22 találat a(z) mesterséges intelligencia cimkére

Katasztrofális kibertámadásokhoz vezethet a generatív mesterséges intelligencia terjedése Cikk

Jelentősen nőtt (27%-ról 36%-ra) azoknak a vállalkozásoknak az aránya, amelyek 1 millió dollárt meghaladó értékű adatvédelmi incidenst tapasztaltak az elmúlt egy évben, ennek ellenére a cégek több mint egyharmada nem tett kockázatkezelési erőfeszítéseket, és csak minden negyedik vállalat javította kiberrezilienciáját. A generatív mesterséges intelligencia terjedése tovább nehezítheti a támadások elleni védekezést, a válaszadók több mint fele szerint alkalmazása katasztrofális kibertámadásokhoz vezethet a jövőben, és ezek kivédésére az üzleti vezetők többsége nincs felkészülve – derül ki a PwC idei Global Digital Trust Insights felméréséből.

Bizakodnak a cégvezetők: a gyors reagálás lehet a fejlődés kulcsa Cikk

Továbbra is optimisták a világgazdaság növekedési kilátásaival kapcsolatban a világ legnagyobb vállalatainak vezérigazgatói, de saját vállalatuk növekedésébe vetett bizalmuk csökkent, míg a gazdasági növekedés kockázatai között első helyre a geopolitikai és politikai bizonytalanság került – derül ki a KPMG globális felméréséből.

AI Act: készül az EU mesterséges intelligenciáról szóló rendelete Cikk

A mesterséges intelligenciával ellátott megoldások egyre nagyobb szerepet kapnak a gazdasági versenyben is. Akad azonban számtalan kihívás, melyet mindenképp kezelni kell, továbbá újszerű üzleti és jogi kockázatok is felmerülnek, melyek mérséklése többletfeladatot ró a fejlesztő és adaptáló szervezetek nyakába. Ráadásul a technológiai fejlettség elérte azt a szintet, hogy most már szükséges elgondolkodni azon, hogy a jelenleg rendelkezésünkre álló szabályokat felül kell-e vizsgálni – írja sajtóközleményében a Deloitte Magyarország.

Átutalás hangutasítással: újítás a banki ügyintézésben Cikk

Szóbeli utasítás alapján is lehet forintátutalást kezdeményezni a K&H mobilbankjában. A K&H tavaly novemberben indította útjára Kate-et, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, akivel az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott, 6,5 százaléka pedig havi szinten igénybe is vesz. Kate új funkciója a hazai pénzügyi szektorban előzmény nélküli, innovatív megoldás, amely jelentősen megkönnyíti az ügyfelek pénzügyeinek intézését.

Mesterséges intelligencia: inkább segít munkahelyeket létrehozni, mintsem tönkretenné a már meglévőket Cikk

A ChatGPT robot novemberi megjelenése, amely forradalmasította a mesterséges intelligencia felhasználását, egyszersmind aggodalmakat is keltett a munka világának átalakulását, illetve a foglalkoztatásra gyakorolt hatását illetően. Az ENSZ Munkaügyi Szervezetének (ILO) a mesterséges intelligencia ezen alkalmazásait vizsgáló új tanulmánya azonban arra a következtetésre jutott, hogy a munkahelyek és az iparágak többsége csak részlegesen van kitéve az automatizálásnak.

Rövidesen megszünteti az ügyfélszolgálati várakoztatást a mesterséges intelligencia (AI) Cikk

A szolgáltatóknak megtakarítást, a fogyasztóknak jobb ügyfélélményt biztosít az új technológia. A már rendelkezésre álló technológiákhoz kapcsolódó kedvező tapasztalatok hatására az ügyfélszolgálat az egyik olyan terület, ahol a mesterséges intelligencia (AI) a közeljövőben a legnagyobb változásokat eredményezheti. A United Call Centers (UCC) piaci adatokra alapozott előrejelzése szerint néhány éven belül már Magyarországon is a tranzakciók döntő hányada automatizált, AI által irányított folyamatok mentén zajlik majd, különösen az olyan szabályozott területeken, mint a pénzügyi szolgáltatások, vagy éppen a logisztika – derül ki a UCC sajtótájékoztatójából.

Korlátozták az amerikaiak kínai befektetéseit Cikk

Az Egyesült Államok nemzetbiztonsági érdekekre hivatkozva részleges tilalmat és korlátozásokat vezetett be egyes Kínába irányuló befektetésekre – erről írt alá szerdán elnöki rendeletet Joe Biden.

