135 találat a(z) bérszámfejtés cimkére
Erre figyeljen a munkaszüneti napok bérezésénél! Cikk
2017 első félévében négy olyan munkaszüneti nap is volt, melyek általános munkarend szerinti munkanapra estek. Ilyenek voltak a március 15. (szerda), az április 14. (péntek), a május 1. (hétfő), valamint a június 5. (hétfő). E napok elszámolására speciális szabály vonatkozik. Arra is lehetőség van azonban, hogy a felek eltérjenek a törvény szabályaitól – ezeket a lehetőségeket is bemutatjuk cikkünkben.
16M30 kitöltése ki nem fizetett bér esetén Kérdés
Tisztelt Szakértő! Fizetésképtelen cég esetén a következőt szeretném kérdezni. 2016-ban 01-12. hóig számfejtett a dolgozóknak, benyújtotta a 1608-asokat a bérszámfejtett adatokkal, de a dolgozókat nem tudta kifizetni, a bérüket előírta kötelezettségként, valamint a munkáltatói járulékokat is előírta, de az sem lett kifizetve. December közepén a cég felszámolás alá került, a felszámoló felmondott a dolgozóknak 2017. január végével. Az 16M30-asok kiállítását a felszámolás alá került cégre bízta, hogy majd ő, a felszámoló aláírja, és azt kérte, hogy a 16M30-ban nulla érték szerepeljen egész évben, mivel hogy nem történt kifizetés. Kérdezni szeretném, hogy helyes ez így? A dolgozók bejelentették hitelezői igényüket, az folyamatban van. Kérném szíves segitségét és véleményét. Üdvözlettel: MB
1708 havi bevallás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbiakban szeretném a segítségét kérni, hogy mi a helyes megoldás? Egy kft.-ben van három alkalmazott, akiknek a cég 2-3 hónapig nem tud fizetni, mert átmeneti pénzügyi gondjai vannak, de ígéretet tett a dolgozóknak, hogy ki fogja őket fizetni, amit a dolgozók bevállaltak. Kérdésem: 1. Ezekre a hónapokra történjen meg a bérszámfejtés, ha igen, a 1708-asok legyenek beküldve? És milyen adatokkal, nullásan vagy a ki nem fizetett bérből levont járulékokkal? A járulékokat sem tudja a cég elutalni, mert nincs rá pénze egyelőre. 2. Erre az időszakra a munkavállalónak van-e biztosítása? Előre is köszönöm válaszát. Üdvözlettel: MB
Hibásnak tűnt a program, de nem az: ünnepnapra is kell bért számfejteni? Cikk
Fix havidíjas szellemi foglalkozású munkavállalókat alkalmazunk. Eddig az ünnepnapokra eső bért is számfejtettük. A 2017-es programnál a programozó úgy állította be a paramétereket, hogy csak a munkanapokra számfejt a program, mivel szerinte az ünnepnapokra nem kell bért számfejteni. Szerintünk viszont eddig is kellett, és a jövőben is kell az ünnepnapokra járó bért számfejteni. Mikor járunk el helyesen, hogy a törvényi előírásoknak is megfeleljünk? – kérdezte olvasónk. Juhász Tibor okleveles adószakértő válaszolt.
Egyszemélyes kft. munkaviszonyban Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egyszemélyes kft. társasági szerződésében úgy van meghatározva, hogy munkaviszonyban látja el az ügyvezetői teendőket. Szeretném megkérdezni, hogy akkor őt a kft.-ben hogyan kell számfejteni?
Ünnepnap bére Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünknél fix havi díjas szellemi foglalkozású munkavállalókat alkalmazunk. A bérszámfejtéskor eddig az ünnepnapokra eső bér is számfejtve lett. A 2017-es programnál a programozó úgy állította be a paramétereket, hogy csak a munkanapokra számfejt a program, mivel szerinte az ünnepnapokra nem kell bért számfejteni. Szerintünk viszont eddig is kellett és a jövőben is kell az ünnepnapokra járó bért számfejteni. Kérdésünk: mikor járunk el helyesen, hogy a törvényi előírásoknak is megfeleljünk? Válaszukat előre is köszönöm.
Versenytilalmi megállapodás bérszámfejtés szempontjából Kérdés
Tisztelt Szakértő! Versenytilalmi megállapodás esetén a havonta fizetett díjat (mely így bérként adózik, munkavállalói és munkáltatói járulékok, adók megfizetése egyaránt) a bértől elkülönítve egyéb jövedelemként kell számfejteni? Vagyis a bérjegyzéken egyértelműen azonosítható legyen, és nem a bérbe építve számolandó? Köszönöm.
Teljesítménybér Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy ingatlanforgalmazással foglalkozó cég "teljesítménybér"-re kötött munkaszerződést. Kérdésem az alábbiak. A munkavállalónak nincs bruttó bére, kizárólag bizonyos teljesítményhez kötött a havi díjazása. Kell-e fix bérrel számfejteni, vagy elég, ha "csak" a közölt teljesítmény lesz az összes bérköltség, mely tartalmazza a munkavállaló és a munkáltató költségeit is? Hogyan kell számfejteni? Köszönöm szépen a válaszát. Üdvözlettel: Kurdi Jánosné
Munkaviszony több munkáltatónál: ki és hogyan fizeti a dolgozó bérét? Cikk
Több munkáltató által létesített munkaviszony esetén a munkáltatók döntése szerinti munkáltató fizeti meg a munkavállaló bérét. Hogyan rendezik ezt a munkáltatók egymás között? Hogyan téríti meg a másik munkáltató az általa végeztetett munkára eső bérrészét? – kérdezte olvasónk. Dr. Kéri Ádám, munkajogász szakértőnk válaszolt.
