e reklámadó-kötelesség? Köszönöm a válaszukat előre is! Üdv: Zsuzsa
Hajó számviteli elszámolhatósága Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kérdést tettem fel (melyre válasz érkezett) az alábbiak szerint hajó áfájának levonása és a hajó számviteli elszámolhatósága tekintetében: http://adozona.hu/kerdesek/2017_9_7_hajo_beszerzese_tdi Megköszönve eddigi válaszát, még további kérdésem merült fel ezzel a tárggyal kapcsolatban: Miképpen válik igazolhatóvá az, hogy a hajót valóban rekrációs célra (esetleg reklámcélra) használják? Továbbá a dolgozók részére miképpen kerül megállapításra ez az érték, mely abban fejeződik ki, hogy a nyári időszakban ingyen és ellenszolgáltatás nélkül használhatják a hajót? Mert - ha jól értettem a válaszát - akkor a dolgozók ezzel a juttatással béren kívüli juttatást kapnak, melynek közterheivel együtt szerepelnie kell a számfejtésben. Ha ellenszolgáltatás nélkül kapják ezt a juttatást, akkor hogyan állapíthatom meg, hogy milyen összeg után keletkezik adófizetési kötelezettségük, vagyis milyen összegben kaptak rekreációs szolgáltatást a cégtől? Válaszát újfent köszönöm!
Reklámadó pontosítása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kérdést tettem fel (és erre válasz érkezett) az alábbiak szerint: http://adozona.hu/kerdesek/2017_9_7_reklamado_kpf#utm_source=dailypost&utm_medium=email&utm_campaign=notice Még annak a pontosítását várnám a szakértőtől, hogy ezek szerint a kérdésemben kifejezetten kérdezett reklámhirdetés rallyversenyeken tehát nem esik különleges kitétel alá a reklámtörvényben? Azért írtam így a kérdésemet, mert – én legalábbis – úgy tudtam, hogy ez egy kivétel a törvényben. Válaszát köszönöm.
Összehasonlító reklám? Csak ezekkel a megkötésekkel alkalmazható Cikk
A gyártók gyakran reklámozzák terméküket oly módon, hogy nem csupán az adott áru előnyös tulajdonságait hangsúlyozzák, hanem összehasonítják más, hasonló termékekkel.
Natúr kozmetikumokat áruló cégek tévesztették meg a vevőket Cikk
A fogyasztók megtévesztése és valótlan állítás miatt 500 ezer forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Manna Natúr Kozmetikum Kft.-t, a Manna Natúr Kozmetikum Európa Zrt.-t pedig figyelmeztetésben részesítette. A Manna Natúr Kozmetikum vitatja a döntés jogosságát és jogi lépéseket fontolgat.
Ingyenes reklámkatalógus: kell-e reklámadót fizetni? Cikk
A reklámadó törvény hatálya alá tartozik-e, ha a cég ügyfelei számára katalógust készíttet az általa forgalmazott termékekről? – kérdezte olvasónk. Pölöskei Pálné adószakértő válaszolt.
Csalogató reklámos megtévesztésért büntetett a GVH Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. (Lidl) 2015-ös karácsonyi akciója idején megjelenő reklámjaiban elhallgatta, hogy „Fa babaház” elnevezésű, illetve azt helyettesítő termékét nem lesz képes a szükséges mennyiségben a fogyasztók rendelkezésére bocsátani. A jogsértésért három millió forint bírságot szabott ki a GVH.
Új szabályok a kiskereskedelemre: egyeztetni akar a tárca Cikk
Egyelőre nincs tervben a kiskereskedelmet érintő jogszabályok módosítása – jelentette ki a nemzetgazdasági miniszter csütörtökön.
Ki a reklám közzétevője az alábbi esetben? Kérdés
Tisztelt Adózóna! A 2008. évi XLVIII. törvény 3. § k) pontja határozza meg, hogy ki a reklám közzétevője. A reklám hordozója egy versenyautó karosszéria-felülete. Ez a versenyautó X Kft. tulajdonában áll. Y Kft. az év összes versenyére ellenérték fejében megvásárolja a versenyautó teljes reklámhordozó felületét, majd Y Kft. saját nevében keres reklámozókat, és köt velük szerződéseket. Melyik kft. rendelkezik ezek után a reklám közzétételére alkalmas eszközzel? X Kft., akié a versenyautó, vagy Y Kft., aki jogosult a reklámokat elhelyezni a versenyautó karosszériáján? Ki tehát a reklám közzétevője? Köszönettel: Ecker Dániel
Jogsértő reklámja miatt megbüntették a Magyar Telekomot Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek ítélte a Magyar Telekom Nyrt. (Telekom) összehasonlító reklámjait, mert azokban a társaság nem tárgyilagosan hasonlította össze saját és versenytársai 4G mobilinternet-hálózatát. Az „A Telekom 4G mobilinternetet választják a legtöbben. Bízd rá magad!” szlogenű kampánnyal elkövetett jogsértésért 35 millió forint bírságot szabott ki a GVH a Telekomra.
A virtuális reklámok a legirritálóbbak Cikk
Az emberek a termékmegjelenítések közül a virtuális reklámokat (ilyen például a műsor közben osztott képernyőn vagy rövid ideig megjelenő reklám) találják a legirritálóbbnak – ez az eredménye a Nemzeti Média- és Hírközlési hatóság Médiatanácsának megrendelésére készült kutatásnak.