Versenyhivatali eljárás a Microsoft ellen Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Microsofttal szemben, mert feltételezése szerint keresőrendszerének új szolgáltatásával tisztességtelen gyakorlatot folytat a magyar fogyasztókkal szemben – közölte ma a versenyhivatal.

Mesterséges intelligencia a sportversenyeken: több területen is használják Cikk

Akár a frontvonalról, a sportolók edzők és sportbírók, akár az oldalvonalról, a hírközvetítés, a reklámok és sportrajongók szemszögéből nézzük, a mesterséges intelligencia (AI) jelenléte a 2020-as olimpiai játékokon örökre megváltoztatta a versenyeken való részvétel, a versenyek megtekintésének, szervezésének és üzleti hasznosításának módjait. A Deloitte kutatása szerint a sportelemzés piaca 2023-ban várhatóan eléri a közel 4 milliárd dollárt, ahogy a sportolók teljesítményének növelése és a nézőkkel való kapcsolattartás érdekében az adatokat hasznosítják az érdekeltek.

Mesterséges intelligenciával működő robotok tartottak sajtótájékoztatót Cikk

Kilenc, mesterséges intelligenciával felvértezett humanoid robot tartott sajtótájékoztatót pénteken Genfben, ahol azt állították: hatékonyabb vezetők lennének az embereknél, de nem akarják senki munkáját elvenni, és nem lázadnak fel teremtőik ellen – közölte az MTI.

Több mint félszázezer operátort foglalkoztatnak a hazai telefonos ügyfélszolgálatok Cikk

A multik mellett ma már egyre több KKV is kiszervezi a call centerét. Noha évtizedes távon a mesterséges intelligencia által vezérelt rendszerek a feladatok kétharmadát automatizáltan fogják megoldani, egyelőre az élő munkaerő meghatározó szerepet játszik az ügyfélszolgálati piacon. Magyarországon – az országban működő szolgáltató központok (SSC-k) érintett alkalmazottaival együtt – mintegy 60 ezer operátor dolgozik az itteni call centerek valamelyikében. Mivel a vállalatok egyre szélesebb köre bízza külső szolgáltatóra ezt a tevékenységét, a kiszervezett ügyfélszolgálati munkát végző cégek az automatizációs trend ellenére folyamatosan bővítik a létszámukat – olvasható a United Call Centers (UCC) sajtóközleményében.

Az ügyfélszolgálati munkában is áttörést hoz a mesterséges intelligencia (AI) Cikk

Kevesebb várakoztatást és állandó elérést kínálnak a már ma is elérhető digitális rendszerek. Hosszú várakoztatás, bonyolult menürendszer, elégtelen tájékoztatás, munkaidőn kívül elérhetetlen szolgáltatás – ezek a lakosság leggyakoribb negatív ügyfélszolgálati tapasztalatai a United Call Centers (UCC) által végzett felmérés eredményei szerint. A jelzett problémák jelentős részét orvosolni képes mesterségesintelligencia-alapú megoldások már jórészt rendelkezésre állnak, és néhány éven belül a tranzakciók mintegy kétharmada már automatizált, AI által irányított folyamatok mentén zajlik majd – derül ki a UCC sajtóközleményéből.

EU: jelölni kell a mesterséges intelligencia által létrehozott tartalmakat Cikk

Az álhírek elleni küzdelem részeként meg kell jelölni a mesterséges intelligencia (MI) által létrehozott, dezinformáció terjesztésére alkalmas tartalmakat – jelentette ki Vera Jourová, az Európai Bizottság átláthatóságért és értékekért felelős tagja hétfőn.

Kevesebb könyvelőre, bérszámfejtőre, pénztárosra, titkárnőre lesz szükség pár éven belül Cikk

Óriási kihívást jelent a dolgozóknak és a munkáltatóknak a mesterséges intelligencia (MI) és más informatikai technológiai újítások. A Világgazdasági Fórum friss kutatásának eredményei szerint az MI és más diszruptív technológiák elterjedésének munkahelyekre gyakorolt hatása a következő öt év során nettó pozitív lehet, de csak akkor, ha a meglévő munkaerő jelentős részének digitális készségeit is a változó igényekhez igazítják.

Mesterséges intelligencia: minden ötödik hazai cég tervezi a használatát Cikk

A cégek 15 százaléka már használ mesterséges intelligenciára épülő megoldásokat, és minden ötödik tervezi ilyen szoftver bevezetését a hatékonyság növelése érdekében – derül ki a profession.hu felméréséből, melyben 197 vállalatot kérdeztek meg.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Munkába járás költségtérítése

Lepsényi Mária

adószakértő

Céges kisteherautó magáncélú használata

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2023 november
H K Sze Cs P Sz V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3