Külföldi munka Kérdés
Tisztelt Adózóna! Újonnan alapított magyarországi székhelyű egyszemélyes kft. végezne burkolómunkát osztrák fővállalkozónak Ausztriában. A kft. magyar dolgozói minden hét elején kiutaznának Ausztriába és hétvégéig a kft. által ott bérelt szállásról járnának dolgozni. A kft. többnyire Magyarországon vásárolt (áfás számlával igazolt) burkolóanyagokat használna fel a kinti munkához. Az elvégzett burkolás anyag- és munkadíját a magyar kft. a vevő és a szállító közösségi adószámának feltüntetésével (közösségen belüli értékesítés+szolgáltatás) áfa nélkül számlázná ki. A kft.-nek Magyarországra kiszámlázott bevétele nem keletkezne, viszont költségei mindkét országból származnának. A magyar egyszemélyes kft. tagja, az osztrák fővállalkozó cégnek is tagja 50 százalékban. Úgy tervezik, hogy az osztrák cégbe lesz bejelentve és fizetik utána az ottani járulékokat, adókat. Az Ausztriában biztosított tagnak a magyar kft.-ben is kell bért számfejteni? Amennyiben igen, akkor mennyi a minimum összeg? A kft. dolgozóinak bérszámfejtése ugyanúgy történik-e, mint egy Magyarországon dolgozó alkalmazotté, vagy van valamilyen különbség a bérszámfejtésükben? A kft.-nek van-e valamilyen bejelentési kötelezettsége bármilyen osztrák hivatal felé? A törvényi előírásoknak megfelelőek lennének-e a számlázással és az áru beszerzéssel kapcsolatban leírtak? Van-e olyan dolog, amit máshogy kell könyvelni, vagy bevallani, mint egy teljesen Magyarországon működő vállalkozás esetében? Várom segítő válaszukat! Tisztelettel: GK
SZÉP-kártya juttatásával kapcsolatos kérdés Kérdés
Tisztelt Szakértő! Januártól szeretnénk dolgozóinknak SZÉP-kártya juttatást adni. A január hónapra járó SZÉP-kártya juttatást február első napjaiban fogjuk utalni. Azt tudom, hogy ennek az adóját február hónaphoz kapcsolódóan fizetjük meg, az a kérdés számomra – és ebben kérem a segítségét –, hogy a juttatást a munkavállalók januári, vagy februári bérszámfejtő lapján kell szerepeltetni? Köszönettel várom válaszát.
Szabadság Kérdés
Tisztelt Szakértő! Évek óta probléma a munkavállalók által kért szabadság kiadása, illetve adminisztrálása. Nagyon sokszor telefonon jelentik be, hogy szabadságot kérnek, az egyéni jelenléti ívre is rávezetik, de a szabadságengedély kiírása nem történik meg, "elfelejtődik". Nagyon sok utánajárást igényel a beszerzése. A munkáltató is megelégelte ezt, és azt az utasítást adta, hogy ha nincs meg a szabadság kiírása, a bérszámfejtés igazolatlan, nem fizetett időként számolja el. Mivel az igazolatlan, nem fizetett napokat a T1041-es nyomtatványon is be kellene jelenteni a munkáltatónak, de a hiányosságok hó végén derülnek ki, késéssel tudja jelenteni a NAV-nak. Mit tud tenni a munkáltató ebben az esetben? Köszönettel várom válaszát.
Munkaügy Kérdés
Külföldi tulajdonosú, magyar székhelyű kft. magyar ügyvezetője a társasági szerződés szerint megbízási jogviszonyban az elmúlt évben nem jelentette be magát a könyvelőjükkel semmilyen formában. Ugyanakkor egy bér nélküli munkaszerződést aláíratott a tulajdonossal. Kérdésem: ezt hogyan korrigáljuk? Visszamenőleg tegyük be a bejelentést és számfejtést? Nincs megbízási szerződés. Úgy gondolom, hogy ez az ő felelőssége, de nem szeretnénk, ha a céget büntetnék emiatt. Várom véleményüket. Köszönettel.
Táppénz a hónap végén Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy kevés létszámú munkahelyen vagyok könyvelő, bérszámfejtő. Telefonbemondás alapján tudtam, hogy a munkatársam betegállományban van 2016.08.29-től, sőt azt is, hogy ez már 15 nap utáni, tehát táppénz. Nálunk a bérszámfejtés a hónap utolsó napján történik, tehát most augusztus 31-én, a bérek átutalása pedig 1-2 nappal később, jelen esetben szeptember 2-án. Mivel az orvosi igazolást nem kaptam meg, ezért rendes munkabért számfejtettem augusztus 29-31-ig három munkanapra. Kérdésem: helyesen jártam-e el, vagy "feltételezve", a bejelentés alapján már nem lett volna szabad elszámolnom a munkabért? Előre is köszönöm válaszukat: Anderlik István Gyuláné.
Adóbevallások, bérszámfejtés végelszámolás esetén Cikk
Cégünk augusztus 21-ei dátummal végelszámolást indít. Három alkalmazott van a cégben. Kérdésem a következő: augusztus 20-áig le kell számfejteni a dolgozókat? Milyen bevallási kötelezettségem van augusztus 20-ai időpontig, bérszámfejtéssel kapcsolatban (a szokásos 1608-as?) és a dolgozók részére milyen igazolást kell kiadnom? Augusztus 21-étől a végelszámoló végzi a további teendőket? – kérdezte olvasónk. Juhász Tibor, okleveles adószakértő válaszolt.